• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

GSX-R 750: Benzinetank los?

thehuman

MF'er
Lid geworden
23 apr 2006
Waarderingsscore
0
Beste MF'ers,

Sinds zaterdag heb ik een Suzuki GSX-R 750 (1989) in de schuur staan, maar nu kwam ik er per toeval achter dat ik mijn benzinetank aan de voorkant zo'n 10 cm. kan optillen. Ik heb geen idee of dit normaal is bij dit type motor, en misschien wel bij elke fiets. Vandaar dat ik het even vraag!

Alvast bedankt!

Hallo,

Bij de 90'er van mijn vriendin zit er aan de voorkant van de tank een soort van beugel aan de tank waar een rubber in zit en om het frame valt (er zit daar een stukje plaat tussen de 2 frame helften waar het onder valt).

Als ik lees dat je de tank een stuk op kunt tillen vrees ik dat het beugeltje er af gebroken is.

Groeten,
Zurp

Die heeft de mijne ook.....
dan maak je de achterste 2 schroeven los en til je de tank een stukje op... vervolgens kin je de slangetjes er zo afhalen... en zit je kuipwerk er nog netjes op..
:Z

Op mijn GSXF zou het denk ik wel kunnen om het kuipwerk erop te laten als de tank eraf moet, maar dat zou een partij frunniken worden. Om beschadigingen te voorkomen haal ik het plastic eromheen weg, is maar 10 minuten werk en je kan overal bij.

Oke. oke.... Gewoon alles los halen en hup.. tank er af.

Maar nu het toch over GSX-R en tanken gaat..... Waar vind ik een klein luchtfiltertje om op de ontluchting op de tank te plaatsen?? Kan het slangetje er af.

Mazzels,

Zurp.

Thnx voor de tips! Had het al gevonden. Het heeft inderdaad met de beugel te maken. Hier hoort waarschijnlijk een rubber op, en die is helaas weg.

Heb het tijdelijk opgelost met wat isolatiemateriaal, maar v/d week ga ik ff een nieuwe rubber bestellen!

Terug
Bovenaan Onderaan