Dit is mij altijd verteld: De kleppen kan je altijd een beetje horen bij een koude motor (verschilt per motorblok/merk) maar zodra de motor warm is moet het nagenoeg over zijn. Als je ze dan nog hoort moeten ze idd een beetje gesteld worden.
Gaat het getik mee als je de toeren verhoogd dan zou het aan je kleppen moet liggen zo niet zou het kunnen liggen aan je nokkenassenketting spanner.
Op een bepaald moment hoor je het tik niet meer omdat het door de snelheid van je toeren 1 lange tik wordt: TIIIIIIIIKKKKK
Ik zit nu bijna op de 16K, ik maak me geen zorgen om het blok. Het schijnt geen kwaad te kunnen. Het motorblok klinkt goed als het op bedrijfstemp is dus in mijn geval maak ik me geen zorgen.
Ik weet niet hoe het bij jouw klinkt maar in het ergste geval zou je ergens speling op een as kunnen hebbenMaar ik denk dat je je gewoon zorgen maakt om je lieve motorblok en al gauw vreemde dingen gaat denken.
Hallo allen,
Mijn motor maakt een vreemd geluid. Ik wil haast zeggen dat het neigt naar diesel geroffel. Een hele stille diesel dan. Als de motor koud is valt het mij altijd op.
RRRRR TAK TAK TAK TAK TAK RRRRRRR TAK TAK RRRRRR TAK TAK so on heel kinderlijk, maar misschien krijgt men een soort idee...... Heeeeeeel zachtjes hoor je het tussen de rest van het "motorgeluid". Als die warm is dan is het geluid weg of minder i.i.g.
Het valt me dan een stuk minder (of helemaal niet) op.
Iemand een idee of valt er d.m.v. zo'n beschrijving geen echte oorzaak aan te geven??
Het betreft een GSX-R 750 uit 2006. Ongeveer 12700 op de teller. Een Remus open demper. De motor is afgesteld op de ECU.
Verder had ik volgens het handboek de bougies moeten vervangen bij 12K. Dit heb ik niet gedaan. Heb me wijs laten maken dat dit ook best bij 18K kan. Wie weet dat dit de oorzaak kan zijn?
Ook komen er vlammen uit de uitlaat als de motor hoog in de toeren zit en ik doe het gas langzaam dicht. Volgens Hoegee motoren komt dit doordat de inject een beetje open blijft staan als je langzaam het gas dicht doet. Volgens hen kan het geen kwaad, hoewel ik veel anders heb gelezen.
Als laatst mischien ook wel noemenswaardig. Er zit Castrol -5W40 in. Het boekje raadt echter -10W40. Kan dit ermee te maken hebben?
De motor rijdt verder prima...Hoewel ik ook maar een beginneling ben.
Hoop dat iemand me gerust kan stellen.
Doe t ie niet meer iets als: PRRR TAKKA TAKKA PRR KAABABA KADA BOEM?
Dan weet ik namelijk wel wat er aan de hand is!
Of misschien praat ie gewoon Japans tegen je?!
sorry, 't is al laat
@Rob_b: Me ketting is het niet... want het is ook als ik stil sta.
nokkenasketting-spanner: Klinkt best heftig....
Die zeggen "rij langs zodat het te horen is"Zo en wat zeggen de mensen die er voor geleerd hebben?
nokkenasketting-spanner: Klinkt best heftig....
Ik denk ook je distributie .
Even een tandje verder laten drukken bij de dealert.
Op het moment dat je dat doet moet je dus ook de onsteking opnieuw afstellen...
Je kunt niet zomaar de distributieketting een tandje verder zetten...
Of begrijp ik je nu verkeerd???...