Gsx-r srad 600 rammel?

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.760
29
Goedenmiddag :W

Ik heb een week geleden een bovenstaande motor uit '97 gekocht. Nu kom ik er achter dat als ik een goed stuk gereden heb, dus motor warm en niet alleen de kvs, een rammel/klop/tokkel (noem het maar wat) heb als ik de motor laat uitrollen in de versnelling. Stationair is er bijna niets van te vernemen.

2mos3e8.jpg


Ik vind het geluid lijken op iets wat ik laatst had met mijn auto, toen waren de lagers van mijn waterpomp op, en gaf een soort gelijk geluid.

Nu heb ik nog 3 maanden garantie, en morgen breng ik de motor weer terug om na te laten kijken.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Dan weet ik iig waar ik over praat :)

Het gebeurt dus alleen als het blok goed warm is. Bij een koude start klinkt de motor een beetje, eh.. koud :) dus dat de olie nog niet overal rond is.


Groeten Jim :W
 
Laatst bewerkt:
Na een beetje searchen:

De SRAD-600 97-00 heeft vier typen nokkenas kettingspanners en drie typen aandruk geleiders.

De 97 heeft een hele zwakke geleider en kettingspanner. Beide moeten vervangen worden door 99 exemplaren.
De 98 heeft een verbeterde geleider (maar nog niet goed genoeg) en goede spanner.
De 99 heeft een goede geleider die heel stevig is uitgevoert en een iets ander versie spanner dan het 98 model (de kop is smaller geworden).
Een 99 model spanner/geleider kan in een 97/98 gezet worden.

Werk nodig:
- Kuip eraf. (rechts onder)
- Tank eraf.
- Carbs eraf. (inlaten direct afdekken)
- zorg dat de zuigers van de motor ergens in het midden van de cylinders staat.
- Kleppendeksel eraf.
- nokkenas kettingspanner demonteren.
- inlaatnokkenas eruit.
- Startmotor aandrijving rechts eraf.
- krukas deksel/startmotor aandrijving eraf.
- startkrans van krukas halen.
- Bout uit draaipunt geleider halen.
- geleider eruit wippen.
- nieuwe geleider plaatsen.
- alles weer monteren, nokkenassen op tijd leggen, en klepspelling controleren (nu je toch bezig bent).

De 97 model SRAD 600 is niet zo goed, 98 en later hebben veel verbeteringen, de bekendste is de instelbare compressie demping op de voorvork.

Heb het uigeprint, zal ik dit meenemen naar de dealert, of gaan ze dan denken dat ik interessant loop te doen :+

Jim :W
 
Heb trouwens een WPHB maar daar staat bv niet echt duidelijk in hoe je dit verwijdert. Het heet Service Manual. Is dit de WPHB? En heeft iemand toevallig ook de Gebruikers handleiding?

Groeten Jim
 
Lalalaaaa :W

Goed nieuws, hij staat voor me klaar.

Ketting vervangen
Kettingspanner vervangen
Geleiders vervangen

Neem aan dat dit onder de garantie valt :')

Vanmiddag maar even ophalen :)

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan