gsx-r600 2004 slijtage tank

Spike_b

MF'er
24 feb 2004
92
0
friesland
Vandaag mijn gsx-r600 2004 opgehaald, blauwe kleur, lekker gereden 200 km, maar bij terugkomst viel het mij op dat de tank aan de voorkant en zijkant al behoorlijke slijtplekken vertoonde, vindt dit wel heel erg snel.

Zijn er mensen die dit hebben
 
Ja draag wel een leren broek maar heb hier bij mijn vorige motor ook geen last van gehad, 5 jaar op gereden zonder al te veel slijtage.

Dat de tank wat slijtage vertoond naar verloop van tijd, dat is normaal maar er is nog maar 200 km mee gereden.
 
Ik denk dat 't gewoon vet van je broek is als dat zo is poets je 't er ook zo vanaf, geeft echt zo'n waas net of 't geschuurd is helemaal dof word 't dan. Tenminste dat was bij mij zo 't geval dat het 't vet van m'n broek was, denk eigenlijk dat 't bij jou ook zo is maar ik kan me vergissen :?
 
Ben gelijk even naar de garage gelopen, geprobeerd te ontvetten, maar het is wel degelijk slijtage.

In ieder geval bedankt, had een snel opgelost probleem kunnen zijn jammer.

Zal zaterdag even naar de dealer, kijken en horen wat zij er van vinden
 
ik had een gsxr uit 97, die had er ook last van. K'reed erop
met een goretex broek. Flink waxen met turtlewax wil goed helpen :)
 
Ik heb 't via via al meer gehoord dat nieuwere motoren hier last van hebben omdat de lak van mindere kwaliteit is vanwege allerlei milieueisen |( Dus gewoon even terugggaan en evt op een nieuwe tank misschien van die doorzichtige en rekbare folie plakken oid...
 
Heb precies hetzelfde :(
Ook met een leren pakkie.

Ben al zoek geweest naar transparante folie.
Uiteindelijk wel iets gevonden maar dat plakte niet mooi.
Belletjes, strepen....maar weer eraf dus.

Zal er voorlopig maar mee moeten leven tot ik iets anders vind.
 
Bij Hein Gericke voor 8 e ofzo, werkt perfect. Die bubbeltjes hoef je btw absoluut niet te hebben, heb ze zelf ook aan een kant :X laat ik wel lekker zo zitten, beter dan krassen. Koop nog wel eens een nieuw setje en doe het dan goed, je hoeft er absoluut geen belletjes onder te hebben,


succes



s4s
 
Ik heb zoiets gehad met mijn voorruitje van mijn R1.

Er zaten ineen 2 grote krasplekken op. Alsof iemand met een prop stevig papier een paar uur achter elkaar eroverheen gegaan was.
Ik heb alleen maar een nieuwe hoes eroverheen gedaan, maar er zit alleen maar zachte stof aan de binnenkant :-(

Sterkte iig.
 
Ik heb 't via via al meer gehoord dat nieuwere motoren hier last van hebben omdat de lak van mindere kwaliteit is vanwege allerlei milieueisen |( Dus gewoon even terugggaan en evt op een nieuwe tank misschien van die doorzichtige en rekbare folie plakken oid...


Ben vandaag bij de dealer geweest, zeg hetzelfde bij de 1000 km beurt oppoetsen met commandant zie je er niets meer van, daarna zouden ze de tank met folie beplakken, zit em in de kleur blauw, op mijn gele motor hiervoor zag je ook wel slijtage maar het viel minder op.
 
suzuki staat er om bekend om hele slechte/weinige blanke lak te gebruiken.kennis van me heeft 2 jaar geleden etzelfde gehad en trouwens wel met SUPERservice de hele motor opnieuw gespoten vergoed gekregen
 
Heb ook paar matte vlekjes krijg het ook niet weg,ga eens met zwarte simonis proberen en anders naar dealer gaan,heb voorlopig alleen nog maar met jeans gereden?heb foto bijgevoegd waar ik het heb,is het daar dat jullie er ook last van hebben?


Bijlage: BLACK GIXXER1.JPG
 
suzuki staat er om bekend om hele slechte/weinige blanke lak te gebruiken.kennis van me heeft 2 jaar geleden etzelfde gehad en trouwens wel met SUPERservice de hele motor opnieuw gespoten vergoed gekregen

Was dat Marco ?
 
Heb ook paar matte vlekjes krijg het ook niet weg,ga eens met zwarte simonis proberen en anders naar dealer gaan,heb voorlopig alleen nog maar met jeans gereden?heb foto bijgevoegd waar ik het heb,is het daar dat jullie er ook last van hebben?

Had de K3 ook al. Ik was dus niet verbaasd toen bleek dat de K4 het ook heeft. Gewoon ff goed in de was zetten, dan valt het wel mee. Op een gegeven moment gaat het niet verder.
 
Heb ook paar matte vlekjes krijg het ook niet weg,ga eens met zwarte simonis proberen en anders naar dealer gaan,heb voorlopig alleen nog maar met jeans gereden?heb foto bijgevoegd waar ik het heb,is het daar dat jullie er ook last van hebben?

Bij mij zit het op dezelfde plaats, maar dan ook over de gehele lengte, waar de benen de tank raken, heb het eerst maar even met teflonwas opgepoetst zodat het iets meer beschermd, verder zeer tevreden over de motor alleen dat inrijden is lastig, gistermiddag opgehaald en vanavand stond er 550 km op de teller, hopelijk haal ik dit weekend de 800 km kan het toerental weer omhoog, nog wel even een klaverblad genomen vanavond ging lekker.
 
Ik heb ook last van slijtage aan de tank. Er zaten al doffe plekken op na 200 km! Nu zit er 1150 op (jaja nu de 1000 km beurt!) en waar mijn benen de tank raken is het erg dof, zelfs soort krasjes. Heb er alleen maar opgezetn met mijn leren broek. Oftewel de lak = :r
 
Is gewoon maar een ideetje, maar gewoon bij een nieuwe motor de tank eraf halen en in de blanke lak zetten.
 
Bij een donkere kleur is dat normaal hoor, ik heb er ook veel last van
maarja als je de tank in de was zet kan je met je benen geen grip meer zetten op de tank toch? ik wax men tank nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan