Hoeveel olie uit de uitlaat?Bedankt voor je reactie om te beginnen.. IND het starten ging moeilijk en blok gaat bijna niet rond...accu is gemeten en die was helemaal opgeladen.. Het baard me wel zorgen om die olie uit de uitlaat.. Morgen zal ik zeker verder checken en afspraak bij de garage staat volgende week vast...hoop dat het meevalt... Vriendelijk bedankt
Dat schreeuwt om een goede uitleg.Motor is vastgelopen omdat er benzine in de motor kwam.
Hoeveel km's had dat blok dat kapot is? En heb je enig idee over de onderhouds geschiedenis bij de vorige eigenaar?... Motor is vastgelopen omdat er benzine in de motor kwam.. en mijn luchtfilter zat ook vol benzine...
... Maar toch komt benzine weer in luchtfilter...
Benzine in een blok komt door dat de vlotternaalden niet goed zijn
De brandstofkraan is de "eerst verantwoordelijke" voor het stoppen van de brandstofstroom als de motor uit staat. Dat was al zo toen de kraantjes nog handmatig waren en is zo gebleven tot de laatste fietsen met carburateurs met onderdruk gestuurde kranen waarbij er soms zelfs niet eens meer een van buitenaf bereikbare knop op zit.
Het brandstofsysteem is nooit ontworpen om de vlotterkranen de brandstof langdurig totaal te laten tegenhouden.
Als de vlotterkraan van een carburateur een paar druppels per minuut lekt zul je daar niets van merken, omdat de motor méér verbruikt om stationair te lopen. Zet je de motor uit, sluit de brandstofkraan de toevoer af.
M.a.w. als je blok vol loopt met brandstof moet je EERST de benzinekraan repareren cq vervangen
Ook bij een handbediende benzinekraan is het nodig om die kraan na het rijden te sluiten. Anders had ie er niet op hoeven zitten.
Dus: blok vol benzine? Eerst de benzinekraan repareren.