Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goed verhaal!
@ volgasIk sluit me aan bij GSX1100F ipv GSX1000F
Ook een goed verhaal!
GSXR 1100? ZZR 1100?
Wat doet deze discussie in "Sport"? Dit hoort gewoon in "Toermotoren"!
[me]Tr@x die nooit te beroerd is om een beetje olie op het vuur te gooien.... [/me]
beetje lachgas
en niemand doet meer stoer.
ok laat gewoon hangen. oja voor die ene gast ik weet niet wie dat was maar
misschien was die r6 getuned ofzo. maar een fzr 1000 is wel veel zwaarder tog dan een r6?!
Tja. De ZZ-R was begin 90er jaren een supersport. Snelste productiemotor van 1990-1996. De Gixxer was ook een supersport. Tegenwoordig heb je de GSXR 1000 en de ZX12R. Die waren er toen nog niet
Ik zie de ZZ-R als een sporttoer. Hoog gewicht, comfortabele zit en geschikt voor lange afstanden. Ik rijd er makkelijk 1000-1500 km in een keer op. De GSXR1100 is iets sportiever dan een ZZ-R 1100. Lager stuur helften.
Een toermotor is toch meer een rechte zit met een hoge kuip. Bijvoorbeeld een ST1300 of "erger" een Goldwing of nog "veel erger" een BMW GT
De ZZR en de GSXR hebben beide een berg power, dus dat maak ze sportief. Daar er geen categorie sporttoer is lijkt mij sport de best passende.
Sorry Jeroen, ik ben je ff kwijt
Oma
Leg uit
Het was ook al weer 2 jaar geleden dat ik op het MF zat. Ik loop dus een beetje achter. Bedankt voor het attent maken op dit feit. Ik zal in het vervolg eerst checken hoe oud een topic is.
Die lijst onderaan, je handtekening. Zijn dat alle motorfietsen die je hebt gehad tot nu toe? Zo ja, een behoorlijke lijst. Ik zie 2 keer een ZZR en 2 keer een ZX12R en dan plotseling een GT550? Bizarre sprong. Of niet dan. Heb je de GTR1400 al besteld?
Blijft mooi, maar ik ben geen 20 meer.
Blijft mooi, maar ik ben geen 20 meer.
Ik ook niet, das meer dan 20 jaar geleden
maar toch blijft de 1100R de echte motor.De ZZ-R was mijn eerste motor. 4 jaar geleden gekocht. Ik ben nu bezig de fiets beetje bij beetje te moderniseren. Vooral mijn nieuwe uitlaat bevalt mij uitstekend. Moest wel de middenbok er af halen, maar samen met de andere uitlaat scheelt dit 10 kg gewicht. De excenter achter is omgedraaid, dus ik heb de steps nog niet aan de grond gehad. Wel zijn de schaamrandjes van mijn BT020 dit jaar verdwenen in de Eiffel (met duo). Een ZX12R reed voorop en ik zat vlak achter een ZX6R. Een GSXR 750 reed ik er uit in de bochten, geweldig weekend.
Er zijn tegenwoordig veel motoren die sneller en beter hanteerbaar zijn, maar als je aan een motor gewend bent kunt je soms met een zware fiets ook goed uit de voeten.
Sowieso, is de ZZ-R een motor waarop je binnen enkele seconden je rijbewijs verliest, vooral in Nederland. Alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn laatste bekeuring krijg op mijn 78er GS1000 (met een mijlenteller).
Ik vindt de ZZ-R 1400 heel mooi, mooier dan de ZZ-R 1200, maar waarom 200pk als je met 143 pk al genoeg heb. Ik wil trouwens nog wel een Dyno-kit laten inbouwen in combinatie met een run op de Dyno. En ik en al weer met een nieuw project begonnen op de ZZ-R.
Trouwens, een Poolse collega had eerst een ZZ-R 1100, die in de prak werd gereden. Toen kocht hij een Bird, maar hij vond de ZZ-R opwindender. Hij zal waarschijnlijk inmiddels een ZX12R hebben gekocht.
maar toch blijft de 1100R de echte motor.
Tijdloos, en toen erg zijn tijd vooruit met upsd std stuurdemper enz.
[afbeelding]
Suks.
Kijk maar eens naar deze ZZR tegen een hyper moderne 1000 Soes racer.
BOEKUHHHHHHHHH .......