gsxr 1100 VS zzr 1100 ???????

GSXR 1100? ZZR 1100?
Wat doet deze discussie in "Sport"? Dit hoort gewoon in "Toermotoren"! })



[me]Tr@x die nooit te beroerd is om een beetje olie op het vuur te gooien.... 8-) [/me]
 
Goed verhaal!

Ik sluit me aan bij GSX1100F ipv GSX1000F
Ook een goed verhaal!
@ volgas
Tsja, als je eerst zzr-rijders en daarna GSX1100F rijders en hun motoren gaat beledigen ;) dan kan je verwachten dat er gereageerd gaat worden.
M'n motor (GSX1100F) is inderdaad snel, comfortabel en ideaal op lange afstanden. Maar ook op smalle, stoffige en hobbelige weggetjes kan ik hard met dat ding de bocht om.
Het is idd een ouder model, maar als je kijkt wat er op de markt was toen hij uitkwam ('88) dan zie je dat het destijds één van de snelste en krachtigste motoren was. En zoals GSX1100Frider al aanhaalde ga je toch houden van je bezit 8-)

En voor de rest, je rijdt motor, dan zijn er weinig dingen meer waarover ik me kwaad wil maken *D

PS: En wat ik meer wil bij zo'n ouwe 6-cilinder BMW :? Niets , ik wil minder, dat ding heeft gewoon 2 wielen teveel ;)

GSXR 1100? ZZR 1100?
Wat doet deze discussie in "Sport"? Dit hoort gewoon in "Toermotoren"! })



[me]Tr@x die nooit te beroerd is om een beetje olie op het vuur te gooien.... 8-) [/me]
fuckyou.gif
*D
 
Laatst bewerkt:
Zo is dat beetje bijdehand doen hier!

..gaan we nou krijgen..die knakkers zaten vroeger verliefd op de stoep naar ons te kijken en nu hebben ze praatjes..Durf te wedden dat ze die knikkers nog hebben..

Potjanlikkeme nog an toe...

no personal offence..

Nou ik ga weer verder met mijn meccano pak jij je minitrix?

;)
 
beetje lachgas
en niemand doet meer stoer.
ok laat gewoon hangen. oja voor die ene gast ik weet niet wie dat was maar
misschien was die r6 getuned ofzo. maar een fzr 1000 is wel veel zwaarder tog dan een r6?!
 
beetje lachgas
en niemand doet meer stoer.
ok laat gewoon hangen. oja voor die ene gast ik weet niet wie dat was maar
misschien was die r6 getuned ofzo. maar een fzr 1000 is wel veel zwaarder tog dan een r6?!

een fzr1000 rijdt ten alle tijde een r6 op snelheid er uit.
en wat vermogen betreft een fzr heeft 145pk en veeeeel meer koppel dan de r6.
kwa sturen,ja dat is natuurlijk een heel ander verhaal,hoewel er ook rijders zijn die met een fzr verschrikkelijk kunnen vegen :}
 
Tja. De ZZ-R was begin 90er jaren een supersport. Snelste productiemotor van 1990-1996. De Gixxer was ook een supersport. Tegenwoordig heb je de GSXR 1000 en de ZX12R. Die waren er toen nog niet :N

Ik zie de ZZ-R als een sporttoer. Hoog gewicht, comfortabele zit en geschikt voor lange afstanden. Ik rijd er makkelijk 1000-1500 km in een keer op. De GSXR1100 is iets sportiever dan een ZZ-R 1100. Lager stuur helften.

Een toermotor is toch meer een rechte zit met een hoge kuip. Bijvoorbeeld een ST1300 of "erger" een Goldwing of nog "veel erger" een BMW GT ;)

De ZZR en de GSXR hebben beide een berg power, dus dat maak ze sportief. Daar er geen categorie sporttoer is lijkt mij sport de best passende.
 
Tja. De ZZ-R was begin 90er jaren een supersport. Snelste productiemotor van 1990-1996. De Gixxer was ook een supersport. Tegenwoordig heb je de GSXR 1000 en de ZX12R. Die waren er toen nog niet :N

Ik zie de ZZ-R als een sporttoer. Hoog gewicht, comfortabele zit en geschikt voor lange afstanden. Ik rijd er makkelijk 1000-1500 km in een keer op. De GSXR1100 is iets sportiever dan een ZZ-R 1100. Lager stuur helften.

Een toermotor is toch meer een rechte zit met een hoge kuip. Bijvoorbeeld een ST1300 of "erger" een Goldwing of nog "veel erger" een BMW GT ;)

De ZZR en de GSXR hebben beide een berg power, dus dat maak ze sportief. Daar er geen categorie sporttoer is lijkt mij sport de best passende.

Is oma eindelijk overleden :? :W
 
Het was ook al weer 2 jaar geleden dat ik op het MF zat. Ik loop dus een beetje achter. Bedankt voor het attent maken op dit feit. Ik zal in het vervolg eerst checken hoe oud een topic is.

Die lijst onderaan, je handtekening. Zijn dat alle motorfietsen die je hebt gehad tot nu toe? Zo ja, een behoorlijke lijst. Ik zie 2 keer een ZZR en 2 keer een ZX12R en dan plotseling een GT550? Bizarre sprong. Of niet dan. Heb je de GTR1400 al besteld?
 
Het was ook al weer 2 jaar geleden dat ik op het MF zat. Ik loop dus een beetje achter. Bedankt voor het attent maken op dit feit. Ik zal in het vervolg eerst checken hoe oud een topic is.

Die lijst onderaan, je handtekening. Zijn dat alle motorfietsen die je hebt gehad tot nu toe? Zo ja, een behoorlijke lijst. Ik zie 2 keer een ZZR en 2 keer een ZX12R en dan plotseling een GT550? Bizarre sprong. Of niet dan. Heb je de GTR1400 al besteld?

T'is natuurlijk niet verboden om op een oud topic te reageren. Maar t'is vaak verspilde moeite :Y
De GT550 heb ik er voor d'r bij gehad als woon-werk fiets. Totdat ie total werd gereden. Toen heb ik een XJ900 als woon-werk fiets gekocht. En daar rij ik nu nog mee.
De GTR is nog niet besteld. Komt toch pas eind volgend jaar en ik moet nog ff sparen :P
 
Zoals je al begrepen had heb ik dus een ZZ-R van '93, in de enige echte ZZ-R kleuren. You love it or you hate and I love it :9~

Tevens heb ik er een import GS1000 van '78 bij, voor de heb, in goede optische en rijdbare staat voor een motor van 28 jaar oud :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet, das meer dan 20 jaar geleden _O-

Op zich is er met de ZZR niks mis mee.
Ik denk dat de verveling parten gaat spelen.
Men wil wat nieuws .. zeg maar.
Zoals altijd het geval.
Derhalve zien de meeste mensen de ZZR als oud.

Maar de ZZR1100 is in feite fonkel nieuw en genoeg in staat tot ultra prestaties.
Vergelijk em het liefst met ..... de CBR 1100 XX Blackbird.
:W :W :W
 
De ZZ-R was mijn eerste motor. 4 jaar geleden gekocht. Ik ben nu bezig de fiets beetje bij beetje te moderniseren. Vooral mijn nieuwe uitlaat bevalt mij uitstekend. Moest wel de middenbok er af halen, maar samen met de andere uitlaat scheelt dit 10 kg gewicht. De excenter achter is omgedraaid, dus ik heb de steps nog niet aan de grond gehad. Wel zijn de schaamrandjes van mijn BT020 dit jaar verdwenen in de Eiffel (met duo). Een ZX12R reed voorop en ik zat vlak achter een ZX6R. Een GSXR 750 reed ik er uit in de bochten, geweldig weekend.

Er zijn tegenwoordig veel motoren die sneller en beter hanteerbaar zijn, maar als je aan een motor gewend bent kunt je soms met een zware fiets ook goed uit de voeten.

Sowieso, is de ZZ-R een motor waarop je binnen enkele seconden je rijbewijs verliest, vooral in Nederland. Alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn laatste bekeuring krijg op mijn 78er GS1000 (met een mijlenteller).

Ik vindt de ZZ-R 1400 heel mooi, mooier dan de ZZ-R 1200, maar waarom 200pk als je met 143 pk al genoeg heb. Ik wil trouwens nog wel een Dyno-kit laten inbouwen in combinatie met een run op de Dyno. En ik en al weer met een nieuw project begonnen op de ZZ-R.

Trouwens, een Poolse collega had eerst een ZZ-R 1100, die in de prak werd gereden. Toen kocht hij een Bird, maar hij vond de ZZ-R opwindender. Hij zal waarschijnlijk inmiddels een ZX12R hebben gekocht.
 
De ZZ-R was mijn eerste motor. 4 jaar geleden gekocht. Ik ben nu bezig de fiets beetje bij beetje te moderniseren. Vooral mijn nieuwe uitlaat bevalt mij uitstekend. Moest wel de middenbok er af halen, maar samen met de andere uitlaat scheelt dit 10 kg gewicht. De excenter achter is omgedraaid, dus ik heb de steps nog niet aan de grond gehad. Wel zijn de schaamrandjes van mijn BT020 dit jaar verdwenen in de Eiffel (met duo). Een ZX12R reed voorop en ik zat vlak achter een ZX6R. Een GSXR 750 reed ik er uit in de bochten, geweldig weekend.

Er zijn tegenwoordig veel motoren die sneller en beter hanteerbaar zijn, maar als je aan een motor gewend bent kunt je soms met een zware fiets ook goed uit de voeten.

Sowieso, is de ZZ-R een motor waarop je binnen enkele seconden je rijbewijs verliest, vooral in Nederland. Alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn laatste bekeuring krijg op mijn 78er GS1000 (met een mijlenteller).

Ik vindt de ZZ-R 1400 heel mooi, mooier dan de ZZ-R 1200, maar waarom 200pk als je met 143 pk al genoeg heb. Ik wil trouwens nog wel een Dyno-kit laten inbouwen in combinatie met een run op de Dyno. En ik en al weer met een nieuw project begonnen op de ZZ-R.

Trouwens, een Poolse collega had eerst een ZZ-R 1100, die in de prak werd gereden. Toen kocht hij een Bird, maar hij vond de ZZ-R opwindender. Hij zal waarschijnlijk inmiddels een ZX12R hebben gekocht.
maar toch blijft de 1100R de echte motor.
Tijdloos, en toen erg zijn tijd vooruit met upsd std stuurdemper enz.

full

 
Terug
Bovenaan Onderaan