Hagon en service / garantie

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
10.135
3.275
Beste lezers,

De 3 jaar oude Hagon monoshock unit van mijn Moto Guzzi V11 is lek gegaan na ongeveer 15.000km. Een uurtje rijden is c.a 10 spetters olie. Betreft geen "zwetend sealtje" maar een volwaardige olie lekkage tussen de oliekeerring door, terwijl alles verder in nette en onbeschadigde staat is. Nu heb ik 3x geprobeerd om Hagon te benaderen voor een reparatie of revisie. Helaas reageren ze niet op mail (ook niet vanaf mijn zakelijke adres) en ook de poging van mijn echtenote om telefonisch iets te bereiken levert niets concreets op.

Ik verwacht niet dat dat per sé onder garantie wordt opgepakt. Ik wil hem gewoon gemaakt hebben en het liefst door de firma die hem ook produceert.
Ik hoor graag alternatieve adresjes (die hem kunnen repareren) en jullie ervaringen met de service van Hagon?
1404729
 
Laatst bewerkt:
'Hagon NL' is een eenmanszaak , wel met enorm veel kennis en een nog grotere voorraad.
Ik kon ter plekke een andere veer gemonteerd krijgen en kiezen uit zwart of chrome en eventueel een extra opvulring om hem standaard al wat hoger te krijgen.
M.a.w , ze zijn de beroerdste niet maar telefonische bereikbaarheid kan slecht zijn als die ene net op vakantie is.

alternatieven om hem te laten repareren zijn er vast genoeg, heb hier al verschillende namen op mf zien langskomen, maar weet die ff niet uit mn hoofd :P

Ik vond het bij jou ook zeker de moeite waard om een keer langs te komen en dat vond ik bij Morren Import ook, herken de frustratie namelijk van het geen contact kunnen leggen.
 
Dat geeft de burger moed. Ik zal hem om te beginnen even demonteren en dan uitzoeken of ik "ze" eens in het echt kan lastig vallen. Ik denk dat het gewoon een slecht sealtje is, dus het is een reparatie van niets (als je exact weet hoeveel en welke olie er terug in moet).
 
>OPGELOST<

Ik werd zojuist opeens opgebeld op de zaken lijn. Half uur geouwehoerd over Engelse motoren, Chinese brommertjes, damesvoetbal.. Eigenlijk best leuk. Schokbreker gaat naar Hagon Engeland voor revisie, fijn!

Dat onderstreept maar weer dat (net als in mijn eigen bedrijf), matige bereikbaarheid echt niet hoeft te betekenen dat je met prutsers te maken hebt.
 
Nee maar een beste indruk wek je er ook niet mee ;)
Tja, leuk is anders. Maar het andere scenario in een klein (en dus met vlagen heel druk) bedrijf, zeker als het specialistisch is.. Is dat je een telefoon en email Miep neer zet die mensen te woord staat / bezig houdt, maar niets nuttigs kan zeggen of doen. Bel even met Ziggo voor een praktijkdemonstratie, en die verkopen niet eens iets ingewikkelds _O- .

Ik heb bijna 8 jaar geleden een telefoniste op proef gehad, kreeg ik eind van de dag een bloknote of Excel bestand met 50 vragen waarvan de helft niet te beantwoorden is. Meer ontevreden klanten die met het "kastje naar de muur" gevoel blijven zitten, omdat TelefoonMiep natuurlijk niet kan bevestigen dat tijdafstelset X op motorblok Z past. De eerste indruk is beter, de praktijk is minder.
 
Hagon was altijd in handen van Marten Morren. Naast zijn assurantiekantoor en racen met klassieke Engelse motoren hield hij zich bezig met import van spullen van Norman Hyde. Zijn vrouw deed de zakelijke kant van de schokbrekers, Marten de praktische.
Helaas is Marten vorig jaar overleden, ik kan me voorstellen dat zijn vrouw nu een beetje hard moet lopen om de boel draaiende te houden. Ik begrijp dat de "motorzaak" intussen gestopt is.
 
Hagon was altijd in handen van Marten Morren. Naast zijn assurantiekantoor en racen met klassieke Engelse motoren hield hij zich bezig met import van spullen van Norman Hyde. Zijn vrouw deed de zakelijke kant van de schokbrekers, Marten de praktische.
Helaas is Marten vorig jaar overleden, ik kan me voorstellen dat zijn vrouw nu een beetje hard moet lopen om de boel draaiende te houden. Ik begrijp dat de "motorzaak" intussen gestopt is.
Exact ja, zij doet min of meer alles in d'r eendje en medisch gaat het ook niet echt geweldig. Ik ga proberen er even persoonlijk langs te gaan als de shock terug is uit Engeland.
 
Hagon was altijd in handen van Marten Morren. Naast zijn assurantiekantoor en racen met klassieke Engelse motoren hield hij zich bezig met import van spullen van Norman Hyde. Zijn vrouw deed de zakelijke kant van de schokbrekers, Marten de praktische.
Helaas is Marten vorig jaar overleden, ik kan me voorstellen dat zijn vrouw nu een beetje hard moet lopen om de boel draaiende te houden. Ik begrijp dat de "motorzaak" intussen gestopt is.
Shit, dat wist ik helemaal niet. Was een fijne man om met véél kennis, heeft me destijds heel goed geholpen met mijn CB. Wordt er even stil van...
 
Gisteren langs geweest bij Rita, de vrouw van (wijlen) Martin Morren en lang gekwebbeld. Zij houdt de hele toko nog steeds draaiend en dat is meer dan indrukwekkend. In de hal komt de geur van motorsport je al tegemoet. BSA blokken in de huiskamer, Norton racers in de hoek, de passie voor motoren is echt groots!

Hagon Engeland heeft mijn monoshock unit gereviseerd en gelijk een nieuw type olieseal er in gezet. Hier hoorde een adviesje bij dat ik nog niet kende: Als je een liggend gemonteerde monoschok unit hebt, dan is het aan te raden om bij de eerste rit in langere tijd een aantal keer in/uit te veren voor echt je gaat rijden. De olie en gas vulling komen dan terug op de juiste plek. Direct stoeprandje af is uit den boze. Nu is hij gereviseerd met wederom 2 jaar garantie, best netjes voor een monoshock die de helft goedkoper is dat het originele Marzocchi prul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan