Het mooiste zou zijn om op dezelfde (mid)dag de 3 verschillende motoren te kunnen testen/proefrijden,en 2-uur voordat je een motor goed kan aanvoelen is nog tekort,GOED aanvoelen duurt langer,maar je kunt binnen zeg maar 15-30min.de VERSCHILLEN tussen de motoren wel ontdekken/aanvoelen,de motor die jou dan het best bevalt zal normaal gesproken JOU keuze kunnen worden,of als je dan nog twijfelt zou je dat model/type kunnen gaan huren als bevestiging van je goede keuze,scheelt iig veel huurkosten,waarbij ik het nog niet eens heb over je EIGEN risico som van geld mocht je onverhoop schade rijden met de huurmotor.
Uiterlijk hoeft hier niet de doorslag te zijn van wat je in eerste instantie de 'mooiste"vind,het in de praktijk rijden is minstens zo belangrijk,hoewel de verschillen onderling in mijn optiek niet wereldschokkend is.
Veel suc6
Je kunt ook de verschillende testen door de motorbladen er op na slaan voorwat betreft de grootste verschillen/pluspunten tov de ander
Ik moet vrijdagmiddag om iets van half twee op, afwachten dus hoeveel ik nog kan doen die middag, en anders gewoon de volgende dag. Ik weet ook nog niet of het gemeentehuis die middag open is om mijn rijbewijs op te halen.. (als ik het gehaald heb dan teminste...)
aach zou toch wel een proefrit mogen maken zonder het orginele rijbewijs?!
Ik had me al verdiept in de kosten van het huren, bij ons (Motoport Zelhem) betaal je 72,- huur per dag en voor dat type motoren vragen ze 750,- borg. Als ik een goede keuze kan maken door alleen proef te rijden doe ik dat natuurlijk, en inderdaad is het een goed idee om dan evt mijn keuze nog te gaan huren als ik dat nodig zou vinden.
Ik heb hier op het Forum een vergelijking gelezen tussen de Honda/Yamaha en de Suzuki.. Ze zijn technisch nauwelijks verschillend, volgens die vergelijking kwam het er op neer dat de Soes beter geschikt was voor de weg, omdat hij wat breder is en je daardoor meer rijwind bescherming hebt en je zat er dacht ik wat minder in een racehouding op.. althans het minste van de drie. De Honda schijnt de midden weg te zijn, en de Yamaha het extreemste meer geschikt voor het circuit, qua zithouding snelheid etc.. ik hoor ook dat hij nogal onrustig is in de lage versnellingen...
Maar een ander zegt het weer anders,.. daarom maar zelf ff proberen... als ik t wist had ik dr denk ik al wel 1 gekocht.. dan kon ik dr gelijk mee weg scheuren zodra ik het roze papiertje heb... maar ja ik moet ze uit proberen en dan mag nie zonder papiertje..
Ik vindt het qua uiterlijk van de motoren ook best moeilijk, ik neig wel het meest naar de Yamaha, bij de Soes vindt ik de knippers in de spiegels niet mooi.. en de Honda vind ik mooi om te zien, maar een collega van mij heeft `m gehad en hij heeft dus een verkeerde koop gedaan.. hij kon niet zitten op die motor, kwam er gebroken af na een rit.. hij gaf als reden, de clipons zitten lager dan de stuur plaat, daarom zat hij er in een hele vervelende houding op.. maar heel toevallig las ik ook hier op dit forum dat je de clipons kunt verhogen....
Ik lees hier op dit forum echt veel nuttige informatie, echt top!
Groetjes
« Terug