Handvatverwarming valt telkens uit.

Robert 67

Rookie
6 nov 2022
14
4
Beste forum

Ik rij een Suzuki Burgman an 400 bouwjaar 2010 en nu valt telkens mijn handvatverwarming uit.
Bij koude start werkt hij altijd en als ik dan een stuk rij dan valt de verwarming uit.
Na een tijdje als ik de motor uit zet en weer start dan doet de verwarming het weer.
Weet iemand waar ik naar kijken moet om het probleem te verhelpen?

Mvg Robert
 

Bijlagen

  • IMG_0893.jpeg
    IMG_0893.jpeg
    311,3 KB · Weergaven: 0
Is het een standaard verwarming of een die later bijgeplaatst is, zoal bv Oxford handvatverwarming?
Die laatste is vrij simpel, de aansluiting zit meestal rechtstreeks op de accu.
Aansluitingen controleren, zekering controleren op bv oxidatie, draadjes volgen en hopen dat je een breuk vind.
Als het een standaard verwarming is zul je met een schema moeten gaan werken en hopen dat er een relais of zo roet
in het eten gooit.
 
Dank u voor uw reactie.
Ik weet niet of het een standaard verwarming is maar zal het na moeten kijken of er iets in de boekjes staat.
Wel zal ik de dingen die u benoemd controleren en hopen iets te vinden.
Mvg Robert
 
Oxford (en waarschijnlijk ook andere) "slimme" handvatverwarming schakelt automatisch uit als hij een te laag accu-niveau doorkrijgt.
Misschien een te oude accu / te laag voltage? (wel genoeg om te starten; maar de handvat verwarming vind het te laag?)

Edit: Zou ook verklaren waarom hij het even doet / dan weer niet en na een tijdje weer wel. Dan laad de accu weer genoeg bij; is hij "op peil" en vind de handvat verwarming het allemaal weer ok. Anders zou hij de accu helemaal leegtrekken en dan sta je daar langs de kant.

Nogmaals; pure speculatie dit.

Maak eens wat foto's van de verwarming (nee niet de radiator in je woonkamer).. zo veel verschillende merken zijn er niet.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog even een paar foto’s van de handvatverwarming.
Ik zal de accu vol laden en kijken hoelang de verwarming het volhoudt.
 

Bijlagen

  • IMG_2325.jpeg
    IMG_2325.jpeg
    156,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2326.jpeg
    IMG_2326.jpeg
    154,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2327.jpeg
    IMG_2327.jpeg
    142,8 KB · Weergaven: 0
Lijkt wel op Suzuki origineel.. ik had dezelfde op m'n Honda CBF600 en die waren af fabriek.
1:1 dezelfde grips / kastje. Maar dit zijn dus waarschijnlijk geen "slimme" handvatten die automatisch uitschakelen.
 
Is het mogelijk de accuspanning te meten op het moment dat het probleem zich voordoet?
Maar normaal gesproken, als het laadsysteem voldoende spanning levert, zou de verwarming niet mogen afslaan.
Maar de verwarming moet wel uit gezet worden als je de motor uitzet, anders daalt de accuspanning best wel in rap tempo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan