Haperend rijgedrag Honda Blackbird

tebrugge

Rookie
3 aug 2021
16
4
Beste Blackbird rijders en mede rijders



Bijzondere afwijking!!



Motor heeft vlak na het wegrijden of soms na een paar kilometer een kleine hapering lijkt op een misslag of als of je je gas in eens terug doet en weer bij trekt dan komt er een foutmelding rood lampje gaat aan dit heeft hij soms ook bij het opstarten van een koude motor een raar ratelend geluid. Bij gas bij geven is het geluid weer verdwenen motor loopt wel op de viercilinders. Hij rijd prima maar zo af en toe een hapering



mijn Blackbird (injecties de eerste versie) geeft dan een foutcode lampje aan om de 4 seconde als hij in zijn vrijstaat en met de standaard uit aan de computer zegt hij dat het de mapping is. Maar deze is na gekeken en dat is het helaas niet. De kabels en aansluitingen zijn allemaal nagelopen en daar zit geen breuk in.

Bougies vervangen!. Luchtfilter en olie vervangen! Ik en de monteur staat voor een raadsel heeft iemand hier misschien ook mee te maken gehad of weet wat het probleem zou kunnen zijn!? Help help ik ben radeloos 🥴😁

Groet Pascal
 
Is het een naks die op oliedruk werkt?
Dan zou bij een koude start dat ratelen kunnen verklaren, de naks wil bij ouderdom nog wel eens leeglopen in 1 of meerdere dagen.
Die ketting gaat dan wat ratelen totdat de naks weer gevuld is en de ketting weer strak komt te staan.
 
Beste Blackbird rijders en mede rijders

Motor heeft vlak na het wegrijden of soms na een paar kilometer een kleine hapering lijkt op een misslag of als of je je gas
mijn Blackbird (injecties de eerste versie) geeft dan een foutcode
Mijn Blackbird (injectie) had net na aanschaf ook soms een hapering bij optrekken.
Nee, ik had nog geen fout-code-melding. (had vorige eig. E10 getankt? :X)

In mijn geval was de FPS die niet goed (meer) werkte.
Net als bij storing in ander topic was ook bij mij ethanol de schuldige. Vervuiling door ethanol-drab!
Tijdje geprobeerd of probleem vanzelf zou verdwijnen door alleen nog Vpower, 102, Supreme en Ultimate te tanken.
In mijn geval is dat gelukt. Anders zou ik de FPS hebben moeten vervangen.

Raad eens wat...................?
Toen ik mijn auto ( 2e hands) kocht had ik exact dezelfde storing. Ook ethanol-drab.
Op dat moment kreeg ik advies van de garage om een flinke rit te maken en rijden met alleen premium-benzine.
Ik ben ermee naar Frankrijk geweest en sindsdien............................... was 't ineens over!

Dan heb ik nog mijn andere motor waar veel rubbers van de carbs waren weggevreten door ook ethanol.
Er staat ook nog een oude bromfiets waar ook geen ethanol in mag/ kan.

Je mag 1x raden wat er bij mij NOOIT meer in de tank(s) gaat...............................?
Kost mss per jaar een paar tientjes meer, maar ik rijd sindsdien zonder enig brandstof-probleem.
Ik heb mijn lesje inmiddels wel geleerd!
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar betreft het?
Welke foutcode heb je uitgelezen? Was dat 25?
Ligt jouw ECU nog vast in het kontje? Het elastiek dat hem vast moet houden is meestal vergaan waardoor de ECU vrij rond kan stuiteren achter het zadel.
Heeft jouw BB al de Wire Loom Fix gekregen?
Je bant altijd welkom om even bij mij op de zaak in Purmerend langs te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan