• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

harde "klik" bij in eerste schakelen

llivocool

Die hard MF'er
Lid geworden
2 dec 2002
Waarderingsscore
0
Dit is nu mijn derde motor, en alle drie hebben ze het al gehad (de Honda het minst). Als je van neutraal in eerste schakelt, gebeurt dat met zo'n 'KLAK'.

Oplossing: voordat je bijna stilstaat aan het verkeerslicht, al in eerste schakelen. Nadeel: sta je daar zo heel de tijd met ingeknepen koppeling....

Wie weet hoe dit komt? Zijn er nog manieren om het te vermijden?

vind het wel leuk klinken, maar belangrijker: zou het ook voor schade kunnen zorgen.

Volgens mij is dat normaal hoor, ik heb dat tenminste ook bij beide motoren.
Bij mijn lesmotor hoorde ik het ook altijd.

Volgens mij is dit vrij gebruikelijk. Ik meen wel eens gelezen te hebben op het forum dat het komt doordat je koppelingsplaten enigszins blijven plakken.

Ik weet niet waardoor het komt maar het is niet best voor je schakelslede. Dit komt ook vaak voor als je van de een naar de twee gaat. JE kunt het voorkomen door met je voet al lichtjes druk uit te oefenen op het scakelpedaaltje en zo tegen de koppeling aan drukt. Dan trek je de koppeling pas in en schakel je door. Kost even wat oefening maar als je et goed doet oor je geen klak meer en spaar je de schakelslede

Laatst bewerkt:
In je 1 gebeurd heel vaak, zeker bij mijn fazer schijnt het heel gebruikelijk te zijn..

Iets vaker olie verwisselen verminderd het wel btw

Op vrijdag 07 februari 2003 19:37 schreef CBRGeert het volgende:
Ik weet niet waardoor et komt maar et is niet best voor je schakkelslede. Dit komt ook vaak voor als je avn de een naar de twee gaat. JE kunt het voorkomen door met je voet al lcihtjes druk uit te oefenen op het scakelpedaaltje en tegen de koppeling aan drukt. Dan trek je de koppeling pas in en schakkel je door. Kost even wat oefening maar als je et goed doet oor je geen klak meer en spaar je de schakelslede

Ben dit even gaan proberen, en inderdaad! mercikes.

heb zoeits ook een keer gehoord alleen bij mij vliegt ie dan al snel in de 1 voorda ik de koppeling intrek,

ja dat doet hi dus ook, wat ik soms ook heb dat ie in neutraal komt in plaats van 2 bij he schakelen van 1 naar 2. dan geef je gas en hoor je hem opeens brullen, dus nog een tikje geven. Dit gebeurt vaak als ik al een tijdje heb gereden dus met warme motor.

Dat heb ik ook wel eens, maar dat komt vlgs. mij gewoon omdat ik dan te slordig ben met schakelen. Gewoon iets rustiger of iets beter doorduwen.

als je iets meer drukt werkt het inderdaad goed, maar wak raar vind is dat het eerder gebeurt bij een warme motor dan bij een koude motor (gsx600f)

Terug
Bovenaan Onderaan