De Linkert
Rookie
- 31 dec 2009
- 19
- 0
Charmain,
Afstelling bij Twin Motorcycles heeft mij EUR 600 ex BTW gekost. Service was prima en vanwege de pekel werd de motor gratis afgehaald en weer teruggebracht. Naar mijn inzicht is het de investering zeker waard. Dris wijst er (blijkens zijn grafieken) terecht op dat de Remus pijp relatief weinig vermogen bovenin geeft maar het koppel onderin is beestachtig en dat vind ik zelf eigenlijk belangrijker. Ik ben van plan de gearing hierop aan te passen en dan kan ik met de XR rijden als met een `gewone´ Sportster 1200 en bij gelegenheid een keer terugschakelen en het topvermogen benutten.
Ik heb voor de Db killer gekozen omdat ik in het stadscentrum woon en dagelijks naar mijn werk rijd. Ik vind het geluid met de Db killer echter prachtig! Zeker na de afstelling en verwijdering `euro flapper´klinkt het geluid diep, donker en krachtig maar niet storend hard. Zou me niks verbazen als de Db killer iets meer tegendruk en daardoor koppel geeft maar je kan het beter aan Dris vragen, aangezien hij het op de Dyno heeft geprobeerd.
Ik heb ze gebeld en kan evt. in mei terecht. Tot zo'n 3000tpm is de motor wat onwillig. Boven de 3000 en vooral vanaf 4000tpm gaat hij als een speer en blijft maar trekken. Vooral op de binnenwegen gebruik ik de vijf niet. In de vijf zit hij dan net onder z'n toeren.