Harley haat?

het is gewoon..als ik rij steek ik altijd netjes me hand op naar andere motor rijders..en dan maak het echt niet uit wat voor motor hij rijd.maar elke HD die ik tegen kom en me hand naar op steek die kijken gewoon de ander kant op..dus nu doe ik ook niet meer de moeite voor die mannen! :r

Klopt, de meesten willen gewoon niet normaal doen (er zijn idd altijd uitzonderingen). Maar nee het gros van deze groep voelt zich blijkbaar anders dan de rest (dat is toch mooi politiek correct gezegd :) ). Toch een beetje jammer dat het zo is, want het blijven motorrijders dus ik blijf zwaaien!
 
Los van het feit of je ze mooi vindt of niet (smaak, niet over twisten..) zie ik het als achterhaalde techniek voor veel te veel geld. Bovendien heeft HD een vreemde aantrekkingskracht op "Rob de Nijs"-achtigen (Overjarigen met easyrider aspiraties)
Die laatste groep zijn geen motorrijders. Dat zijn mensen die een image cultiveren.

En die andere groep op HD's.... :X |(
 
Hier ook, niks geen hekel aan Harley's of hun berijders. 'T is geen motor voor mij, maar da's toch juist het mooie, ieder z'n meug :) Arrogant gedrag is, ongeacht het merk, een beetje triest. D'r zijn ook best Duc-rijders die met hun neus in de lucht naast me komen staan bij het stoplicht als ik toevallig ff een stukje met de Diversion van m'n vriendin op pad ben... beetje sneu... :Z
 
Heb een aantal jaren geleden zelf een HD gehad (electra glide)en inderdaad de "snelle jongens "groeten minder vaak dan de rest, maar nu ik voor woon werk een Silverslut heb groeten ze nog niet..>> ;( ligt zeker aan mij :] maar zo what ik respecteer indereen zijn keuze.

Maar inderdaad er zijn mensen die voelen zich oppermachtig met hun HD en op sommige HD treffens wordt dan een Japanse motor ritueel verbrandt...heb bij een harley club om een oude fiets gevraagd om deze te verbranden op een japanstreffen
helaas werdt de haak er opgegooid.. :)
Soms ga ik met een kennis nog naar een treffen toe en vraag dan aan zo'n biker wat ie in de maand moet betalen voor zijn HD :) je maakt daar geen vrienden..
 
Geen hekel aan HD rijders, wel een schijt hekel aan alle motorrijders die zich verheven voelen omdat ze een bepaald type motor rijden.

Ik moet wel lachen van die stoere gezichten die chopper rijders vaak hebben. (Ik heb overigens zelf ook een chopper). Alsof heel hun image instort als ze een keertje lachen..

Ik vondt vroeger HD´s de vetste motors die er bestonden, maar hoe meer ik leer van motors, hoe minder mooi ik ze vindt,..
 
Ik vind (bijna)alle motors wel leuk of iets hebben. 8-)
Als ik helemaal geen geld meer zou hebben...nou dan wist ik het wel. :+
 
Geen hekel aan HD rijders, wel een schijt hekel aan alle motorrijders die zich verheven voelen omdat ze een bepaald type motor rijden.
:^
Heb eigenlijk alleen wat moeite met figuren die denken dat iedereen die geen HD rijdt, dat doet omdat 'ie geen HD kan betalen, en die niet schijnen te begrijpen dat er ook motorrijders zijn die nog geen HD zouden willen krijgen. (Ik dus :) )

[stookmodus]
Heb alleen wel een hekel aan HD rijders als ze menen met op sukkeldrafje en met een groepje van een mannetje of 10 de hele wegbreedte nodig te hebben en je d'r dus soms wel op een aso manier voorbij moet. ;)
Om een of andere reden maak ik dat vaker mee met HD rijders dan met andere merken.
(Zijn trouwens over 't algemeen wel de 'Rob de Nijs' types die dit soort gedrag vertonen)
[/stookmodus]
 
Even nagedacht tot zover ik dat kan. (en dat is niet zo heel erg ver)

Veel mensen blijken gevoelig te zijn voor mode, daar is niets mis mee tot dat het extremistische vormen gaat aannemen. Zeg dat het status wordt. Een feit is dat we het in het algemeen goed hebben in dit land, dus de mode verplaatst zich naar duurdere artikelen. Vroeger was een motor een goedkoop alternatief voor de auto. Nu, sinds pakweg een jaar of 20-25 is een motor een luxe artikel geworden.

Zo´n 10 jaar geleden was je de man als je op een Harly reed, die dingen zijn erg duur en de statusgevoelige mensen toonden zo aan hoe goed ze het hebben. De berijders waren meestal 50+ simpel omdat jongere mensen die meestal een jong gezin hadden het logischerwijs niet konden betalen. Dit soort lieden zijn zonder motor al erg hooghartig omdat ze zich tot een verheven volk voelen.

Maar mode is tijdelijk en sterk aan vernadering onderhevig. Dit verschijnsel zie je nu in de supersport. Het is mij vaker opgevallen dat met name de duurdere supersportmotoren veel (ik zeg dus niet altijd) worden bevolkt door hooghartige 50+ ers. Dit zijn gewoon de Harley rijders van 10 jaar geleden die in de mode zijn meegegaan en nu supersport rijden. (het gaat hier dus om de hooghartige rijder heh, niet om de gewone man die zich na 10 jaar sparen een nieuwe machine in die klasse kan veroorloven)

Met beide bovenstaande is nog wel te leven, daar zijn er niet zo veel van. De grootste groep zijn de trendvolgers die bij de rijke groep willen horen en het net niet zijn. Ze zetten alles op alles om de juiste motor te kopen en om het erbij te horen nog eens te onderstrepen voeren ze de grofheid naar alles wat op een "verkeerde" motor rijd nog eens op. Lukt dat niet met kleinerend taalgebruik, dan gaan ze met ziektes gooien. Dit is dus verreweg de grootste en lastigste groep. Met hun gedrag compenseren ze hun wetenschap dat die dikke nagelnieuwe supersport niet van hun, maar van de bank is. (wat wij gewone simpele rijders op de "verkeerde" motor natuurlijk niet mogen weten, maar allemaal wel doorhebben)

En op dit forum zitten helaas genoeg van zulke "motorliefhebbers". Maar ook dat zal tijdelijk zijn. Als de rijken weer een ander statussymbool uitzoeken, ik noem maar wat, een raceboot bijvoorbeeld, dan staan al die motoren te koop en wemelt het een jaar later van de raceboten met hooghartige eigenaren er in en lees je dezelfde topic op een watersportforum.

ok, kom maar op met de kots-smily´s.
 
Heb geen Harley-haat, heb het gewoon niet zo op grasmaaiers :+
Anderen hebben het niet zo op tractoren en groeten mij niet op mijn Guzzi :?

Ieder moet lekker rijden wat hem (m/v) het best bevalt en de ander in zijn (m/v) waarde laten als die op een andersoortige fiets rijdt. :]

Puta mierda, ik lijk wel een moraalridder, moet niet gekker gaan worden!
 
Omdat er nogal wat lui met een minderwaardigheidscomplex rondrijden op deze
motoren. gefrusteerde 50 Plussers of hels angels met plakplaatjes
 
Even nagedacht tot zover ik dat kan. (en dat is niet zo heel erg ver)


Met beide bovenstaande is nog wel te leven, daar zijn er niet zo veel van. De grootste groep zijn de trendvolgers die bij de rijke groep willen horen en het net niet zijn. Ze zetten alles op alles om de juiste motor te kopen en om het erbij te horen nog eens te onderstrepen voeren ze de grofheid naar alles wat op een "verkeerde" motor rijd nog eens op. Lukt dat niet met kleinerend taalgebruik, dan gaan ze met ziektes gooien. Dit is dus verreweg de grootste en lastigste groep. Met hun gedrag compenseren ze hun wetenschap dat die dikke nagelnieuwe supersport niet van hun, maar van de bank is. (wat wij gewone simpele rijders op de "verkeerde" motor natuurlijk niet mogen weten, maar allemaal wel doorhebben)

En dan heb je natuurlijk nog degene die het makkelijk kunnen betalen en dat de hele wereld willen laten weten.

Ben laatst met zo iemand naar een restaurant in duitsland geweest. Moest per se duur zijn, maar bij de opmerking "Wir wunschen uns nur das beste fleisch", wat ze zei met een stalen gezicht, ben ik toch echt naar de burger king gerend.
 
Heb absoluut geen Harley haat, maar wat betreft het groeten.... heel apart die mannen. Had een standaard VT 800 origineel op uitlaat na... geeneen die zun hand opstak. Na een paar uurtjes erin te hebben gestoken en het apparaat volledig zwart gespoten te hebben, verlaagd aan de achterzijde, het kenteken naar de zijkant verhuisd, cockpit en tellers te hebben veranderd groeten ze spontaan wel.
Ohhh ja stuurtje van een meter vergeten.

Rij nu ondertussen een cbr600 en het groeten is weer over.

Het leuke is dat mijn zwager en zijn "vrienden" harley rijders zijn en jawel je raad het al.... met verjaardagen en feesies moeten de jappen het weer bezuren.
Scheelt mij geen fuck ik zuip er geen biertje minder om ;)
( nee dan ben ik er niet met de motor )

Iedereen moet rijden wat ie leuk vind. :]
 
het is gewoon..als ik rij steek ik altijd netjes me hand op naar andere motor rijders..en dan maak het echt niet uit wat voor motor hij rijd.maar elke HD die ik tegen kom en me hand naar op steek die kijken gewoon de ander kant op..dus nu doe ik ook niet meer de moeite voor die mannen! :r


Dat verhaal heb ik al veel gehoord, maar op mijn Ace heb ik daar toch niet veel van gemerkt.
 
Los van het feit of je ze mooi vindt of niet (smaak, niet over twisten..) zie ik het als achterhaalde techniek voor veel te veel geld. Bovendien heeft HD een vreemde aantrekkingskracht op "Rob de Nijs"-achtigen (Overjarigen met easyrider aspiraties)
Die laatste groep zijn geen motorrijders. Dat zijn mensen die een image cultiveren.

En die andere groep op HD's.... :X |(
Techniek is inderdaad achterhaald.Tenminste de fietsen die mij interesseren.Ben er zelf van overtuigd dat Harley binnen 15 jaar Japanse tweecilinders bouwt.Kostenverhaal gaat voor mij niet op.Kocht mijn motor 15 jaar geleden voor 18000 gulden.Was toen 10 jaar oud.Is nu getaxeerd op 12500 euro.Kost 350 euro verzekering per jaar.Onderhoud doe ik zelf ...300 euro per jaar.Hoeft dus niet duur te zijn.Ben wel al 42 jaar en heb een cd van Rob de Nijs.Toevallig vandaag nog naar geluisterd.

Heb vandaag 5 ss rijders gegroet.

Alf
 
[offtopic]
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van mijn A, en rijd op een Honda....
Niet helemaal standaard, OK, maar toch redelijk normaal.

De 1e motorrijders die mij groetten (let op, niet teruggroeten, maar zelf als 1e de hand opsteken) waren allemaal Harleys. En ja, ik weet het verschil echt wel.
Ikzelf groette iedere motorrijder die ik tegenkwam, maar werd niet gegroet door Supersporters (zal misschien komen omdat mijn CBtje enigszins "verchopperd" is.)
[/offtopic]

[ontopic]
Ik haat geen enkel motormerk, zoals iemand hierboven al opmerkte: Zolang het 2 wielen heeft en legaal meer als 50cc.....

Ik snap ook niet goed waarom er hier zo vaak op elkaars keuze wordt afgegeven, alsof de smaak van de ene persoon "beter" zou zijn als die van een andere.
Ik rijd brik :) en daar ben ik trots op........ :]
[/ontopic]
 
Ben er zelf van overtuigd dat Harley binnen 15 jaar Japanse tweecilinders bouwt.

Dit ga ik waarschijnlijk duur moeten bekopen, maar ....




de nieuwste Harley blokken zijn ontwikkeld in Japan :X


Vertel dit maar niet tegen een HD rijder, want dan gaan hun haren recht staan. Ik spreek van ervaring.
 
Dit ga ik waarschijnlijk duur moeten bekopen, maar ....




de nieuwste Harley blokken zijn ontwikkeld in Japan :X


Vertel dit maar niet tegen een HD rijder, want dan gaan hun haren recht staan. Ik spreek van ervaring.
Vrsc 60 graden v-twin.Volgens mij door Harley in de jaren 80 ontwikkeld voor de racerij
Kan me vergissen .Fabriek bestaat voor mij niet meer sinds 1984.
 
Laatst bewerkt:
Veel van de 'nieuwe' Harley rijders kopen niet alleen de motor, maar meteen een complete 'lifestyle'. Dat uit zich in de aanschaf van merchandise met het HD logo, varierend van net nuttig tot pure prullaria. Voor op de Harley zelf zijn er natuurlijk talloze al dan niet verchroomde toeters en bellen (letterlijk) die erop geschroefd kunnen worden...
Het uiteindelijke doel is iedereen tot vervelens toe laten zien hoe uniek berijder en motor zijn.....en dat lijkt me een perfecte definitie van 'posen' :)

[me]Warped1 heeft verder niks tegen Harley, 't is een héél slim marketingconcept... :P [/me]
 
Dit ga ik waarschijnlijk duur moeten bekopen, maar ....




de nieuwste Harley blokken zijn ontwikkeld in Japan :X


Vertel dit maar niet tegen een HD rijder, want dan gaan hun haren recht staan. Ik spreek van ervaring.


Harley standaard carburateurs, Bing: duitsland, Dellorto: italiaans, Keihin: japans.

Wat ik heb gehoord en waar ik wat tegenwerking in ondervind om dit te checken is dat Harley al japans eigendom is. Een feit is dat Harley een jaar of 10, 11 terug zo goed als failliet was, vreemd voor het beste merk ter wereld, niet?. De Japanners, Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki hebben er toen geld in gepompt zodat Harley kon blijven voorbestaan. Echter stelden ze wel een voorwaarde: het octrooi op het uiterlijk, de hoek van de V en zelfs het geluid zou voor de 4 japanners komen te vervallen.

Dit verhaal kan wel eens kloppen als je ziet dat er veel japanners rondrijden die niet meer van een Harley zijn te onderscheiden. Het voorbeeld daarvoor is 1 van mijn eerste posts hier, ik meende een Harley te zien op een foto van iemand, ik werd direct op mijn vingers getikt dat het een Suzuki was, tot de eigenaar vertelde dat het een Yamaha was. Ik bedoel maar.

Ik heb geprobeerd om zowel bij Harley als de 4 japanners een bevestiging of ontkenning van dit verhaal los te peuteren, maar men zwijgt in alle talen, vooral in het amerikaans en japans.
 
Harley standaard carburateurs, Bing: duitsland, Dellorto: italiaans, Keihin: japans.

Wat ik heb gehoord en waar ik wat tegenwerking in ondervind om dit te checken is dat Harley al japans eigendom is. Een feit is dat Harley een jaar of 10, 11 terug zo goed als failliet was, vreemd voor het beste merk ter wereld, niet?. De Japanners, Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki hebben er toen geld in gepompt zodat Harley kon blijven voorbestaan. Echter stelden ze wel een voorwaarde: het octrooi op het uiterlijk, de hoek van de V en zelfs het geluid zou voor de 4 japanners komen te vervallen.

Dit verhaal kan wel eens kloppen als je ziet dat er veel japanners rondrijden die niet meer van een Harley zijn te onderscheiden. Het voorbeeld daarvoor is 1 van mijn eerste posts hier, ik meende een Harley te zien op een foto van iemand, ik werd direct op mijn vingers getikt dat het een Suzuki was, tot de eigenaar vertelde dat het een Yamaha was. Ik bedoel maar.

Ik heb geprobeerd om zowel bij Harley als de 4 japanners een bevestiging of ontkenning van dit verhaal los te peuteren, maar men zwijgt in alle talen, vooral in het amerikaans en japans.
Grappig verhaaltje maar dus geluuuuuuuuul.
Heb trouwens nog geen Japanse fiets gezien die maar in de verte op een harley lijkt.Zowel niet qua uiterlijk en helemaal niet wat technisch concept betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan