• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

harley uit india?

black mule

MF legend
In memoriam
Lid geworden
3 dec 2008
Waarderingsscore
80
omdat het nog steeds slecht gaat in motorland.
is ook bij hd een slechte tijd aan gebroken , en om toch
te blijven produceren ,kijk men rond voor het bouwen
van een nieuwe toko in een goedkoop land.
schijnbaar india, levert al veel aan div merken als bmw hd kawa
susi enz enz.
erg jammer voor het personeel en de echte hd liefhebbers.
hoop dat het tij nog keerd voor de fabriek ,en dat het weer
goedkomt.

zou op zich wel een kwaliteitsverbetering voor harley kunnen betekenen.. :+

Laten we niet vergeten dat deze hele crisis voor een groot gedeelte is ontstaan omdat de Amerikanen zelf aan alles en iedereen krediet verstrekten dus laat ze maar lekker zelf op de blaren zitten. En Harley heeft dan om het compleet te maken twee mooie merken met een eigen smoelwerk (MV Agusta en Buell) de nek omgedraaid dus ze zoeken het maar lekker uit, het is alleen sneu voor de werknemers die er niks aan kunnen doen maar wel de klos zijn.

Die harley medewerkers zouden kunnen beginnen met de boutjes wat vaster te draaien zodat niet de hele boel eronderuit flikkert...

Die harley medewerkers zouden kunnen beginnen met de boutjes wat vaster te draaien zodat niet de hele boel eronderuit flikkert...

En dan meteen geen werk meer hebben, ja die zijn gek zeker :+ .

Hebben ze straks zeker niet meer als die indiërs beter hun best doen...

In India maken ze al jaren motoren. De Enfield's (oud ontwerp) worden daar nog steeds gemaakt.
Zelfs Enfield's met een kleine dieselmotor is daar jaren gemaakt.
Volgens mij staat de fabriek in Madras.

Eigenlijk zouden ze daar weer Indians in productie moeten nemen :)

Wat maakt het uit voor de liefhebbers? De fiets zelf zal er echt niet door veranderen..

so wie so vergeten de "liefhebbers" dat harley davidson niet meer is wat het was. het is nou een commercieel bedrijf, zoals alle andere "gewone" motorfabrikanten, dus wat zeiken die pipo's allemaal??? de meeste hebben nooit een echte harley gezien, laat maar staan bereden, maar ze zijn wel "trots" op hun harley iron of wat dan ook. allemaal materiaal wat ik elkaar wordt gezet door robotten, meer niet. maar ja, het heeft karakter, omdat er een CNC gefreesd plaatje met harley davidson op staat.

In India maken ze al jaren motoren. De Enfield's (oud ontwerp) worden daar nog steeds gemaakt.
Zelfs Enfield's met een kleine dieselmotor is daar jaren gemaakt.
Volgens mij staat de fabriek in Madras.

De Enfield is toch een Engelse fiets uit de 30-er jaren (Royal Enfield) die in India in licentie gebouwd werd. Anyway: voor autofabrikanten zijn de lage-lonen al jaren bekend. Poolse Japanners, Duitsers uit India, in de autoindustrie kan het al jaren....

tja ...wordt er niet beter op , of wel?
jappen draaien vaak zonder zorgen.

lach niet te hard om die Amerikanen , bij de Jappen is het geld ook op.

Kawasaki heeft beslist om zich terug te trekken uit de Moto GP. Na Honda (Formule 1), Suzuki en Subaru (rally), is Kawasaki al de vierde Japanse motorconstructeur die stopt wegens de economische crisis.
Suzuki van zijn kant last deze maand een productiestop in. Vijf Japanse fabrieken sluiten voor drie tot acht werkdagen hun deuren. Yamaha stopt in februari en maart twee weken zijn productie bij 11 van zijn Japanse fabrieken.

Laatst bewerkt:
De Enfield is toch een Engelse fiets uit de 30-er jaren (Royal Enfield) die in India in licentie gebouwd werd. Anyway: voor autofabrikanten zijn de lage-lonen al jaren bekend. Poolse Japanners, Duitsers uit India, in de autoindustrie kan het al jaren....

Jij hebt duidelijk nog geen india-enfield ervaring

Meer sleutelen dan rijden? Is dat dan anders bij een echte Herley uit de usa?

Maar ook de autoindustrie moet in de lagelonen landen wat extra investeren in quality-control, het lijkt mij dat HD dat in India ook zal moeten doen.

so wie so vergeten de "liefhebbers" dat harley davidson niet meer is wat het was. het is nou een commercieel bedrijf, zoals alle andere "gewone" motorfabrikanten, dus wat zeiken die pipo's allemaal??? de meeste hebben nooit een echte harley gezien, laat maar staan bereden, maar ze zijn wel "trots" op hun harley iron of wat dan ook. allemaal materiaal wat ik elkaar wordt gezet door robotten, meer niet. maar ja, het heeft karakter, omdat er een CNC gefreesd plaatje met harley davidson op staat.
En vroeger was Harley geen commercieel bedrijf?

Nee.Jij met je 21 jaar.Hoeveel Harleys heb jij onder je kont gehad?Pipo!

Laatst bewerkt:
Meer sleutelen dan rijden? Is dat dan anders bij een echte Herley uit de usa?

Maar ook de autoindustrie moet in de lagelonen landen wat extra investeren in quality-control, het lijkt mij dat HD dat in India ook zal moeten doen.

Neuh helemaal niet.. zonder alte gekke dingen rijd ik bijna 20 mille per jaar op mijn enfield..

Terug
Bovenaan Onderaan