• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Hayabusa stottert

Rob RD

Dè Rèswèkse Saggerèn
Donateur
Lid geworden
25 aug 2002
Waarderingsscore
134.028
Motorfiets is geheel in origineelstaat, maar: Als je rustig wegrijd en net effe achter een autobus terechtkomt rij je 1000 rpm in z'n 1... bij oppakken, en niet eens met veel gas, hoor je dat-ie effe een paar klappen overslaat.
Wat er al aan gebeurt is?

Motormanagement nagekeken
Bougies vervangen
Koppeling vervangen (ja, ook hierdoor)
Dynojet (5 pk winst)
Teruggezet naar originele setting omdat het nog slechter was geworden
Brandstofsysteem gereinigd

Ik heb het geprobeerd zonder luchtfilter, waardoor hij dus armer komt te staan maar ook met een stuk filter afgeplakt, waardoor hij dus rijker komt te staan..
Het wordt dan alleen maar erger.
Buiten dat 1000 rpm stukje loopt de fiets verder helemaal perfect

Wat kan het zijn???

Op zondag 31 augustus 2003 21:19 schreef gummadagummie het volgende:
:?

Dat dacht ik ook...

ohja, effe niet over rijden bij die 1000 rpm beginnen, het gebeurt ook bij wegtrekken. Het moment dat je het gas opendraait om toeren te gaan maken om de koppeling op te laten komen.
Op zondag 31 augustus 2003 21:22 schreef Voske het volgende:
ga eens naar een logopediste
:) :) :} :}

Vertel eens, die FI code????

Koppakking is oke, valse lucht.... Gaan we controleren, koppakking ook maar effe dan...

1000 rpm in zijn 1, bij mij staat me motor op 1100 toeren stationair, dus toch wel erg laag n iet, zet voor de gein je stationair eens ietsje hoger.
controleer ook vlotterhoogte ed.
idd valse lucht bij inlaatspruitstuk.

Ik heb er twee gehad en bij beide motorfietsen viel het vermogen bij een laag toerental (exacte toerental weet ik niet, maar ik denk wel dat het hoger was als 1.000 rpm. Ik gok 2.000 - 2.500 rpm) even bijna weg. Als je een uitdraai op een vermogensbank maakt, zie je dit duidelijk in de vermogenskromme. Als ik een haakse bocht had die ik in eerste versnelling nam, moest ik altijd zeer voorzichtig zijn met het gashandle omdat ie ff niets deed en dan plotseling met vermogen erin kwam. Volgens mij iets wat ze allemaal hebben.

vlotterhoogte
injectie

Stationair is goed id, als hij het zelfde euvel dan maar niet meeneemt naar het nieuwe toerental. Denkelijk wel, is het een reactie op de gas-beweging.

Op zondag 31 augustus 2003 21:59 schreef Schuimbakkes het volgende:
Volgens mij iets wat ze allemaal hebben.
Suzuki heeft ook om uitsluitsel gevraagd. Handig van ze he?

Laatst bewerkt:
ik weet niet hoe het mij zo'n busa is hoor maar mij 400tje komt onder de 2duuzend ook niet weg hoor, en als je echr een beete normaal weg wilt rijden is 4 a 5 duuzend bij mij toch wel een minimum!

ik weet niet hoe het mij zo'n busa is hoor maar mij 400tje komt onder de 2duuzend ook niet weg hoor, en als je echr een beete normaal weg wilt rijden is 4 a 5 duuzend bij mij toch wel een minimum!
Bij 1000 rpm weet je niet wat er gebeuuuurt, bij half gas al...
Op zondag 31 augustus 2003 23:09 schreef Gizzmo het volgende:
Dat vermoede ik al, maar jij schreef Dynojet :? :? :? :?
Hij is dus gerold...

Wel, die heeft nét iets meer koppel dan de jouwe. ;)

Rob, weet het anders ook niet. Op de Busa van m'n maat had ik ook wel in lage toeren het schokkerige aan/uit-gevoel, dat soms wel vrij typerend is voor een injectiefiets.

Hij protesteert en probeert te zeggen: Geef eens gas ik ben geen brommer!!!! :(
Zo laat hij merken dat je gas moet geven, vind ie leuk. ;)
Ohja... dat is het...

Mag je ook het probleem van die autobus voor me oplossen, zoniet...

Andere goeie raad maar :) :P

Vertel eens, die FI code????

Koppakking is oke, valse lucht.... Gaan we controleren, koppakking ook maar effe dan...
fi code is fault indicator
achterin ergens onder de duozit of cover zit een stekker met twee draden
zwart /wit en wit/rood
deze twee effe kortsluiten op de stekker
dan het contact aan zetten
geeft ie c00 dan is ie goed
iets anders dan is er iets niet goed
c11 nokkenas positie
c12 krukas positie
c13 inlaatdruk
c14 gaskleppositie
c15 koelwatertemperatuur
c21 inlaatluchttemperatuur
c22 buiteluchtdruk

c23 omgevallen motor
c24 onsteking voorste cilinder
c25 ontsteking achterste cilinder
c31 versnellingsstanden
c32/c34 voorste injector
c33/c35 achterste injector
c41 brandstofpomp relais
c42 onstekingsschakelaar

dit alles is voor een tl maar gaat ook op voor de gsxren
dus denk ik ook de gsx1300r (hayabusha)

[topic=15420]Begrenzing 1e en 2e versnelling Suzuki GSX-R[/topic]
Effe helemaal doorgelezen.
:}
Op maandag 01 september 2003 16:00 schreef Dutchgixxer het volgende:
Ik heb nog wel een TRE voor je om te proberen. Je zult zien dat het dan veel beter gaat. Laat maar ff weten wat je wilt.
Gr.
Is het er 1 met de originele stekkertjes? dan is terugveranderen niet zo'n ramp. Enne, wil je em verkopen? mag ik het proberen? zeg het maah

Voor de TRE mail me maar op (verwijderd)
En ja de TRE heeft stekkers die passen op de Gear Positie Sensor van de busa.
Monteren is in 2 minuten klaar. Demonteren ook. Ik rijd nu een GSXR1000. De injectie van de 1000 is wat verder doorontwikkeld en de werking van de TRE bijna niet voelbaar. Op de hayabusa daarin tegen wel degelijk. Je mag de TRE wel proberen.

Gr. Dutchgixxer

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan