Heeft Honda het niet meer? Zijn ze saai geworden?

Waarom eigenlijk een discussie over iets wat geheel gebaseerd is op ieders eigen gevoel en smaak?

Ik rijdt zelf een blade van 2004 en ik vermaak mij er prima op. En ja ik deel de mening dat Honda met wat nieuws moet komen om mee te kunnen met de concurrentie.

Elke motor heeft zijn charmes, zolang je er als bestuurder maar een goed gevoel bij hebt. :]

Amen!

Maarja elke gelegenheid om een ander je mening op te dringen / af te zeiken is er 1 nietwaar. :+
 
Ik zit aan mijn tweede Honda en heb daar veel over gehoord maar nog geen last van gehad. Op mijn GSXR wel met alle gevolgen dien. B|

Ik heb op mijn vorige fiets wel de naks moeten vervangen en bij deze begint het gerammel ook al. B|

Wat nou saai?
Karakter noemen we dat. :+

Even serieus reageren dan maar, ik heb ook altijd gedacht dat Honda zo geweldig was dat er nooit wat stuk ging.. ik heb een CBR600F gehad waarbij de spanningsregelaar overleed, gelukkig vlak bij huis :/ , en later was bij mijn Blade de dynamo weggesmolten, en later die van een maat ook. :X , beide 954's.
 
en toch heb ik mijn hornet 600 niet verkocht toen ik de moto morini heb gekocht omdat ik hem nog altijd heel leuk vind rijden :]
 
Zo dat kan ik wel zeggen B|

c5b8dd91a66598236f141092592599891b771b17e5bcf41290982899e98cb06f.jpg
 
Even serieus reageren dan maar, ik heb ook altijd gedacht dat Honda zo geweldig was dat er nooit wat stuk ging.. ik heb een CBR600F gehad waarbij de spanningsregelaar overleed, gelukkig vlak bij huis :/ , en later was bij mijn Blade de dynamo weggesmolten, en later die van een maat ook. :X , beide 954's.

Ja een spanningsregelaar van een tientje die met 2 bouten en een stekker vast zit (en niet meer kapot gaat als je de koeling verbeterd). Als dat de problemen zijn teken ik er graag voor :Y

En ja, ik heb recentelijk ook de regelaar op m'n Fireblade eruit gefikt, en ervoor ook 2 stuks op m'n F2 (heb ook Honda's gehad met het 'beruchte' model regelaar die wel heel bleven overigens).
Als je zo'n model hebt, volt metertje erop en reserveregelaar mee, klaar.

Wel vaag van die 954's, dacht dat Honda sinds de injectiemodellen (eindelijk) het laadsysteem in orde had (thans is mijn persoonlijke ervaring en heb er ook nooit wat over gelezen). Zijn er ook een hoop met een 954 regelaar op een F2 (die dan wel heel blijft), maar misschien is daar de regelaar een gevoelig puntje.
 
Laatst bewerkt:
Ja een spanningsregelaar van een tientje die met 2 bouten en een stekker vast zit (en niet meer kapot gaat als je de koeling verbeterd). Als dat de problemen zijn teken ik er graag voor :Y

En ja, ik heb recentelijk ook de regelaar op m'n Fireblade eruit gefikt, en ervoor ook 2 stuks op m'n F2 (heb ook Honda's gehad met het 'beruchte' model regelaar die wel heel bleven overigens).
Als je zo'n model hebt, volt metertje erop en reserveregelaar mee, klaar.

Wel vaag van die 954's, dacht dat Honda sinds de injectiemodellen (eindelijk) het laadsysteem in orde had (thans is mijn persoonlijke ervaring en heb er ook nooit wat over gelezen). Zijn er ook een hoop met een 954 regelaar op een F2 (die dan wel heel blijft), maar misschien is daar de regelaar een gevoelig puntje.

Ik wist het ook niet van die dynamo's , maar achteraf las ik er meer over. Ik dacht eerst ook dat het weer een spanningsregelaar was, maar het zat helaas wat dieper :+
 
Ja een spanningsregelaar van een tientje die met 2 bouten en een stekker vast zit (en niet meer kapot gaat als je de koeling verbeterd). Als dat de problemen zijn teken ik er graag voor :Y

En ja, ik heb recentelijk ook de regelaar op m'n Fireblade eruit gefikt, en ervoor ook 2 stuks op m'n F2 (heb ook Honda's gehad met het 'beruchte' model regelaar die wel heel bleven overigens).
Als je zo'n model hebt, volt metertje erop en reserveregelaar mee, klaar.
Het gaat niet om de gemakkelijke oplossing.
Het gaat er om dat er geroepen wordt dat Honda superieure motoren bouwt. Aangezien ze meer dan tien jaar zo een simpel probleem niet op hebben kunnen lossen durf ik wel vraagtekens bij die superioriteit te stellen.
Dat durf ik overigens ook bij mijn eigen tien jaar. Ik heb zelf met de 500four van '76 ook met een uitgebrande regelaar gestaan.
 
Maar als je 'superieur' bent (vind het nogal een woord hoor :P) betekend dat niet dat je algeheel foutloos bent. En als je kijkt naar bouwkwaliteit, maakt het natuurlijk wel uit wat de consequenties zijn van het falen van een onderdeel.

Als ik een doorgefikte spanningsregelaar vergelijk met bv. (ik roep eens wat) scheurende cilinderwanden... het eerste is een ongemak, op het tweede punt schrijf je je motor zowat af.

Het was ook niet zo dat Honda het probleem niet kon oplossen aangezien er zat Honda's zijn zonder laadproblemen, zowel voor, tijdens (!) en na de periode dat ze die problemen met dat ene model regelaar hadden.
Het is me enkel een raadsel waarom ze niet gewoon een model erop hebben gehangen die wel werkt en er toch al op schap lag
 
Even serieus reageren dan maar, ik heb ook altijd gedacht dat Honda zo geweldig was dat er nooit wat stuk ging.. ik heb een CBR600F gehad waarbij de spanningsregelaar overleed, gelukkig vlak bij huis :/ , en later was bij mijn Blade de dynamo weggesmolten, en later die van een maat ook. :X , beide 954's.

Mijn SP2 ook de dynamo. De man die mijn stator reviseerde, had er minimaal 2 van VTR's per week. Niet heel betrouwbaar dus. Maargoed, zolang dat het enige zwakke punt is, hoor je mij niet klagen.

De bouwkwaliteit van de rest van mijn machine vind ik bijzonder goed. Ook de afwerking is van een bijzonder hoog niveau. Zelfs vergeleken met Fireblades.
 
Tja.... daarom passen er in een garage ook 2-3 motoren:
-Een Honda CBR1100XX die in feite een opgefokt naaimachine is, je kan met gemak bergen bagage meenemen en dat ding rijdt te makkelijk te hard...
-een Kawasaki ZX7R: karakter, kost je een minuut om hem na een maand stilstand aan het lopen te krijgen, alles trilt als ie loopt, mindere soepele gasrespons: kortom fun!
 
Mwah ik weet niet. Mijn oude VFR400R vind ík een karaktervolle fiets. Ik vind 'm mooi, er zit bijzondere techniek en hij heeft historie.

Mijn Fireblade is, toegegeven, misschien niet de meest spannende fiets. Maar die is uit 2000 en als ik eens kijk naar z'n concurrenten van weleer valt het stiekem nog wel mee. Ik zie het nog wel gebeuren dat die tzt het veld moet ruimen voor een VTR SP1 of SP2. Die vind ik echt héél mooi. En het geluid wat die twin produceert... Oeh!

Maar goed, mijn motoren zijn al oud. De nieuwe modellen van Honda doen me inderdaad niet veel. Net zoals van de meeste merken. De Panigale is wel echt gaaf en de S1000RR presteert wel erg goed. Maar die zitten allebei nog een klasse boven de Japanse 1000cc's.
 
Mijn Fireblade is, toegegeven, misschien niet de meest spannende fiets. Maar die is uit 2000 en als ik eens kijk naar z'n concurrenten van weleer valt het stiekem nog wel mee. Ik zie het nog wel gebeuren dat die tzt het veld moet ruimen voor een VTR SP1 of SP2. Die vind ik echt héél mooi. En het geluid wat die twin produceert... Oeh!

Het geluid van een SP is op zijn minst aanwezig ;)
Al moet ik zeggen dat ik een V4 met een open uitlaat ook erg prettig vindt.

Zoals ik het nu zie, gaat mijn SP2 nooit meer weg. Te bijzonder. Tenzij ik hem afschrijf uiteraard, maar dat is niet het plan :P
 
Waarom eigenlijk een discussie over iets wat geheel gebaseerd is op ieders eigen gevoel en smaak?

Ik rijdt zelf een blade van 2004 en ik vermaak mij er prima op. En ja ik deel de mening dat Honda met wat nieuws moet komen om mee te kunnen met de concurrentie.

Elke motor heeft zijn charmes, zolang je er als bestuurder maar een goed gevoel bij hebt. :]

Denk dat Honda de Europese supersportmarkt allang afgeschreven heeft en zich concentreert op het verkopen van honderd ziljoen lichte brommers per jaar in Azie eo.
 
Gezien de verkoopcijfers doet de Europeese markt er ook helemaal niet toe.

Dat is een beetje het probleem denk ik zo, Honda kijk volgens mij meer naar Amerika en Azie en wat ze daar willen.
Wij kunnen wel allerlei spannende dingen willen maar Honda is denk ik meer geïnteresseerd in keiharde verkoopcijfers.

En wanneer een model goed verkoopt en wat minder in Europa tja, jammer maar helaas.

En Nederland doet er al helemaal niet meer toe, de Honda importeur NL is zelfs opgeheven, het wordt er allemaal niet beter op helaas '(
Dat is nu Honda Benelux adres Brussel :') het zegt genoeg.

Garantie is ook al lastig twee drie jaar geleden iets stuk, bellen door de dealer nieuw onderdeel, nu had ik vorig een probleem met het zadel, eerst foto's opsturen, dan beoordelen, dan pas opsturen en dealer moest oude zadel weer opsturen enz.
Kortom door de crisis is Honda behoorlijk veranderd, misschien nodig om te overleven, het zal vast wel.

Maar wees er wel van bewust dat de Nederlandse smaak voor motoren echt niet voorin staat helaas.
Of het verstandig is zal de toekomst uitwijzen, het is helaas praktijk.

En stuk kan alles, ik had de eer de eerste Nederlander te zijn die een VFR1200F blok (oersterke V4) na 2 weken en 1700 km in de poeier te draaien *O* *O* ..... -O-
Dit viel dan wel weer zonder problemen in de garantie :+ *D

Ik zie het allemaal wel, voorlopig vind ik de CT weer een perfecte machine en wanneer ik weer wat nieuws wil kijk ik weer naar Honda, maar zit er dan niet iets bij wat ik mooi vind dan switch ik net zo makkelijk weer naar een ander merk.

Historie is wel bijna alleen Honda :$ mijn eerste liefde ;) en motor de cb750 F1 SS :9~
(in het geel natuurlijk met wel 68 pk :P )
Daarna uitstapje naar Kawa Z900-A4 :9 :9 :9 en Z1000-A1 toen een heel mooie motor, daarna weer terug naar de 1000CBX ( 3 van gehad 6 pitter *D *D *D *D ) enz enz alleen nog maar Honda :$

Blijf eigenlijk best wel een Honda fan boy zie ik, sorry :+ *D

edit: en de wereld veranderd sowieso, in 1981 kon ik die z900-A4 bv niet aan de straatstenen kwijt weet ik nog, (met nog goede originele 4 pijpen eronder) van ellende maar op die Z1000 ingeruild. Moet je dat ding nu eens kopen |( |( geld btw voor al die oudjes...
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is er de Blade en de 600RR, maar al het andere spul is het gewoon allemaal net niet...

Waar blijft een nieuwe CBR125/250/300/500 t.o.v. al dat moois van een kwart eeuw terug? De NSR125, NSR250, CBR250RR, RVF400R, CBR400RR, VFR400R, enz.?

Waar zijn de dikke 2t cross/enduro zoals de CR500?

Waar zijn de prachtige prestige projecten als de NR750?

En wanneer komt er weer een Fireblade die weer écht revolutionair is?


Honda heeft altijd saaie motoren gemaakt, alleen vroeger maakten ze ernaast ook mooi spul en dat lijkt toch wel flink minder te zijn tegenwoordig, of ze moeten elders in de wereld echt een totaal ander modellen aanbod hebben... (wat maar zo zou kunnen want zo nauw volg ik de nieuwe motoren niet)
 
Laatst bewerkt:
Rijden ze in India ook op Fireblades achterstevoren?

:? :? ligt aan mij zeker maar die volg ik niet :? :?

Honda maakt meer mooie dingen bv Acura mooie auto's je ziet er tig in de States, hier worden ze niet verkocht.

Lijkt me duidelijk een afzetmarkt probleem wat we hier hebben en dat gaat er echt niet beter op worden in de toekomst.

Leuker kan ik het niet maken ;)

En in andere landen is de smaak nu eenmaal anders, tja

full
 
....
Honda heeft altijd saaie motoren gemaakt, alleen vroeger maakten ze ernaast ook mooi spul en dat lijkt toch wel flink minder te zijn tegenwoordig, of ze moeten elders in de wereld echt een totaal ander modellen aanbod hebben... (wat maar zo zou kunnen want zo nauw volg ik de nieuwe motoren niet)

Nee valt ook tegen in de States zijn de cruiser en chopper wat beter vertegenwoordigd maar de supersport is niet wezenlijk anders.

De chopper van Honda liep hier ook niet, mijn dealer had er 2 jaar eentje in de showroom en moest hem met verlies verkopen, was blij dat er eindelijk een koper voor was.

Dan rijden we over 10 jaar denk ik allemaal op Europese merken })
Blijft er toch nog wat te kiezen, ook geen ramp
 
_O- _O- _O-

Maar rijden kan die wel :+ :]

en geen beschermende kleding B| maar daar hebben we hier op MF ook topics voor :+
 
Volgens mij leest Honda mee op dit forum

Welcome to Honda

Maar wees snel, want de actieperiode loopt tot 31 maart (er staat geen jaartal bij... O-) )
 
:? :? ligt aan mij zeker maar die volg ik niet :? :?

Honda maakt meer mooie dingen bv Acura mooie auto's je ziet er tig in de States, hier worden ze niet verkocht.

Lijkt me duidelijk een afzetmarkt probleem wat we hier hebben en dat gaat er echt niet beter op worden in de toekomst.

Leuker kan ik het niet maken ;)

En in andere landen is de smaak nu eenmaal anders, tja

[afbeelding]

Acura is dan ook een dochtermerk in het leven gebracht voor de Amerikaanse markt. Net zoals Infinity (Nissan) & Lexus (Toyota).
Amerikanen houden niet zo van "imports" meen ik en willen wat meer luxe dan Japanners. (Pin mij er niet op vast)

Lexus heb je hier dan wel maar het is in het leven gebracht voor de Amerikaanse markt.

Deze merken bestaan volgens mij al ruim 20 jaar ofzo dus het is niet zo dat de markt de laatste jaren in dit opzicht gewijzigd is.
 
Laatst bewerkt:
Acura = Accord. Ik heb er zelf een uit 2011. Rijdt erg goed... maar ik rij steeds minder op mijn blade, want die is dus wél erg saai. Het rare is dat je - als je er op zit - weinig te klagen hebt, maar het is gewoon geen motor waar je je blij op voelt. (allemaal persoonlijke mening dus he)

Het viel me op dat ik na een paar jaar steeds minder kilometers maakte... Vorig jaar nog maar 2000km (max!) B|

Dus dit jaar gaat ie er waarschijnlijk uit... als ik weet waarop ik hem inruil... Waarschijnlijk ga ik proefritjes maken op de s1000rr, r1, pani én de multistrada...

Ik zoek dus meer emotie... maar ook betrouwbaarheid... en die combinatie maakt het moeilijker.

Het is dat M v/d Mark nu fireblade rijdt in de WSBK, anders hoopte ik dat Honda echt vernederd werd dit jaar. Dat zou ze namelijk wel motiveren om te innoveren... Dat effect zag je met de VTR-SP met Colin Edwards...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan