Heeft iemand mooie routes in de Harz?

Bochtenkoning

MF veteraan
16 dec 2001
1.805
17
Eindhoven
We gaan vanaf 24 juli richting de Harz :), naar Walkenried om precies te zijn. Dat plaatsje ligt linksonder van het Harz gebergte, bij Nordhausen in de buurt.
Ik ben voor deze vakantie nog op zoek naar mooie maar niet al te lange motorroutes, tot ongeveer 175 km in lengte. Dit omdat er een ruim 60 jaar oude BMW R meerijdt, en routes van >300 km zijn toch een aardige opgave voor zo'n oude frikandel ;)
Heb al op de geijkte sites gekeken (RouteYou, MyRoute ea) en daar een aantal routes gevonden. De meeste daarvan zal ik moeten terugbrengen in lengte maar misschien heeft er een MF'er hier misschien pasklare routes liggen?

Bij voorbaat dank! :}
 
We gaan vanaf 24 juli richting de Harz :), naar Walkenried om precies te zijn. Dat plaatsje ligt linksonder van het Harz gebergte, bij Nordhausen in de buurt.
Ik ben voor deze vakantie nog op zoek naar mooie maar niet al te lange motorroutes, tot ongeveer 175 km in lengte. Dit omdat er een ruim 60 jaar oude BMW R meerijdt, en routes van >300 km zijn toch een aardige opgave voor zo'n oude frikandel ;)
Heb al op de geijkte sites gekeken (RouteYou, MyRoute ea) en daar een aantal routes gevonden. De meeste daarvan zal ik moeten terugbrengen in lengte maar misschien heeft er een MF'er hier misschien pasklare routes liggen?

Bij voorbaat dank! :}
Motorroutes
 
We gaan vanaf 24 juli richting de Harz :), naar Walkenried om precies te zijn. Dat plaatsje ligt linksonder van het Harz gebergte, bij Nordhausen in de buurt.
Ik ben voor deze vakantie nog op zoek naar mooie maar niet al te lange motorroutes, tot ongeveer 175 km in lengte. Dit omdat er een ruim 60 jaar oude BMW R meerijdt, en routes van >300 km zijn toch een aardige opgave voor zo'n oude frikandel ;)
Heb al op de geijkte sites gekeken (RouteYou, MyRoute ea) en daar een aantal routes gevonden. De meeste daarvan zal ik moeten terugbrengen in lengte maar misschien heeft er een MF'er hier misschien pasklare routes liggen?

Bij voorbaat dank! :}
Je hebt een pm
 
De wegen zijn prachtig , maar kijk vooraf wel goed op TomTomMydrive of google maps op weg afsluitingen.
Mijn ervaring in de Harz is dat ze gemakkelijk een weg afzetten voor werkzaamheden, maar dat de "umleitung" zomaar 30km is.

We zagen ook vele restaurantjes / koffie tenten die sinds de Covid periode niet meer geopend zijn.

Ik heb wel een paar routes die vanuit Duderstad vertrekken van ca 250km. Deze kan je gemakkelijk inkorten. Ik zie wel of je belangstelling hebt.

Veel plezier
 
Doe anders je mailadres geven via pb. Stuur ik je mijn routes in gpx toe.
 
Weet niet of dit zo werkt..
Edit , nee dus. Kan geen gpx hier plaatsen
 
Raar, meestal werkt dat hier juist heel mooi.. als je de juiste gpx hebt dan is er zelfs een interne viewer zodat we ze kunnen zien...
zoals deze

GPX viewer
 

Bijlagen

  • voorbeeld.gpx
    115,5 KB · Weergaven: 60
ik hou me aanbevolen voor een paar leuke lekkere lange routes. We gaan met een week of 3.
Mag naar autoenmotormaterialen@gmail. Com.
Alvast bedankt!!
 
De wegen zijn prachtig , maar kijk vooraf wel goed op TomTomMydrive of google maps op weg afsluitingen.
Mijn ervaring in de Harz is dat ze gemakkelijk een weg afzetten voor werkzaamheden, maar dat de "umleitung" zomaar 30km is.

Veel plezier
Mijn ervaring in het voorjaar was, dat er idd vaak wegafsluitingen zijn in D.
Echter blijkt dat je heel vaak toch gewoon erlangs kan rijden. Maar niet altijd!
Juist in de Harz was ik ca 5km de Sperrung ingereden toen bleek dat je er toch echt niet langs kon.
Ik heb serieus geprobeerd om een paadje te vinden, maar helaas!
Daarna rijd je zo maar 30km om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan