Heldere / transparate brandstofleiding gezocht

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.617
36.155
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Heren / dames techneuten,

Ik zoek een stuk brandstof leiding met binnen diameter van 7-8mm die doorzichtig is maar ook soepel blijft.
Ik gebruik dit om de tank af te tappen na een sessie op circuit dus er komt geen druk op te staan maar wil wel kunnen zien of de tank leeg is zonder de slang boven de jerrycan te moeten houden.

Welk materiaal zou ik dan nodig hebben?
(Als dit al te vinden is?)
 
Jarenlang standaard transparante pvc slang gebruikt als benzine slang voor een zitmaaier. Normaal ging de slang anderhalve jaar mee voordat die slang te stug werd en los rammelde aan de carburateur en ging druppen.

Dan had ik altijd een paar meter liggen waar ik er 20 cm uit kon halen die ik er op kon zetten.

db
 
Rubbermagazijn.nl. Inw 8 uitw 12 transparante oliebestendige slang 3 euro per meter.... kijk maar op de site van hun. Wellicht ook voor jouw toepassing geschikt. Succes : gr. Cardanfreak:W
 
Dat niemand opnoemt dat je gewoon een ondoorzichtige slang kunt gebruiken als je er een doorzichtig benzinefilter ertussen of bijna op het eind ertussen plaatst kun je ook zien of er nog benzine in de slang zit.
2,95€. bij webshop Roukema.
Screenshot_2020-03-05-08-53-58.jpg
 
Dat niemand opnoemt dat je gewoon een ondoorzichtige slang kunt gebruiken als je er een doorzichtig benzinefilter ertussen of bijna op het eind ertussen plaatst kun je ook zien of er nog benzine in de slang zit.
2,95€. bij webshop Roukema.Bekijk bijlage 1471113
Misschien beter om even terug te lezen:Z
moet voor die toepassing de hele slang doorzichtig zijn? anders kun je ook een gewone slang gebruiken met een doorzichtige leidingfilter ertussen.
 
In de brommer en kart wereld komen ze niet verder dan 6mm inwendig, dus dat gaat 'm ook al niet worden ben ik bang.
Degene die toen voorraad had heeft het inmiddels al niet meer.
Was wel tygon 4040.
 
Terug
Bovenaan Onderaan