Hello

Status
Niet open voor verdere reacties.
25 jan 2007
134
0
Waregem
Hoi, ik ben nieuw hier. Wil mensen leren kennen die ook bezig zijn met ombouw van een oldtimer om ideeen uit te wisselen.
Ik rijd met een Triumph Speedtriple en heb een Four 750 (een motor die nog van mijn wijlen vriend geweest is en die we toevallig ergens te koop zagen staan) staan om op te knappen en een Guzzi die ik zou willen ombouwen tot caféracer.
Mijn vriend is een Flandria-freak (oldtimer brommertjes) en maakt er stukken voor (als je dus Flandria stukken wil....). Hij rijdt met een Ducati Pantah en een Laverda 750 sport.
Ik hou ook van circuitrijden, mijn eerste ervaring was vorig jaar op croix. Man dat was een ongelofelijke ervaring!!
Dus als iemand een leuke Guzzi opgezet heeft, please zend me een fotootje.
Vele groetjes, Maria.
x1pN1mp8dKYgTEapPG__1slQNUWFMu_xQgeExzeWiYnN8ttlb31_fZRxcJiIJ5k7UfeVKrcx4J0vGwRZ_1WGcDjBXOklknnJbjamGVgigXFBlskbQzf-Wa6AA
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik de foto 'gepikt'. Heb zowat alle Guzzi caféracers van op dit forum al opgeslegen. Heel de verzameling staat al op m'n site. Maar hoe meer plaatjes, hoe liever ;)
 
hoi, ik zag je bericht staan, ik ben nieuw op dit forum.
mijn naam is maurice en rij sinds een jaar of 10 een moto guzzi Le mans 1 (1976) die geheel getuned is:
lafranconi uitlaten, geflowde koppen, electronische ontsteking, licht vliegwiel, starterkrans enz.
mag van mezelf zeggen dat ik van guzzi's en caferacers wel iets weet.
kijk eens bij stein-dinse in duitsland, bestel de katalogus en ga natuurlijk eens naar het guzzi treffen in boxmeer.
rij eveneens een laverda SF 750 uit 1972 en een bmw R1100s (2001).
als je info wilt (nee geen plaatjes, ben onhandig met de PC) hoor ik het wel.
niks, nee niks is zo mooi als een guzzi met lafranconi's die vanuit lage toeren helemaal wordt open gedraaid.

groet maurice

Hoi, ik ben nieuw hier. Wil mensen leren kennen die ook bezig zijn met ombouw van een oldtimer om ideeen uit te wisselen.
Ik rijd met een Triumph Speedtriple en heb een Four 750 (een motor die nog van mijn wijlen vriend geweest is en die we toevallig ergens te koop zagen staan) staan om op te knappen en een Guzzi die ik zou willen ombouwen tot caféracer.
Mijn vriend is een Flandria-freak (oldtimer brommertjes) en maakt er stukken voor (als je dus Flandria stukken wil....). Hij rijdt met een Ducati Pantah en een Laverda 750 sport.
Ik hou ook van circuitrijden, mijn eerste ervaring was vorig jaar op croix. Man dat was een ongelofelijke ervaring!!
Dus als iemand een leuke Guzzi opgezet heeft, please zend me een fotootje.
Vele groetjes, Maria.[afbeelding]
 
3 van mijn lievelingsmerken ;) . Thx voor de reply, ik ben nog leek in het verbouwen van moto's, (wil de passie verder zetten van m'n wijlen vriend die met Guzzi en Laverda reed) en kan wel hulp gebruiken.
Ben hier in dit topic al het een en ander te weten gekomen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/157608.
Die cataloog lijkt me idd handig om ideetjes op te doen.
Idd, het geluid dat een Guzzi produceert is een lust voor het oor, alhoewel de grol van de Ducati Pantah (conti) nu wel op nummer 1 staat voor mij. Hoop dat beetje te evenaren.

Groetjes, Maria ;)
 
Laatst bewerkt:
3 van mijn lievelingsmerken ;) . Thx voor de reply, ik ben nog leek in het verbouwen van moto's, (wil de passie verder zetten van m'n wijlen vriend die met Guzzi en Laverda reed) en kan wel hulp gebruiken.
Ben hier in dit topic al het een en ander te weten gekomen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/157608.
Die cataloog lijkt me idd handig om ideetjes op te doen.
Idd, het geluid dat een Guzzi produceert is een lust voor het oor, alhoewel de grol van de Ducati Pantah (conti) nu wel op nummer 1 staat voor mij. Hoop dat beetje te evenaren.

Groetjes, Maria ;)
Ok het geluid van de cont uitlaat is eveneens mooi (ik heb ze op de laverda 750 zitten).
maar de LF compitizione uitlaat brult echt.

ik kan je wel een ding zeggen: je moet je afvragen gaat het me om het project: een motor verbouwen of het gewoon hebben van zo'n omgebouwde caferacer?
als je begint aan zo'n project wordt het een "never ending story"met bijbehorende kosten, waarbij de motor uiteindelijk 2 tot 3 keer (of nog meer) gaat kosten wat hij waard is!!!! (in feite onverkoopbaar geworden).

wil je de kosten in de hand houden, zoek dan niet naar een Le
mans 1 of V750sport, maar zoek meer naar de latere modellen. (lm 3, enz)
persoonlijk zou ik op zoek gaan op een motor die nog in aanbouw is of al gedeeltelijk is omgebouwd.

spaakwielen (borrani of akront zijn niet goedkoop en moeilijk te vinden)
lafranconi met geschikte uitlaatbochten eveneens niet zo goedkoop.
alu tank moeilijk te vinden en niet goedkoop.
motoronderdelen in overvloed

zoek op de guzzi site nederland enz op naar een goede basis motor die deze spullen al heeft, lukt wel.

ps: geef niet te veel geld "motorisch" uit (grote caburateurs,twin spark,geflowde koppen, 1000cc kit, enz) ik heb dat allemaal erop zitten, is wel leuk maar kosten handen vol geld.

wat er wel gedaan moet worden is dit: licht vliegwiel en starterkrans in combinatie met 48 mm bochten en LF compitizione --> dan loopt de guzzi al verrassend goed!

groet maurice
 
Ok het geluid van de cont uitlaat is eveneens mooi (ik heb ze op de laverda 750 zitten).
maar de LF compitizione uitlaat brult echt.

ik kan je wel een ding zeggen: je moet je afvragen gaat het me om het project: een motor verbouwen of het gewoon hebben van zo'n omgebouwde caferacer?
als je begint aan zo'n project wordt het een "never ending story"met bijbehorende kosten, waarbij de motor uiteindelijk 2 tot 3 keer (of nog meer) gaat kosten wat hij waard is!!!! (in feite onverkoopbaar geworden).

wil je de kosten in de hand houden, zoek dan niet naar een Le
mans 1 of V750sport, maar zoek meer naar de latere modellen. (lm 3, enz)
persoonlijk zou ik op zoek gaan op een motor die nog in aanbouw is of al gedeeltelijk is omgebouwd.

spaakwielen (borrani of akront zijn niet goedkoop en moeilijk te vinden)
lafranconi met geschikte uitlaatbochten eveneens niet zo goedkoop.
alu tank moeilijk te vinden en niet goedkoop.
motoronderdelen in overvloed

zoek op de guzzi site nederland enz op naar een goede basis motor die deze spullen al heeft, lukt wel.

ps: geef niet te veel geld "motorisch" uit (grote caburateurs,twin spark,geflowde koppen, 1000cc kit, enz) ik heb dat allemaal erop zitten, is wel leuk maar kosten handen vol geld.

wat er wel gedaan moet worden is dit: licht vliegwiel en starterkrans in combinatie met 48 mm bochten en LF compitizione --> dan loopt de guzzi al verrassend goed!

groet maurice

De motor is een convert, die heb ik al ter beschikking ;) en er zitten spaakwielen op. De hydraulische koppelvormer is vervangen door een 5-versnellingsbak van de sp 1000
Mijn vriend raadde het me ook af om motorisch veel te veranderen. Dan gaat hij wss ook meer verbruiken als je hem opkitteld....
Thx voor die laatste info, K&N filter erop is ook een must zeker?
De tank heb ik al gevonden, zit ook op de Zagato Guzzi:http://www.thetankshop.com/longuzzi.gif
Ik wil hem beetje zetten zoals deze motor:
2zfpbg6.jpg
 
yep je bent al lekker onder weg, K&N heb ik er gelijk op gezet, brengt volgens mij niets extra omdat de LM1 origeneel een "flilter"heeft waar je alleen "" stenen en superinsecten" mee tegen houdt.
o nee brengt nog iets onverwachts mee: ga maar eens(langdurig) rijden in de regen ,tijdens mijn bezoekje in het verleden aan het boxmeer treffen druppelde me regenwater van de tank enz op de luchtfilter, na een tijdje liep die echt "geweldig".

ik hoop wel dat je NIET kiest voor de mono shock achtervering, eigelijk vind ik dit voor een echte cafe racer not done, blijf in de sfeer van Joe Bar.
een beetje in de stijl zoals de Tritons van dresda denk ik dat je smaak is, gewoon geen gezeur knallen met dat ding.

je zou ook eens bij mototzaak MTE in Echt (Limburg)kunnen informeren of zij nog guzzi caferacer spullen hebben liggen.
LET WEL OP: 1 van de beide eigenaren is een tijdje geleden gestorven, hij was degene (Frans) die expert mbt guzzi tunen, verbouwen, enz.
Zijn motoren stonden vaak in de guzzi koerier enz

maurice
 
Kan ik idd eens doen, goed idee :) . Die Guzzi koerier lijkt heel interessant, ga eens zien hoe ik aan de boekjes kan geraken. Er was iemand op marktplaats die ze verkocht, ben te laat natuurlijk
Neen, zeker geen mono-shock achtervering, zie niet in waarom ik daar kosten zou aan doen. Zo weinig mogelijk kosten
Zou het niet gemakkellijker zijn om verder te doen in dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/157608?
Daar staat al vanalles over de Guzzi en dan is het wat duidelijker over wat het juist gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan