Hellup!! Ik haat Aprilia..

Ik moet bekennen dat ik op me ouwe RS125 ook de bobbine en de dynamo kapot had :(

Was ook een duur grapje.... nu de RS250 en niks geen last :)

RS250 wel goed ? inderdaad...Suzuki :} Altijd goed.


Maar effe ontopic : balen Dragonfire.. maken, verkopen en tijdelijk effe iets simpels kopen tot je een GSXR600 kan kopen? GS500e, ER-5, CB500.. iets in die geest? In elk geval degelijk en minder vastloop-gevoelig dan een 2 takt.
 
Tsja, echt niet te geloven. De kwaliteit van de motorblokjes die ze onder de RS125 hebben hangen is echt niet om over naar huis te schrijven.

Sterkte met de reparatie. Een tip van mij: Zodra 'ie het doet, verkopen!

En dan hopen dat pappa een SV650 voor m koopt :X

Ik heb echt 0,0 problemen met het blok van mijn rs, goeie olie, lekker warm rijden enz bla bla, je kent het verhaaltje wel. Problemen kunnen altijd voorkomen, ook bij Suzuki's :z
 
zwijg mij ervan ik heb ook nognie anders als miserie gehad met men rs125.

kben van zin hem te verkopen en een 4takt te nemen
never again 2 takt (veel te fragiel)
 
gha.. nieuwe cilinder, accu, bougies+kap, lichtunits, schakelpedaal, complete powervalve, luchtfilter, 450 euro aan afstellen, keerringen, zuiger en de nodige band en tandwielsetjes plus spuitbeurt.. 1 jaar in het leven van een rs rijder.. zucht ik voel mee
 
ik zelf heb een rs250, geen probleem, zolang je maar weet wat je doet. kijk de slijtage van een 2 takt en benzine verbruik ligt gewoon wat hoger dan een 4 takt. maar jah,.... het heeft wel wat,.. en aan dat wat ben ik totaal verslaaft.

en euh,.. die scheur in je carter lassen. neej gaat niet weer scheuren. je moet iemand hebben die verstand heeft van alu lassen en er een certificaat voor heeft ( nil certificaat. ) dan zit je altijd goed. die andere naad die lekt. dat is vrijwel zeker je pakking die niet goed afdicht. kunt proberen om de bouten voorzichtig een beetje nah te trekken. wil dit niet ( PAS OP DAT JE ZE NIET DOOR DE WINDINGEN HEENDRAAID! HET IS TENSLOTTE MAAR ALUMINIUM DRAAD IN JE BLOK. ) dan moet je even je blok los halen en een pakking wisselen.

wat toch moet voor het lassen trouwens. :9

met vriendelijke groet

een 2 takt gek.
 
Ok ok, ik heb me aangesteld. Hier het volledige verhaal.

Ik kom toe bij QMS, met mijn moto, en ik zeg dat het weer kapot is, blok gescheurd. Mijn garagist direct, dat kan toch niet, hij ging gewoon een nieuw blok steken. Waarop ik reageerde dat ik dat redelijk niet kon betalen. Maar, zei hij, dat is geen probleem, 't is gratis.
Wat nu echter bleek, er was helemaal niets mis. Daar in rodage te zitten was dat olie lekken normaal. Hij verbrande niet goed of zo. Nu die spleet en zo was allemaal niets. Ik hoop het maar. Maar ik moet wel zeggen dat mijn moto nog altijd goed rijd. Als er geen olie meer in de carter zou zitten dan zou het ding toch niet rijden. Hij heeft de carterolie wat opgevuld en 't was in orde. Nu zien of het in orde blijft.
Alleszins, als er nu nog iets aan dat blok gebeurt binnen afzienbare tijd, dan krijg ik gratis een nieuw, waarvoor ik mijn garagist heel dankbaar ben. :}
 
2takt is klote...helaas moest jij het ondervinden..en je portomonee ook :(
 
Ok, na al die negatieve shit over 2-takt en Aprilia moet ik toch even reageren !

Ik rij al geruime tijd met een RS 125 van bijna 11 jaar oud!
Gewoon goed op temperatuur rijden en de juiste olie gebruiken. Natuurlijk kan er wel eens wat misgaan, maar geldt dat niet voor alle fietsen ?

Ok, 2-takt is wat gevoeliger, maar voor dat gierende geluid uit de uitlaat moet je wat over hebben! Als we allemaal een motor kochten voor de betrouwbaarheid, ben ik bang dat we de hele categorie "Sport" wel kunnen sluiten. Reden we dan niet allemaal BMW o.i.d.

Aprilia rocks & 2-stroke rules !

(maareh... ik vloek ook als de powervalve weer eens vastzit !!!)
 
Ik zelf had een aprilia Af1 125 sport pro, wat een ellende heb ik met dat ding gehad je wilt het gewoon niet geloven! Effe opnoemen:

3 keer koppelingsplaten gebroken of verbrand.
1 keer spanningsregelaar (tja het is een duc-spanningsregelaar)
1 keer vastloper
2 keer licht dat zomaar uit tijdens het rijden uitviel
2 keer gescheurde demper (1 keer arrow, 1 keer pollini)
2 keer versnellingsbak lagers
1 keer ketting die eraf liep (hij stond wel strak hoor, dus daar lag het niet aan)

Kortom
Die 125cc-tjes zijn gewoon veel te veel opgefokt en daarom zijn ze gewoon zo super kwetsbaar.
En voor mij geld vanaf nu, Geen italiaan meer!( maar voor een MV Agusta f4 spr wil ik wel een uitzondering maken })

Jarno
 
Terug
Bovenaan Onderaan