Helm 8 dagen oud...

The Mighty Powerfred

MF veteraan
20 mrt 2004
4.872
216
Zoetermeer
Was aan het rijden op mn scootertje.
Vliegt er ineens een of ander beest langs m'n bril m'n helm in. Gauw helm af, glijdt ie uit m'n hand! Reed nog 30 à 35 km/h.

Is waarschijnlijk wel klaar hè met deze helm? ...8 dagen oud...

Grt Fred
 

Bijlagen

  • 20230816_193623.jpg
    20230816_193623.jpg
    163,6 KB · Weergaven: 9
Gelukkig was je op de scooter dus reed je niet zo hard en zat je hoofd er niet in, dus heeft de polstering niets geleden. Als ik hem alleen voor de scooter gebruikte zou ik de krasjes bijwerken. Gewoon met een viltstift of zo.
Theoretisch heb je gelijk. Een helm die zonder hoofd er in valt zou in principe het schuim het moeten overleven, en dat is het belangrijkste veiligheidsonderdeel. Praktisch zou ik hem toch vervangen. Het blijft wel een klap, en ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere waar het een helm betreft.
 
Theoretisch heb je gelijk. Een helm die zonder hoofd er in valt zou in principe het schuim het moeten overleven, en dat is het belangrijkste veiligheidsonderdeel. Praktisch zou ik hem toch vervangen. Het blijft wel een klap, en ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere waar het een helm betreft.
Voor een motorhelm heb je gelijk. Waarschijnlijk was het daarmee ook niet gebeurd want op een motor nodigt het niet echt uit om al rijdend je helm af te doen.

Ik zie er trouwens zat rijden op de scooter zonder helm. Gaat ook goed blijkbaar. En ouwe mensen op elektrische fietsen. Dat gaat overigens dan weer niet zo goed. Kijk, dát zou verboden moeten worden! :+
 
Voor een motorhelm heb je gelijk. Waarschijnlijk was het daarmee ook niet gebeurd want op een motor nodigt het niet echt uit om al rijdend je helm af te doen.

Ik zie er trouwens zat rijden op de scooter zonder helm. Gaat ook goed blijkbaar. En ouwe mensen op elektrische fietsen. Dat gaat overigens dan weer niet zo goed. Kijk, dát zou verboden moeten worden! :+
Motorrijden zonder helm gaat ook goed zolang je niet valt. Wat is dit nu weer voor onzin.
 
Gelukkig was je op de scooter dus reed je niet zo hard en zat je hoofd er niet in, dus heeft de polstering niets geleden. Als ik hem alleen voor de scooter gebruikte zou ik de krasjes bijwerken. Gewoon met een viltstift of zo.

Wel balen idd.
Ja maar ik gebruik m ook voor de motor.
Dus het wordt een verse helm helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Motorrijden zonder helm gaat ook goed zolang je niet valt. Wat is dit nu weer voor onzin.
Klopt. Is ook onzin. Valt me alleen op dat (overigens niet alleen) de jeugd (getuige het plaatje) denkt: Pleur maar op met die helm(plicht). Er is toch geen handhaving. Dus zolang het goed gaat gaat het goed idd.

zonder helm.png

Is een plaatje van gisteren, en is ook geen jong broekie!
 
Er gaat niks dan zonder helm op de Chinese snor scooter van je vriendin ff een boodschap doen.. :').
 
Motorrijden zonder helm? Probeer het maar eens. Zo geweldig gaat dat niet. Die beestjes komen hard aan met 100km/h. En regendruppels zijn net naalden. En niet te vergeten, tranende ogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan