• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Helm knelt, is hier iets aan te doen?

Lid geworden
7 jan 2007
Waarderingsscore
0
hallo

ik heb een systeem helm van airoh model sv55 met de zonneschermpje deze heb ik paar maanden terug gekocht maar blijkt nu de boven zijkantenkanten van de hoofd licht te knellen waardoor ik na een tijdje hoofdpijn heb, het is een maat M en als ik een maat groter neem zit deze los op mijn hoofd, toen ik hem kocht had ik deze probleem niet gemerkt nu kan ik ook niet meer ruilen.
mijn vraag is nu kan ik hier nog iets mee doen of niet? want het is uiteindelijk geen goedkoop helmpje

alvast bedankt

hallo

ik heb een systeem helm van airoh model sv55 met de zonneschermpje deze heb ik paar maanden terug gekocht maar blijkt nu de boven zijkantenkanten van de hoofd licht te knellen waardoor ik na een tijdje hoofdpijn heb, het is een maat M en als ik een maat groter neem zit deze los op mijn hoofd, toen ik hem kocht had ik deze probleem niet gemerkt nu kan ik ook niet meer ruilen.
mijn vraag is nu kan ik hier nog iets mee doen of niet? want het is uiteindelijk geen goedkoop helmpje

alvast bedankt

Met je duimen kun je het schuim iets indrukken. let op, niet teveel! Er is geen weg terug!

M'n AGV had een drukplek tegen het voorhoofd. Werd pas na een uur rijden vervelend. Onderliggend schuim beetje indruk op advies van Kalsbeek. Sindsdien (2 jaar) helemaal top!

Laatst bewerkt:

*LOL*

Met een warme lepel lukt dat drukken ook goed.

En inderdaad: niet te veel!

Veel dragen die helm, werkt ook.
Alleen dat is de vervelende manier zeg maar.

Je kan het veel beter even laten doen bij de zaak waar je hem gekocht hebt

Je kan het veel beter even laten doen bij de zaak waar je hem gekocht hebt

Ik heb (in mindere mate) hetzelfde probleem (met schuberth c2) die ik paste in de winkel was perfect, en het model uit de doos klemt behoorlijk (lelijke afdruk in mijn voorhoofd)... afvallen of stug doorbijten is het devies!

Ik heb (in mindere mate) hetzelfde probleem (met schuberth c2) die ik paste in de winkel was perfect, en het model uit de doos klemt behoorlijk (lelijke afdruk in mijn voorhoofd)... afvallen of stug doorbijten is het devies!

eerder terug naar de winkel en wellicht dat je de helm nog had kunnen omruilen./.

bedankt voor alle goede adviezen

ik ga eerst vragen bij de zaak waar ik hem heb gekocht en als dat niet lukt ga ik zelf proberen met de schuim

Ik zou er helemaal niets aan laten doen :N

Toen ik mijn vorige helm nieuw kocht kon ik hem maar een half uur op hebben daarna kreeg ik giga koppijn.
Dat heeft een tijdje zo gegaan maar langzaam aan werd het beter.
Vervolgens paste hij na een paar maanden als gegoten *O*

Je moet wàt over hebben voor perfecte pasvorm :9

Terug
Bovenaan Onderaan