• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

HELP: Accu gekocht... en nu...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter !!
  • Startdatum Startdatum

!!

MF'er
Lid geworden
7 jan 2005
Waarderingsscore
4
Vanwege de mooie weersvooruitzichten afgelopen week een niewe accu gekocht bij Hein Gericke in Duitsland. Deze werd "leeg" geleverd met een flesje zuur, trechtertje en een lader (€5,-!!!).

Nu heeft die verkoper mij in het gebrekkig Nederlands uitgelegd hoe ik het eea moest doen, ik met mijn gebrekkige kennis van de Duitse taal verstond er ook de helft maar van! Die vent had het wel 10x over "achtung", "pas auf" en "vorzicht".

Affin; die accu moet in orde want zaterdag ga ik absoluut mijn brommer wakker schudden! Kan iemand mij zsm berichten of de onderstaande methode juist is:

- Dopjes verwijderen
- De resevoirs vullen met zuur
- 1/2 uurtje wachten (dopjes nog steeds verwijderd)
- lader er aan (volgens die vent 5 uur) (dopjes nog steeds verwijderd)
- regelmatig checken of het zuur niet borrelt (dat verstond ik nog net...)
- 5 uur later dopjes er op en starten maar!
- Als ik vanavond de accu op zou laden heeft hij dat zaterdag nog voldoende capaciteit?

Het zal ongetwijfeld erg eenvoudig zijn, ik heb het alleen nog nooit gedaan en wil het gewoon zeker weten!

Ik lees het wel, alvast bedankt!

Heb je van die flesjes die je op je accu moet drukken of bedoel je gewoon een losse fles met accu-zuur.

Die druk flesjes zijn namelijk vrij makkellijk. Je druk die flesjes op je accu.. half uurtje wachten niet schrikken het bruist en sist aan alle kanten. (niet knoeien dat spul bijt overal doorheen :) half uur alles met rust laten. legen flesjes er af dopjes erop, accu nog eens zo'n 3 uur met rust laten je hoort hem dan nog na borelen. Accu er in en rijden maar. Volgens mij hoef je niet meer teladen.

Of heb ie een lege-accu met gewoon een liter fles er bij gekregen :? Dan moet je de accu bijvullen net totdat de platen onder water staan. niet tot het randje vol!!

Flesje niet leegdrinken...maar inhoud in de accu kieperen....
:P

is idd lelijk spul, voorzichtigheid is geboden..

En op de zijkant van je accu staan merktekens, daartussen moet het peil staan...

heb er gewoon een liter zuur bij! geen speciale flesjes of zo iets! Toevallig, meer mensen op woensdag roostervrij!

niets in het bijzonder. ik had alleen niet verwacht zo snel reacties te krijgen! maar dit is super, ga dat ding vanavond gelijk vullen!

zou ik eigenlijk ook moeten doen...

maar als je eenmaal op deze site bent..., zal ongetwijfeld een bekende kwaal zijn!

Terug
Bovenaan Onderaan