• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Help yamaha XS 1100 mijn eerste motor ???!!!

Nothing

MF'er
Lid geworden
22 jul 2005
Waarderingsscore
0
Hallooo,

In mijn laatste post, ging ik kijken voor een suzuki gs 1000, die was helaas
al verkocht, maar na afglopen week verder gezocht te hebben, ben ik een
yamaha xs 1100 tegen gekomen en hij bevalt me erggggg goed :9~

Het is weer een zware motor, ik weet het, miscchien wat veel voor een beginner als mij, maar ik heb gistern een proef rit gemaakt en dit ging erg goed. Ik had geen moeite met het gewicht. ik kom perfect met mijn voeten aan de grond en voelde me zeker, toen ik reed.

Wat zijn jullie ervaringen met de XS 1100, zijn er nog punten waar ik extra op moet letten voor dat ik de koop ga sluiten ? Ik hoop niet te veel dingen :P want ik hoop dat het mijn motor gaat worden.

Dennis.

Hoi Dennis,
Ik heb 2weken geleden een fj1100 uit84 gekocht prezies het zelfde blok onder als de XS,2e versnelling van dit type blok is erg gevoelig,trek 'm even door in z'n 2e versnellig als hij er niet uit schiet is het goed.

Ik heb m'n informatie van het algemene motorpraat af onder fj1100.(dennis g)
toevallig he.

ik hoor nog van je,

sucses met kopen.
gr Dennis ;)

Dag Dennis.
Welk model praten we eigenlijk over?
De bullige (vierkante tank,koplamp en instrumentarium) Standard of de sjopper-achtige (ronde koplamp en tellers,druppelvormige tank) Special?
Het blok is oersterk,je moet wel een héle grote hufter zijn wil je het gesloopt krijgen.
De tweede versnelling is inderdaad een ander punt (eigenlijk het enige puntje van kritiek),maar met een vrij simpele ingreep betrouwbaar te krijgen.
Test: schakel snel door naar twee en trek het gas open: als ze uit de versnelling springt heppie dus een licht probleem.
De XS11 is een fijne toerfiets die langdurig op hoge snelheid kan worden gereden (150+ over de Autobahn richting Zwitserland bijvoorbeeld),maar ze is een drinker..
Remklauwtjes willen wel eens vastzitten door te lang met dezelfde oude remolie rond te blijven kachelen,en de spanningsregelaar/gelijkrichter wil wel eens geroosterd op het frame staan...hoort erbij,tis natuurlijk een oudere fiets met verleden.
Neem iemand mee die verstand van zaken heeft (dus niet je plaatselijke fietsenmaker of je oudoom die in 1922 een half jaar Triumph heeft gereden) en let op de algemene staat van de fiets (remblokken,banden,accu etc).
Succes met de aankoop en pics uiteraard! ;)

Laatst bewerkt:
hoi

De motor is uit 1980 en heeft vierkante meters, een wat vierkante tank en een vierkante koplamp. Hij is verder helemaal zwart, ook zwarte uitlaat. Niet orgineel maar ik vind het wel mooi.

Na jullie opmerkingen over de tweede versnelling ga ik toch maar vragen voor nog een tweede proefrit, voordat ik er achter als ik hem al gekocht heb.

Ik houd jullie op de hoogte. ;)

Dennis

Met welke ingreep kan je de 2e versnelling betroubaar krijgen dan?
Dag Dennis.
Welk model praten we eigenlijk over?
De bullige (vierkante tank,koplamp en instrumentarium) Standard of de sjopper-achtige (ronde koplamp en tellers,druppelvormige tank) Special?
Het blok is oorsterk,je moet wel een hele grote hufter zijn wil je het gesloopt krijgen.
De tweede versnelling is inderdaad een ander punt (eigenlijk het enige puntje van kritiek),maar met een vrij simpele ingreep betrouwbaar te krijgen.
Test: schakel snel door naar twee en trek het gas open: als ze uit de versnelling springt heppie dus een licht probleem.
De XS11 is een fijne toerfiets die langdurig op hoge snelheid kan worden gereden (150+ over de Autobahn richting Zwitserland bijvoorbeeld),maar ze is een drinker..
Remklauwtjes willen wel eens vastzitten door te lang met dezelfde oude remolie rond te blijven kachelen,en de spanningsregelaar/gelijkrichter wil wel eens geroosterd op het frame staan...hoort erbij,tis natuurlijk een oudere fiets met verleden.
Neem iemand mee die verstand van zaken heeft (dus niet je plaatselijke fietsenmaker of je oudoom die in 1922 een half jaar Triumph heeft gereden) en let op de algemene staat van de fiets (remblokken,banden,accu etc).
Succes met de aankoop en pics uiteraard! ;)

De motor is uit 1980 en heeft vierkante meters, een wat vierkante tank en een vierkante koplamp. Hij is verder helemaal zwart, ook zwarte uitlaat. Niet orgineel maar ik vind het wel mooi.

Mmmm,de verkoper heet toch geen Alex hè?! :X

@Dennis: meen je dat nou?!?

ik dacht toch dat deze 'ingreep' onder oudere-Yamaha-rijders ondertussen wel bekend was...niet dus (niet alleen de XS-4 heeft er namelijk last van...).
Goed,xal je efkes doorlinken -> klik

Mocht je naar aanleiding van de diverse methodes nog vragen hebben dan hoor ik het wel ;)

Laatst bewerkt:
aahaa daar heb ik wat aan,ik ben trouwens een nieuwkomer op de yam fj1100, net 2weken.

bedankt voor de informatie,
gr
Meen je dat nou?!?

ik dacht toch dat deze 'ingreep' onder oudere-Yamaha-rijders ondertussen wel bekend was...niet dus (niet alleen de XS-4 heeft er namelijk last van...).
Goed,xal je efkes doorlinken -> klik

Mocht je naar aanleiding van de diverse methodes nog vragen hebben dan hoor ik het wel ;)
:} :}

haha nee zover ik weet heet hij niet Alex, het is niet bij een particulier, maar bij een motorzaak.

Handig die info over het maken van de 2de versnelling, maar ik ga toch liever voor eentje waarbij de tweede versnelling het nog goed doet. ;) maar ik heb de link toch maar opgeslagen voor de toekomst misschien.

Ik weet nog wel een XS1100 te koop voor niet al teveel. Interesse?

Niet in een hele XS11,alleen in de voorvorkdoppen.. :P
Heppiediedan? ;)

Terug
Bovenaan Onderaan