Henk's Beull

ff gepield:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wielbasis: 1320 mm (XB12R std 1320)
Achterbrugas tot Achteras: 441 mm (XB12R std ???)
Balhoofdshoek: 69 graden (XB12R std 69)

Greetz, Q

he Q,

kijk dat ziet er al veel beter uit! De buell heeft idd een korte wielbasis, en een balhoofdshoek van 21 graden. Moet alleen ff in de gaten houden dat je een andere voorvork gebruikt. Ik weet niet of de offset van die vork gelijk is aan die van de buell?
volgens Vittore cosalter (motorcycle dynamics boek) gebruiken ze bij de buell 6.37% van de wielbasis als trail! dat komt uit op 83,8 mm.

Als je de geometrie van de buell aanhoud zal je een kroonplaat ofset van ongeveer 31mm moeten hebben!! ik zou dat ff nameten!

Maar met zo'n wielbasis en balhoofdshoek zal dit zeker een gooi en smijt fiets worden!

oy wido
 
Laatst bewerkt:
he Q,

kijk dat ziet er al veel beter uit! De buell heeft idd een korte wielbasis, en een balhoofdshoek van 21 graden. Moet alleen ff in de gaten houden dat je een andere voorvork gebruikt. Ik weet niet of de offset van die vork gelijk is aan die van de buell?
volgens Vittore cosalter (motorcycle dynamics boek) gebruiken ze bij de buell 6.37% van de wielbasis als trail! dat komt uit op 83,8 mm.

Als je de geometrie van de buell aanhoud zal je een kroonplaat ofset van ongeveer 31mm moeten hebben!! ik zou dat ff nameten!

Maar met zo'n wielbasis en balhoofdshoek zal dit zeker een gooi en smijt fiets worden!

oy wido
Heb er nu een Haya-voorvork in (weet niet welke Henkamino erin gaat doen)
Deze heeft een offset van 31 mm.
full

Naloop wordt dan 85 mm.

Greetz, Q
 
Godzamme!Gaat weer lekker hier! _O-

Heb Henk(met vrouw en kind ;) )hier vanmiddag op de koffie gehad.Prettig even persoonlijk te kennismaken,was effe gezellig.We hebben meer over mijn brommer zitten lullu kwa spuitwerk dan over de Beull.(Komt helemaal goed met mijn brommer O-) )

Geen kleuren Henk!Nee,geen kleuren zegt Henk! _O-

Heb de gsxr1000 radi vork binnen,voorwiel,compleet balhoofdlagersetje,alu gietstuk voor blokophangpunten,tandwieltjes(ketting komt nog)We kunnen beginnen te bouwen dus!(Moet de carb nog wel ut Burgum halen)
We gaan de wielbasis op ong.1400mm doen en balhoofdshoek op 66/67 graden.Niet heel extreem maar dit vezekert een lekker vlot sturende fiets. :+
Het frame en de brug word gemaakt uit 35x2 buis met tussenpijpjes van 32x2 buis.
We houden de lijn aan van het/de Roland Sands frame/brug.
Komt helemaal goed met onze (verdere)samenwerking geloof ik,de klik is er! ;)
 
Heb er nu een Haya-voorvork in (weet niet welke Henkamino erin gaat doen)
Deze heeft een offset van 31 mm.
[afbeelding]
Naloop wordt dan 85 mm.

Greetz, Q


goed bezig! altijd leuk die schetsen in CAD! Heb netzoiets staan in Catia



Met deze geometrie gaat Henk zeer lekker stuurfietsie krijgen. Geil framepie van jerryt erbij... ;) mmmmm
 
Die is dan niet om het blok aan op te hangen, maar voor de zijwaartse bewegingen. Zal ff om een plaatje sneupen!

Precies!Die gaan we gebruiken(met alu dogboontje) net als Sands dat gedaan heb.Achter de achterste cilinder heb je nog zo'n punt met dogboontje.
Moeten we nog bezien of we die daar ook kunnen realiseren,heeft Sands volgens ons niet gedaan.
 
Precies!Die gaan we gebruiken(met alu dogboontje) net als Sands dat gedaan heb.Achter de achterste cilinder heb je nog zo'n punt met dogboontje.
Moeten we nog bezien of we die daar ook kunnen realiseren,heeft Sands volgens ons niet gedaan.
Origineel worden draadstangkoppen gebruikt. Wss omdat het dan nog wat kan bewegen. Heb er evt. wel 1 liggen.
De brug komt aan het blok en het blok hang vervolgens weer aan rubbers in het frame. Dit geeft behoorlijk wat zijwaartse krachten. Ik heb wel gehoord, van mensen die achter mij rijden, dat mijn achterwiel, bij hard optrekken, schuin gaat staan tov het frame.
Ik ga je mailen Gerard.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn precies draadstangkoppen? :?
Heb hier 2 alu dogboontjes met aanelke kant een bout.
PM terug,bedankt!Haal het 1 dezer dagen op. :}
 
Laatst bewerkt:
Ha, al lekker druk hier :W.
Het was gezellig vanmiddag bij Gerard. Ik heb even z'n eigen fiets bekeken, en dat is wel een dikke fiets zeg, ene de kleurstelling geen kleur maar het wordt wel vet *D

Gr Henk
 
mr Q

kun je die duc style parralelle "beam"' achter wat dichter naar het achtervork lagering maken..........enkel zijdig acht. shock kan dan ook n beetje a-symm. op frame

als je begrijpt wat ik bedoel :+
 
GAAAAAAF project. zoiets staa heel hoog op mijn verlanglijstje.....

helaas geen pegels....

(komt er eigenbouwkenteken op?)

Ga maar vast sparen, maken we er nog wel een *D

En het is wel de bedoeling dat er een kenteken op komt :Y

Gr
 
Wido!!! niet meteen alle inside info van novabike op mf posten :P
-ik heb de tekeningen ook als SW tekening, Q?

Hoe zit dat nu eigenlijk met die Novabike? Ik heb vorig jaar nog met een van de jongens op schadebeurs in Gorichem staan kletsen maar heb er verder niks meer van gehoord.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan