Heropstapper op dit forum

Mister_RP

MF'er
7 jun 2004
248
30
Culemborg
Niet echt een "nieuw forumlid" want ik sta al sinds 2004 geregistreerd: René (1970), Culemborg. :W Toen reed ik een Suzuki VX800 (1994), mijn eerste motor en daarmee heb ik 11 jaar door heel Europa getoerd, soms met vrouwlief en beautycase achterop. Met duo-gebruik was het wat krap en dus kwam begin 2010 een hiervoor geschiktere motor die meer ruimte, comfort, kracht en souplesse bood: de Yamaha FJR1300A (2003). Een werkelijk geweldig makkelijk te dirigeren motor ondanks zijn gewicht.

Helaas kamp ik sinds maart met hevige ontstekingen in polsen, handen en knieën waardoor ik zeer beperkt ben in dagelijkse dingen en grotendeels aan huis gekluisterd. Vrijwel iedere beweging gaat gepaard met pijn, de Prednison onderdrukt de scherpte enigszins. Zowel m'n auto als motor staan nog steeds op dezelfde plaats als enkele maanden geleden en zelfs m'n fiets is de schuur niet meer uit geweest. :(

Inmiddels is er een definitieve diagnose gesteld: Reumatoïde Artritis, wat zich duidelijk acuut heeft openbaart. Helaas zit er ook nog een onduidelijke verkleving in m'n longen, waardoor ik snel kortademig word. Zodra ook dit gediagnosticeerd is, kan ik eindelijk starten met sterke reumaremmers waarvan ik na 1 à 2 maanden de werking ga merken. Het kan mij niet snel genoeg gaan zodat ik weer normaal in het leven kan staan. Genezen van RA is niet mogelijk, maar de ziekte kan wel goed onder controle worden gehouden.

Omdat voornamelijk mijn polsen en handen zwakke plekken zullen blijven, heb ik besloten mijn prachtige FJR1300 in te ruilen voor een Honda NC750X DCT (model 2014 / 2015). In bijna alles is dit een flinke stap terug, maar het lagere gewicht bij manoeuvreren en de semi-/vol-automaat maken veel goed. Zijkoffers gebruikte ik al nauwelijks op de FJR, de topkoffer al helemaal nooit, dus die laat ik bij de Honda weg. Wel wil ik een aantal andere accessoires er op hebben: Honda middenbok, Givi crashbar, voorspatbordverlenging, SP Engineering radiatorbeschermer, Clearwater Glenda LED's en een Hyperpro Combi verenset.

Wanneer de medicijnen goed en zonder al te veel bijwerkingen aanslaan, wil ik op 3 augustus mijn eerste toertocht van 2016 maken. :Y

Groeten,
René
 
Laatst bewerkt:
:W René
full
weer :] *O*

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan