robinjohnson623
ZAC Sport 600 #623
- Onderwerp starter
- #626
OP is weer aangepast,
en gefeliciteerd met slagen van je rijbewijs Wietse
en gefeliciteerd met slagen van je rijbewijs Wietse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nederland is een motorrijder rijker!! Ik ben geslaagd!!
Nederland is een motorrijder rijker!! Ik ben geslaagd!!
Pff net met dit lekker weer gewisseld van motor met een maat van me gaat veels te hard zo'n A2 machien,
rij ik wel vaker maarja niet zo verstandig.. anyway zo'n dat vermogen mis ik toch wel hoor.
Moet altijd voor mijn gevoel veels te veel gas geven met zo'n A1,
zou willen dat mijn Mito een wat dikker blok had dan zou ik hem nog jaren hebben maarja in Oktober mag ik al voor de A2
Mocht afgelopen week ook effe de CBF600 van m'n vader "warm rijden" zodat ik z'n olie kon vervangen.
Allemachtig wat komt dat ding snel van z'n plek zeg...
Die 75 paardjes zijn toch wel een stuk leuker dan die 15 van mij.
Maar goed, met dit weer kan me met mijn eigen motort ook nog prima vermaken, lange rechte stukken zijn wat minder maar in de bochten krijg ik hem al aardig plat
A2 heeft in principe meer dan genoeg vermogen en je kan er hard genoeg mee rijden. Niets mis mee.
Wat mij betreft is meer vermogen niet heel erg nodig, maar wel leuk. Met A2 kan je boetes nog enigszins binnen de perken houden, al kan je er ook je rijbewijs mee kwijtraken.
Oktober is al bijna... nog even volhouden.
Dank u allen!! ben er helemaal blij mee, gisteren na de aanvraag van het rijbewijs alvast een klein stukje gereden... Niet verstandig maja, ik vroeg mij af: als ik 110 a 110 rijdt zit ie al op 8.500 tot 9.000 toeren... Als ik dit langere tijd doe op de snelweg is dat dan niet hartstikke slecht voor dat blok?
Maar 125cc is sowieso altijd vol gas.
Ik zit met mijn Varadero in de hoogste versnelling bij elke 10km/h aan 1000 toeren dus bij 90 draait het blok al bijna 9000 toeren en kan dan niet echt merken dat hij het er zwaar mee heeft.
Het is dan wel een 2 cilinder dus ik weet niet of dat positief of negatief is maar ik heb ze wel te koop zien staan met kilometerstanden van meer dan 70000 km op de klok.
Bij langdurig hoog in toeren drukken als ik echt door rij merk ik wel dat hij iets minder pit heeft als wanneer ik hem af en toe een keer door trek.
Een 2 cilinder is (in theorie in ieder geval) in het voordeel als je langere tijd hoog in toeren wil rijden, vergeleken met een 1 cilinder. De motoronderdelen (vooral de zuiger) zal bij een 125cc 1 cilinder (125cc per zuiger) een stuk zwaarder zijn dan bij een 125cc 2 cilinder (62,5cc per zuiger). Bij een 2 cilinder is er bij hetzelfde toerental (bijv. 10.000 rpm) dus minder inertie (=de kracht die nodig is om de zuiger weer de andere kant op te laten gaan). Daardoor zal een 2 cilinder makkelijker hoge toerentallen draaien
Daarbij zal het meestal ook een stuk soepeler lopen, omdat 2 kleine ontploffingen voor een constantere beweging van de krukas zorgen dan één grote ontploffing.
Er staat nu meer dan 37.000 km op mijn Hyosung GT125R (2 cilinder), voornamelijk snelweg kilometers. Hij verbruikt nog steeds geen druppel olie.
Er is geen enkel probleem om hele stukken 10.500 rpm aan te houden @ 115 km/h. Zoals Monomuis al zei, onderhoud is daarbij het belangrijkst.
Zeker als je veel hoog in toeren rijdt: check je oliepeil regelmatig (kan wat harder gaan), ververs je olie op tijd, zorg dat je motor goed is afgesteld (niet te arm of te rijk), zorg dat je koeling in orde is en check iets regelmatiger dan normaal je klepspeling (of laat het checken).
Dan kun je met een gerust hart lekker doorjanken