Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

De vier van 4 takt?

  • Ja 4 takt, lekker betrouwbaar en een echt motor geluid.

    Stemmen: 50 49,0%
  • nee 2 takt, meer illegaal vermogen en een dikke fun factor.

    Stemmen: 32 31,4%
  • Beide hebben wel wat kan ik dat ook kiezen?

    Stemmen: 12 11,8%
  • Doe mij dan maar een wankel motor!

    Stemmen: 8 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Hier die van mij, stond nog niet in de OP.

30najdj.jpg
 
Hey mensen,
ik heb al bijna een jaar mijn A-1 Rijbewijs en ook ik ben al een tijdje lid op dit forum maar heb nog niet echt veel dingen gepost. Ik verveelde me dus dacht ik om even wat te gaan posten op dit forum haha.

Ik ben in het bezit geweest Yamaha R-125, hieraan had ik toen optisch een paar dingen aan veranderd.
-Stickers weg gehaald.
-Rode voet stepjes.
-Leovince SBK uitlaat.
-Kleinere tandwiel voor.
-Double bubbble scherm.
-Rode stuurgewichten.
2dbvtpe.jpg


Hierna heb ik een Aprilia RS 125 2t gekocht, omdat ik de snelheid van de Yamaha een beetje beu was.
hier heb ik niks aan veranderd.
Uitdraai 11kw en op kenteken en motorisch zelf 22kw. :X
fk03mw.jpg


Vandaag ben ik wezen kijken voor een Kawasaki Ninja 300 SE 2015, en toen heb ik gelijk besloten om de Aprilia in te ruilen voor de Kawasaki.
De motor word op 11kw begrenst en hiervan krijg ik ook een uitdraai. De motor word geleverd met een double bubble kuipruit, seat cowl en een Akra slip on.
Volgende week kan ik deze motor gaan ophalen :D, en dan zal ik gelijk even wat fotos posten
Dit wordt dus echt een hele lange week voor mij haha.
 
Hey mensen,
ik heb al bijna een jaar mijn A-1 Rijbewijs en ook ik ben al een tijdje lid op dit forum maar heb nog niet echt veel dingen gepost. Ik verveelde me dus dacht ik om even wat te gaan posten op dit forum haha.

Ik ben in het bezit geweest Yamaha R-125, hieraan had ik toen optisch een paar dingen aan veranderd.
-Stickers weg gehaald.
-Rode voet stepjes.
-Leovince SBK uitlaat.
-Kleinere tandwiel voor.
-Double bubbble scherm.
-Rode stuurgewichten.
[afbeelding]

Hierna heb ik een Aprilia RS 125 2t gekocht, omdat ik de snelheid van de Yamaha een beetje beu was.
hier heb ik niks aan veranderd.
Uitdraai 11kw en op kenteken en motorisch zelf 22kw. :X
[afbeelding]

Vandaag ben ik wezen kijken voor een Kawasaki Ninja 300 SE 2015, en toen heb ik gelijk besloten om de Aprilia in te ruilen voor de Kawasaki.
De motor word op 11kw begrenst en hiervan krijg ik ook een uitdraai. De motor word geleverd met een double bubble kuipruit, seat cowl en een Akra slip on.
Volgende week kan ik deze motor gaan ophalen :D, en dan zal ik gelijk even wat fotos posten
Dit wordt dus echt een hele lange week voor mij haha.

effe kijken, de kawa wordt niks

-O- leuk bedacht maar rdw gaat hier niet mee akoord motorgamer het is namelijk 175cc te veel :Y
 
Haha, wat een dealer. Kent de regels niet, best kwalijke zaak.

Ohja, mijn 125cc is weg, dus ii mag uit de OP, of zet er maar 'verkocht' achter oid. Dan heb je nog een weinig geziene 125cc in de OP. Natuurlijk blijf ik hier wel posten.
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,
ik heb al bijna een jaar mijn A-1 Rijbewijs en ook ik ben al een tijdje lid op dit forum maar heb nog niet echt veel dingen gepost. Ik verveelde me dus dacht ik om even wat te gaan posten op dit forum haha.

Ik ben in het bezit geweest Yamaha R-125, hieraan had ik toen optisch een paar dingen aan veranderd.
-Stickers weg gehaald.
-Rode voet stepjes.
-Leovince SBK uitlaat.
-Kleinere tandwiel voor.
-Double bubbble scherm.
-Rode stuurgewichten.
[afbeelding]

Hierna heb ik een Aprilia RS 125 2t gekocht, omdat ik de snelheid van de Yamaha een beetje beu was.
hier heb ik niks aan veranderd.
Uitdraai 11kw en op kenteken en motorisch zelf 22kw. :X
[afbeelding]

Vandaag ben ik wezen kijken voor een Kawasaki Ninja 300 SE 2015, en toen heb ik gelijk besloten om de Aprilia in te ruilen voor de Kawasaki.
De motor word op 11kw begrenst en hiervan krijg ik ook een uitdraai. De motor word geleverd met een double bubble kuipruit, seat cowl en een Akra slip on.
Volgende week kan ik deze motor gaan ophalen :D, en dan zal ik gelijk even wat fotos posten
Dit wordt dus echt een hele lange week voor mij haha.

  1. Dus hier heb ik vrij weinig aan aangezien je nu geen 11kw meer hebt en dus niet in de OP hoeft...
  2. een 300cc kan NOOIT op 11kw regeling aangezien je 125cc en 11kw (+ kw per kg) nodig hebt om legaal A1 te rijden.
    Maar vermogen wordt eigenlijk nooit zo naar gekeken het valt alleen op als je als je wel heel snel weg bent of
    140+ rijdt met een A1 motor, maar cc inhoud is wel degelijk makkelijk te zien...
    De politie heeft dat zo door en tevens ben je niet verzekerd.
  3. En voor mensen met een 35kw motor is er een ander topic; Het 35kw Rijders Lessers Topic 1, nu nog je rijbewijs daarvoor halen dar je legaal kan rond rijden.. maar als ik naar je leeftijd kijk moet je nog een half jaar wachten...
:X
 
Haha, wat een dealer. Kent de regels niet, best kwalijke zaak.

Ohja, mijn 125cc is weg, dus ii mag uit de OP, of zet er maar 'verkocht' achter oid. Dan heb je nog een weinig geziene 125cc in de OP. Natuurlijk blijf ik hier wel posten.

Prima! ik heb je uit de normale OP gehaald,
wel goed dat hij eindelijk verkocht is *O*
ga je nog een andere A1 kopen of niet meer -O-
 
Nope, geen A1 meer voorlopig. Misschien ooit een MSX, maar denk het niet. Liever minimaal 250cc. Wat A1 eigenlijk had moeten zijn. Al hoewel, A1 had nooit mogen bestaan. Direct 35kW voor iedereen, 2 jaar verplicht, ook voor 50-jarigen.
 
Nope, geen A1 meer voorlopig. Misschien ooit een MSX, maar denk het niet. Liever minimaal 250cc. Wat A1 eigenlijk had moeten zijn. Al hoewel, A1 had nooit mogen bestaan. Direct 35kW voor iedereen, 2 jaar verplicht, ook voor 50-jarigen.

Ik beaam dat A1 nooit had mogen bestaan,
Met 11kw kan je net met het verkeer mee en niet echt op de snelweg (regeling slaat dus nergens op), :N
met 35kw kan je prima met het verkeer me komen en ook prima op de snelweg.. :Y

Ik vind dat de regel had moeten zijn dat je inderdaad tot 35kw mocht rijden losstaand van hoeveel kw hij orgineel heeft.
en dat je dan zoals het was alleen licht en zwaar rijbewijs had,
maar dat dan wel iedereen zoals je al zij voor 2 jaar op licht rijbewijs moest beginnen.

Maarja ik heb nu wel een leuke motor zolang ik maar de uitdagende b-wegen pak en snelwegen vermijd,
en ik mag in Oktober al voor mijn A2 :] ..nu nog kijken wat voor motor ik wil ik heb nog geen idee :/
 
Ik beaam dat A1 nooit had mogen bestaan,
Met 11kw kan je net met het verkeer mee en niet echt op de snelweg (regeling slaat dus nergens op), :N
met 35kw kan je prima met het verkeer me komen en ook prima op de snelweg.. :Y

Ik vind dat de regel had moeten zijn dat je inderdaad tot 35kw mocht rijden losstaand van hoeveel kw hij orgineel heeft.
en dat je dan zoals het was alleen licht en zwaar rijbewijs had,
maar dat dan wel iedereen zoals je al zij voor 2 jaar op licht rijbewijs moest beginnen.

Maarja ik heb nu wel een leuke motor zolang ik maar de uitdagende b-wegen pak en snelwegen vermijd,
en ik mag in Oktober al voor mijn A2 :] ..nu nog kijken wat voor motor ik wil ik heb nog geen idee :/


robin effe een ideetje maarreh bmw G650GS of KTM Duke 390 of die kawa ninja 300.


gewoon ideetjes weet je wel dus weer gaan zoeken en proefrijden en zoeken en proefrijden _O-

dus koop een motorfiets met max 70kw en laat je die op papier terug brengen naar 35kw en ben je eigenlijk klaar de eerste 10 jaar :Y

dus minimaal 175kg drooggewicht is het belangrijkste om naar te kijken.
 
Veel proefrijden idd. Ik heb nu tijdelijk een Kawa W800 onder mijn gat. Wat een lekker motorblok zit daar onder! Zeer koppelrijk. Zo heb ik ze eigenlijk graag. Weinig toeren en toch gaan als de brandweer.
 
Nee, W800. De Z800E is ook leuk, maar dat is meer om te knallen, de W800 is om lekker te toeren met een berg koppel onder je reet. De W800 is niet gebouwd om te racen, dat zie je al aan frame, vering en remmen. Maar het blok van de W800 verkies ik toch echt wel boven dat van de Z800E (als we praten over normaal weggebruik). Lekker met weinig toeren mooie snelheden halen. Ik geloof dat ie zelfs nog onder de 4000 toeren zit bij 100km/u. :] Ik reed gister zelfs 50km/u in z'n 5, met 1500 tpm. Dat loopt mijn eigen motor stationair. :+

Je moet van het uiterlijk kunnen houden, want het is een klassieker en dat zal de jeugd niet zo erg aanspreken, maar dit is echt heel erg leuk voor in de schuur, ook voor gevorderden.
 
robin effe een ideetje maarreh bmw G650GS of KTM Duke 390 of die kawa ninja 300.


gewoon ideetjes weet je wel dus weer gaan zoeken en proefrijden en zoeken en proefrijden _O-

dus koop een motorfiets met max 70kw en laat je die op papier terug brengen naar 35kw en ben je eigenlijk klaar de eerste 10 jaar :Y

dus minimaal 175kg drooggewicht is het belangrijkste om naar te kijken.

Alhoewel ik 2 takt leuk vindt aka een Aprilia RS 250..
Kan dat waarschijnlijk niet uit als een student en dat ik toch boven de 125cc echt een 4 takt wil,
maar tot 125cc vindt ik een 2 takt toch echt veel beter :}

Maar als ik 'money to burn' had zou ik een MV Agusta F3 675 kopen, :9~
realistischere vergelijkbare Italiaanse motor alhoewel nu alweer 20 jaar oud is een Ducati 600 Supersport.

Ik ben iemand die gewoon een sportmotor moet hebben idd naked is leuk maar met kuip heeft gewoon iets.. 8-)

Maar als ik realistischer kijk wordt het waarschijnlijk een Kawasaki Ninja of een Honda CBR...
We shall see! en ik ga sowieso veel testrijden dan denk ik. :]

[edit]Toelichting waarom 2 takt niet uitkan;
Is dat als student ik niet zoveel tools heb en toch echt makkelijk tienduizend kilometer rij per jaar..
En dit terwijl het een hobby is en ik niet echt een motor nodig heb om mij te vervoeren!
Met mijn Mito is dat nu prima te doen ik doe ook een technische opleiding dus al het onderhoud kan ik ook wel zelf kundig doen,
maar het is toch echt wel erg duur zeg maar.. al vind ik 2 takt in kleine cc inhoud wel veel leuker rijden.
Nn zou ik geen enkele andere 125cc motor willen als mijn SP525,
ik ben persoonlijk alsnog van mening dat dit de beste A1 motor voor mij is (L)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Sinds kort lid van motor forum en heb ook sinds kort mijn rijbewijs dus besluit ik daarom om mijn fietsje ook maar te showen.

Ik ben in bezit van deze hele mooie Yamaha R125 uit 2008. (mag deze ook in de OP O-))

JAEklZd.jpg


je kan het raden, de voorste :X

sy5nTAb.jpg


Ik had haar gekocht als een schade motor, maar na een kleine besteding op Ebay en een paar zaterdagen werk ziet ze er nu zo uit,

ze heeft een Akrapovic uitlaat met een flink geluid voor een 125. maar voor de rest gen aanpassingen.

ze komt uit 2008 en in de eerste maand dat ik mijn rijbewijs had heeft ze gelijk 3000 km meer gelopen :D

voor mij is dit een heerlijke motor met voor nu nog even genoeg, zeker omdat ik van een Derbi gpr 50 vandaan kom.
VJKfa4B.jpg

het is jammer dat ik mn brommer opnieuw moest registreren met al die kosten anders had ik er een 125 blok onder gehangen.


Ik hoop veel plezier te beleven in dit forum!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Sinds kort lid van motor forum en heb ook sinds kort mijn rijbewijs dus besluit ik daarom om mijn fietsje ook maar te showen.

Ik ben in bezit van deze hele mooie Yamaha R125 uit 2008. (mag deze ook in de OP O-))

[afbeelding]

je kan het raden, de voorste :X

[afbeelding]

Ik had haar gekocht als een schade motor, maar na een kleine besteding op Ebay en een paar zaterdagen werk ziet ze er nu zo uit,

ze heeft een Akrapovic uitlaat met een flink geluid voor een 125. maar voor de rest gen aanpassingen.

ze komt uit 2008 en in de eerste maand dat ik mijn rijbewijs had heeft ze gelijk 3000 km meer gelopen :D

voor mij is dit een heerlijke motor met voor nu nog even genoeg, zeker omdat ik van een Derbi gpr 50 vandaan kom.
[afbeelding]
het is jammer dat ik mn brommer opnieuw moest registreren met al die kosten anders had ik er een 125 blok onder gehangen.


Ik hoop veel plezier te beleven in dit forum!

Welkom op het forum,
ik zet je in de OP!

3000 km is al wel veel in een maandje, lekker veel rijden :]

daarnaast zou het ook nooit gekund hebben om een brommer op motorkenteken te zetten,
dan zou je ook een 125cc frame nodig hebben want een brommer frame heeft geen type goedkeuring volgensmij.
 
Welkom op het forum,
ik zet je in de OP!

3000 km is al wel veel in een maandje, lekker veel rijden :]

daarnaast zou het ook nooit gekund hebben om een brommer op motorkenteken te zetten,
dan zou je ook een 125cc frame nodig hebben want een brommer frame heeft geen type goedkeuring volgensmij.

zelfbouw keuring. frame en kuipdelen van de gpr 50 en de 125 waren niet verschillend, wel de achterbrug als ik het me goed herinner.
 
tijdje niks meer van me laten horen hier.

ik zit inmiddels in Finland voor ruim 6 maanden, en ben van plan om mijn A2 rijbewijs hierzo te halen. Dat bestaat hier (als je van A1 afkomt) uit 2 theorielessen + 5 praktijklessen (veel beter geregeld dan in NL imo).

de kosten bedragen €500 en ik ben dus nieuwsgierig wat jullie over het algemeen kwijtwaren om je A2 rbw te halen als A1-upgrade. Mijn normale rijstijl is totaal verschillend aan de CBR-onkunde en ben het examengebeuren zo goed als verleerd om het zo maar te zeggen.

dankuwel :)
 
Gaat lekker zie ik...

Eentje heeft zijn 125cc ingeruild voor een 300cc die dan voor A1 motor door moet gaan??

Een een duke 125 die wordt aangeboden voor 500 euro?? Gestolen waar... Idd zou weleens kunnen dat die motor van (weet zijn naam ff niet) die andere MF-er was die zijn motor ff op hetr schoolplein had staan als ik het nog goed herinner?

Vandaag even met de rijschool gebeld... ik kan miss volgende week en anders die week daarna alvast een lesje draaien op een A2 motor! duurt nog ruim 2 maanden voor het 2 jaar geleden is dat ik geslaagd ben voor A1, maar het is even kijken hoeveel lessen ik nodig heb voor A2...

Heb er zin in! Ben benieuwd naar rijgedrag, power..., ALLES! :)
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker zie ik...

Eentje heeft zijn 125cc ingeruild voor een 300cc die dan voor A1 motor door moet gaan??

Een een duke 125 die wordt aangeboden voor 500 euro?? Gestolen waar... Idd zou weleens kunnen dat die motor van (weet zijn naam ff niet) die andere MF-er was die zijn motor ff op hetr schoolplein had staan als ik het nog goed herinner?

Vandaag even met de rijschool gebeld... ik kan miss volgende week en anders die week daarna alvast een lesje draaien op een A2 motor! duurt nog ruim 2 maanden voor het 2 jaar geleden is dat ik geslaagd ben voor A1, maar het is even kijken hoeveel lessen ik nodig heb voor A2...


Heb er zin in! Ben benieuwd naar rijgedrag, power..., ALLES! :)


Volgens je profiel ben je al 20, waarom nog niet begonnen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan