Het 125/250 topic deeltje 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat denk jij wat er in een bij jou wel bekende CR250 voor koppeling zit??

Juist!! :Y



geen idee, gokjeHinson? *D

en die was in nieuwstaat tog heh, zei je :)


hoop dat de boel klaar is voor t weekend wat ik wil dolgraag de zandbak in......
ik hoor het wel van je :W

ps: zijn platen ook nog in nieuwstaat. . . .
 
Laatst bewerkt:
ja dat wel.. maar daar ontkom je ook niet meer aan.
naar wat ik gehoord heb moet er nu verplicht een factuur bij de levering zitten, aan de hand daarvan bepaalt de douane de waarde van het pakket.

als je uit amerika bestelt kan je het beste de kosten omrekenen in euro's en er 20% bij optellen (voor verzendkosten en douane gedoetje) dan zit je aardig in de buurt.

nog een klein vraagje, hoe ging het bestel proces? en hoelang duurde de levertijd. Opzich hebben ze daar wel leuke spullen als ik daar kijk heb ik een complete outfit voor

ongeveer 220 euro + 20% = 270 euro :p

ben ik nog wat vergeten?

---------------------------------------

5/9/2008 ANS08FAZ Answer - 2008 Fazer Boots $89.99 $89.99

5/9/2008 Fox09046 Fox -- 2007 Socks MX Coolmax $12.95 $12.95

5/9/2008 ANS08COMBO5 Answer - 2008 Syncron Jersey, Pant, Glove Combo

5/9/2008 EVS08BJ33 EVS - BJ33 Ballistic Jacket (Adult & Youth) $119.99 $119.99

5/9/2008 ANS08APEXK Answer - 2008 Apex Knee Guards $13.99 $13.99

5/9/2008 SFT07024 Shift - 2008 Flexlite Kidney Belt (Adult & Youth) $19.95 $19.95


------------------------------
 
hallo,
even een vraagje, ik heb mijn zuiger vervangen van mijn cr 125 1998, maar daar zit een klep systeem op voor de uitlaat. nu is de vraag hoe moet ik dat afstellen?
mvg,
Rick
 
Het probleem is opgelost *O*
Het lag aan de zuiger, de originele zuiger die ik mee had gehad was het probleem.
toen ik bij vdvegt was, bleek dat hun de cillinder + kop bewerkt hadden (getuned)
hun hebben hebben even de wand gepolijst en de goede zuiger meegegeven, oftewel weer netjes geholpen, en gelukkig ben ik er ook achter wat het was en weer wat wijzer over de geschiedenis van de motor.

De andere motorzaak kon dit niet weten, en ik verwijt hun ook verder niks, het is alleen jammer dat ik er zo achter moest komen

Er moest er een zuiger in met platte kop, deze heb ik net gemonteerd en hij loopt weer als een zonnetje, met een berg compressie })
 
vanmorgen de CR opgehaalt uut vlagtwedde,
weer mooi en netjes gemaakt! *D
vanmiddag dan eindelijk de zandbak in.....
enn Ohwwwww.....een zandbak ist zekers daar in W'bork zeg!!! *O* -O-
ZWAAR zwaar en nog eens zwaarrrr!!!
dat zonder (crossbaan)ervaring en bij een tempratuur van +/-'s 25graden
(wat met pak aan en de nodige inspanning al gauw opliep tot zo'n 35graden)
dus zweten geblazen 8-)
maar heb veel plezier gehad, en das t belangrijkste
het zand is echt mega mull en los daar, ben 2x de baan opgeweest en 1e keer 3x gevallen(wegegleden door spoor)
na paar rondjes pauze en daarna 2e keer de baan op, ging toen al beter en niet meer gevallen.....

zelfs de redelijk ervaren jongens vonden de baan momenteel in erg zware conditie erbij liggen, een enkeling(hij die reed op KTM fabrieksmachine) knalde als een bezetene volgas de baan over door het mulle en stoffige zand, echt TE MOOI om te zien gewoon, zo snel....
heb me laten vertellen dat die KTM rijder kampioen was van noord nederland in een klasse

binnenkort maar eens even wat andere (hardere)banen proberen her en der.....
kreeg trouwens de tip mee van iemand dat ik meer moest gaan staan,
hij zei 'alles staand doen, behalve de bochten....daar leer je van....'
 
Dan was dat vast Barend Haaijer uit Beilen. O.a. nederlands enduro-kampioen 2007.
Komt uit Beilen, dus zou een thuisritje voor hem zijn..

Mooi dat het goed ging btw en dat de Honda naar tevredenheid zijn baasje meesleurde..
 
Laatst bewerkt:
Dan was dat vast Barend Haaijer uit Beilen. O.a. nederlands enduro-kampioen 2007.
Komt uit Beilen, dus zou een thuisritje voor hem zijn..

Mooi dat het goed ging btw en dat de Honda naar tevredenheid zijn baasje meesleurde..


JAH klopt, barend haaijer, damh...wat kan die rijden zeg :}
mooie stijl ook....

die laatste zin klopt aardig jah _O-
 
ja dat wel.. maar daar ontkom je ook niet meer aan.
naar wat ik gehoord heb moet er nu verplicht een factuur bij de levering zitten, aan de hand daarvan bepaalt de douane de waarde van het pakket.

als je uit amerika bestelt kan je het beste de kosten omrekenen in euro's en er 20% bij optellen (voor verzendkosten en douane gedoetje) dan zit je aardig in de buurt.


:} :} mooie site zeg... en mooi spul heb je gehaald!!!


Weet iemand toevallig ook een online shop in Ned. waar je goed en voor een goede prijs olie en filters e.d. kunt kopen evt in wat grotere hoeveelheden???
 
ik heb goede ervaring met sunstar racing uit belgië. levert ook aan nederland.
snelle levering (1 à 2 werkdagen) en goede service! mailtje sturen en binnen een dag bericht terug! zo hoort dat ;) www.sunstarracing.be

je kan ook bij www.fmxshop.eu bestellen maar daar verloopt het.. ehh.. iets minder soepel.. :+
 
Laatst bewerkt:
Ej.. Mijn motor is weer helemaal op en top, cr250 (getuned) van '91. Maarja.. ik zit nou ondertussen wel te kijken naar wat nieuwere motoren ed. Maar wat is nou aan te raden; een 125 of een 250?

Ga uit van ong. 1100 van deze motor, en 1000 voor de brommert. Dat maakt 2100 euro. Op welk bouwjaar moet ik dan gaan kijken en zijn er in die jaren nog bepaalde merken aan te raden of moet ik bij honda blijven?

Ik ben 16 jaar, weeg rond de 80kg, ga binnenkort wel conditie en krachttraining doen.
Heb de 250 een jaar gehad.. Niet heeel vaak op de baan geweest, maar wel wat ervaring her en der opgedaan. Nou ik niet meer op een vlak land rij bij vrienden zit ik te denken om een 125 te kopen omdat 't zo schijnt te zijn dat 't daarmee een stuk makkelijker en sneller gaat. Daarmee wel de bedoeling dat ik niet na een halfjaar/jaar ofzo een 250 wil halen omdat ik het vermogen mis!

laat jullie adviezen maar horen.

125, of toch bij 250 blijven.
 
Laatst bewerkt:
Ej.. Mijn motor is weer helemaal op en top, cr250 (getuned) van '91. Maarja.. ik zit nou ondertussen wel te kijken naar wat nieuwere motoren ed. Maar wat is nou aan te raden; een 125 of een 250?

Ga uit van ong. 1100 van deze motor, en 1000 voor de brommert. Dat maakt 2100 euro. Op welk bouwjaar moet ik dan gaan kijken en zijn er in die jaren nog bepaalde merken aan te raden of moet ik bij honda blijven?

Ik ben 16 jaar, weeg rond de 80kg, ga binnenkort wel conditie en krachttraining doen.
Heb de 250 een jaar gehad.. Niet heeel vaak op de baan geweest, maar wel wat ervaring her en der opgedaan. Nou ik niet meer op een vlak land rij bij vrienden zit ik te denken om een 125 te kopen omdat 't zo schijnt te zijn dat 't daarmee een stuk makkelijker en sneller gaat. Daarmee wel de bedoeling dat ik niet na een halfjaar/jaar ofzo een 250 wil halen omdat ik het vermogen mis!

ik ben ook begonne op een honda cr125 (1994) en daarna heb ik een nieuwere gekocht
en yz 125 van 04 maar ik heb nu toch spijt dat ik geen 250 genomen heb. dusja..
grtjs tim
laat jullie adviezen maar horen.
 
srry ik was niet genoeg naar onder gegaan

ik ben ook begonne op een honda cr125 (1994) en daarna heb ik een nieuwere gekocht
en yz 125 van 04 maar ik heb nu toch spijt dat ik geen 250 genomen heb. dusja..
grtjs tim
 
srry ik was niet genoeg naar onder gegaan

ik ben ook begonne op een honda cr125 (1994) en daarna heb ik een nieuwere gekocht
en yz 125 van 04 maar ik heb nu toch spijt dat ik geen 250 genomen heb. dusja..
grtjs tim

kun je ook uitleggen waarom je spijt hebt dat je weer een 125 hebt gekocht?

hard gaan op een 125, naar mijn idee het ultieme crossgenot.. :]
 
ik heb goede ervaring met sunstar racing uit belgië. levert ook aan nederland.
snelle levering (1 à 2 werkdagen) en goede service! mailtje sturen en binnen een dag bericht terug! zo hoort dat ;) www.sunstarracing.be

je kan ook bij www.fmxshop.eu bestellen maar daar verloopt het.. ehh.. iets minder soepel.. :+


superrr bedankt :Y
 
Beste mensen :)

M'n zuigertje van m'n ktm is nu echt op.... maar zit er veel verschil in de zuigers die er te krijgen zijn? Ik heb wel een iets bewerkte cilinder, beetje geflowd en zo :)
En hoe moet je die zuigertjes inrijden? Eerst 10 minuten stationair laten lopen, en dan rustig rijden en later gas erop ? (hoe veel later "mag" dat dan?)

Tnx *O*
Maarten
 
Ik zo een vraagje tussen door is het moeilijk om van 250 cc tm van 99 om aan onderdelen te komen :) ? zoals big end en zuiger ? Ik woon in het noorden .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan