Het algemene Vulcan topic

Hoi,

Nadat ik mijn vorige motor (een Suzuki FreeWind) total loss heb gereden ben ik nu op zoek naar een andere motor. Mijn FreeWind werd gebruikt voor korte stukjes woon/werk verkeer (alleen bij mooi weer) maar vooral ook voor toer ritjes met partner achterop. Mijn nieuwe motor wil ik wat meer toegespitst hebben op vooral het toeren.

Ik heb daarbij mijn oog laten vallen op een Vulan 750. Ik heb nooit eerder een chopper/cruiser gereden en ga er dus vanuit dat het een flinke overgang zal zijn.

Ik ben van plan te gaan voor de Vulcan 750 vanwege een aantal redenen:

-ik vind hem mooi :-)
-hij is erg betaalbaar.
-het is geen enorm grote motor (dat lijkt me niet zo handig voor m'n eerste chopper).
-ik ben niet op zoek naar zoveel mogelijk pk's dus hoef geen mega grote motorinhoud te hebben.
-cardan aandrijving versus ketting op de Vulcan 800.

Zijn er nog bijzondere zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik wil hem kopen bij een particulier en ben bekend met de standaard zaken waar je bij een motor op moet letten maar ik ben vooral op zoek naar info over specifieke "pijnpunten" bij de Vulcan.
 
Hoi,

Nadat ik mijn vorige motor (een Suzuki FreeWind) total loss heb gereden ben ik nu op zoek naar een andere motor. Mijn FreeWind werd gebruikt voor korte stukjes woon/werk verkeer (alleen bij mooi weer) maar vooral ook voor toer ritjes met partner achterop. Mijn nieuwe motor wil ik wat meer toegespitst hebben op vooral het toeren.

Ik heb daarbij mijn oog laten vallen op een Vulan 750. Ik heb nooit eerder een chopper/cruiser gereden en ga er dus vanuit dat het een flinke overgang zal zijn.

Ik ben van plan te gaan voor de Vulcan 750 vanwege een aantal redenen:

-ik vind hem mooi :-)
-hij is erg betaalbaar.
-het is geen enorm grote motor (dat lijkt me niet zo handig voor m'n eerste chopper).
-ik ben niet op zoek naar zoveel mogelijk pk's dus hoef geen mega grote motorinhoud te hebben.
-cardan aandrijving versus ketting op de Vulcan 800.

Zijn er nog bijzondere zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik wil hem kopen bij een particulier en ben bekend met de standaard zaken waar je bij een motor op moet letten maar ik ben vooral op zoek naar info over specifieke "pijnpunten" bij de Vulcan.

hoi mac
ik heb er nog een staan van 1993 met ong. 19000km
want ik ga stoppen, ben bijna 65.
heb er altijd met plezier mee gereden.
hij staat bijna 2 jaar stil.
 
hoi mac
ik heb er nog een staan van 1993 met ong. 19000km
want ik ga stoppen, ben bijna 65.
heb er altijd met plezier mee gereden.
hij staat bijna 2 jaar stil.

Hoi Kawaton,

Bedankt voor je aanbod maar ik heb er al een op het oog. Het gaat mij meer om praktische tips met specifieke zaken om op te letten bij een Vulcan 750.

Toch bedankt :)
 
Inmiddels heb ik een Vulcan 750 gekocht uit 1994 met nog geen 30000 km op de teller voor een goede prijs.

Voor zo ver ik kon zien/proberen is er technisch niks mis mee, hij loopt lekker, start soepel en ziet er nog heel aardig uit. Er zitten wel wat roestplekjes op maar het chroom is best nog oke (na een eerste poetsbeurt), het is natuurlijk ook geen nieuwe motor.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe bromtol.


Inmiddels heb ik een Vulcan 750 gekocht uit 1994 met nog geen 30000 km op de teller voor een goede prijs.

Voor zo ver ik kon zien/proberen is er technisch niks mis mee, hij loopt lekker, start soepel en ziet er nog heel aardig uit. Er zitten wel wat roestplekjes op maar het chroom is best nog oke (na een eerste poetsbeurt), het is natuurlijk ook geen nieuwe motor.
 
Een van de volgende klusjes (na het poetsen en schoonmaken) wordt het opbouwen van mijn navigatie systeem. Zeer waarschijnlijk moet dan de tank er afgelicht worden om de voedingskabel naar de accu te kunnen aanleggen. Zijn daar nog praktische tips voor? Mensen die een andere creatieve oplossing hebben bedacht?
 
Als het goed is zal er bij of in de koplamp twee losse draden zitten die voor de accesoiresstand gebruikt kunnen worden, anders zit er een aansluiting achter 1 van de twee afdekkappen aan de zijkant
 
Als het goed is zal er bij of in de koplamp twee losse draden zitten die voor de accesoiresstand gebruikt kunnen worden, anders zit er een aansluiting achter 1 van de twee afdekkappen aan de zijkant

Thanks voor de tip! Daar zal ik eind van de week eens naar gaan kijken.
 
Even Motor-Forum Oma uit haar grot gehaald ;)

Vraagje van een a-technisch persoon:
Heb een VN750 uit 1988, geïmporteerd (miles teller). Via MP andere spiegels gekocht maar schroefdraad van de bijbehorende imbusbouten pakt niet c.q. wil niet verder dan paar mm er in. Als ik het schroefdraad van de originele spiegel vergelijk met het schroefdraad van de bouten dan lijkt het schroefdraad van de originele spiegel wat fijner c.q. wat dichter op elkaar te zitten. Heeft een Amerikaanse VN750 ander schroefdraad dan gebruikelijk in Nederland / Europa ?
 
Even Motor-Forum Oma uit haar grot gehaald ;)

Vraagje van een a-technisch persoon:
Heb een VN750 uit 1988, geïmporteerd (miles teller). Via MP andere spiegels gekocht maar schroefdraad van de bijbehorende imbusbouten pakt niet c.q. wil niet verder dan paar mm er in. Als ik het schroefdraad van de originele spiegel vergelijk met het schroefdraad van de bouten dan lijkt het schroefdraad van de originele spiegel wat fijner c.q. wat dichter op elkaar te zitten. Heeft een Amerikaanse VN750 ander schroefdraad dan gebruikelijk in Nederland / Europa ?

Heeft volgens mij niets met US import te maken. Wel zitter er verschillende soorten schoefdraad op de motor, normaal en fijn. En die zijn niet uitwisselbaar. Post eens een foto van je nieuwe spiegels, normaalgesproken zou je ze er gewoon in moeten kunnen draaien, zonder inbusbouten te gebruiken.
 
Tja....plaatje dan maar?
1901118_630004383715321_863877547_n.jpg
 
Ah leven in het topic, deels zelf schuldig aan omdat ik ook nooit iets gepost heb terwijl ik wel een VN 1500 D heb.
Digitus, heb je meer foto's? Hoe je de spatbord gemonteerd dat hij met het wiel mee kan veren?
Ik heb wat onderdelen bij de spuiter maar ik zal als het allemaal terug is ook posten.
Als men meer foto's en info heeft is het altijd leuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan