Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het circuit rondetijden topic 3 (Lees de OP!)

Hallo mensen, ik ben hier nieuw en ook een rookie met circuit rijden. Onlangs in april een aantal circuit dagen gehad, om precies te zijn de CRT beginners/minder ervaren dagen waarbij er 5 sessies worden gereden. Hierbij gaat het natuurlijk niet om tijden te zetten maar lekker te rijden, genieten en ervaring op te doen. Een mooie bijkomstigheid is de timing die wordt bijgehouden met de transponder en bij de laatste 2 sessies de eigen grenzen te verkennen wanneer de voorrijder weg is. Samen met de beelden op de front en back camera uitstekend om te analyseren waar ik fouten maak en waar ik het nog beter kan qua rijtechniek.

Bij deze mijn tijden, geen idee of dit ook op deze pagina thuis hoort maar het leek me leuk om hier te delen.

TT Circuit Assen, langzame Ruskenhoek
Oude tijd 08 April 2023: 02:23.150 hb84racing - Honda CBR600RR 2005
Nieuwe tijd 29 April 2023: 02:15.781 hb84racing - Honda CBR600RR 2005

 
Ik zet je erbij. Het idee is dat een oude tijd al in het topic staat. Je bent nieuw dus is het een nieuwe tijd Assen.
Als je de volgende keer je tijd verbeterd, dan even je oude tijd melden gevolgd door de juiste notering (dat heb je) met je nieuwe tijd.

Veel plezier!
 
Toffe plaat!

En een mooie verbetering van je tijd in 3 weken

Tuurlijk horen je rondetijden op deze pagina thuis. Naast het posten van de tijden wordt hier niet al te uitgebreid over de ervaring gepraat om vervuiling van het topic tegen te gaan, maar een mooie plaat of filmpje erbij kan ik best waarderen. Het is ook weer niet de bedoeling dat het een heel gesprek wordt, want daar zijn aparte topics voor. Dat is precies waar ik me nu dus 'schuldig' aan maak, maar een woord van welkom kan ook weleens leuk zijn, op naar de volgende verbetering (maar vooral veel plezier zoals @Roy "R"acing al zei)!
 
Laatst bewerkt:
Verbetering Zolder

Nieuw: 1:38.055 Suzuki GSX-R 1000 2022
Mooie binnenkomer. Eerste keer op Zolder?

Verbetering Assen langzame ruskenhoek:

Oud:
02:02.330 br210 - Triumph Daytona 675 2006
Nieuw:
02:00.980 br210 - Triumph Daytona 675 2006
Volgende keer door die psychologische grens heen. Gisteren op Assen met de circuitschool? Mooie dag geweest.
 
Mooie binnenkomer. Eerste keer op Zolder?


Volgende keer door die psychologische grens heen. Gisteren op Assen met de circuitschool? Mooie dag geweest.
Nee was zaterdag via RSZ bij duitse organisatie Dannhoff motorsport. Was ook een mooie dag. Inderdaad net niet door de psychologische grens heen. Had de Aim Solo 2 van een vriend erop. Was na de 02:00 met een ronde bezig met alle lampjes groen, totdat ik bij de Bult op een file stuitte...
Daarna was het ook mooi geweest.

5 juli nieuwe poging via racecracks
 
En de tijd van @WimM-@ circuit dan?

Te snel? Andere layout? Niet verifieerbaar? Gereden met een auto/kart met een GSX-R1000 blok erin? Of gewoon een grap?
 
Sowieso verkeerde notering en van een nieuwe gebruiker een dergelijke snelle tijd ga ik niet gelijk geloven nee
Ik wilde de verkeerde notering niet noemen

Maar ben zeker benieuwd naar het verhaal van @WimM-@ circuit

Laat even wat van je horen. En je hoeft niet bang te zijn dat ik om een sleepje zal vragen, daarvoor is het verschil wat te groot.

Nogmaals, mooie tijd @WimM-@ circuit
 
Mijn eerste keer . Het ging wel lekker wel een beetje rustig aangedaan die dag.
Begrijpelijk. Steeds vaker hoor je dat mensen met rustig aandoen juist snelle tijden rijden. Respect.

Zelf hou ik meer van actie. Het moet toch een soort rodeorijden zijn voordat het echt leuk wordt. Dan maar geen snelle tijd.

Mocht je nog een keer teruggaan om aan te zetten dan is 1:33.353 ook wel een mooie richttijd voor je wellicht. Dat werd een paar jaar terug ook met zo'n Suzuki gereden door ene Toni.
 
Verbetering van tijd op Zandvoort >2020 zonder GP-Chicane:
01.51.411 Pippen - Yamaha R6 2017

Eerste keer op deze fiets op een koud en waaierig Zandvoort, dus er zit potentie in.