Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik mag mij sinds anderhalve maand trots eigenaar noemen van een Monstertje. Het is een 620 DARK uit 2002 met 10.000 op de teller. Ze komt uit Italië en heb het zelf op NL-kenteken laten zetten. Voorlopig staat ze nog even in de schuur tot het weer wat beter wordt om te rijden.
Ik ben in bezit van een A2 rijbewijs, dus is ze begrensd op 35kW. Voorderest nog helemaal standaard met een carbon seatcover. Ik zit nu ff op school, maar foto's zal ik later nog eens posten!


Jordi gefeliciteerd met je Ducati en veel veilige km
 
Ook ik mag mij sinds anderhalve maand trots eigenaar noemen van een Monstertje. Het is een 620 DARK uit 2002 met 10.000 op de teller. Ze komt uit Italië en heb het zelf op NL-kenteken laten zetten. Voorlopig staat ze nog even in de schuur tot het weer wat beter wordt om te rijden.
Ik ben in bezit van een A2 rijbewijs, dus is ze begrensd op 35kW. Voorderest nog helemaal standaard met een carbon seatcover. Ik zit nu ff op school, maar foto's zal ik later nog eens posten!
Welkom hier en veel plezier en veilige Km's met je Monster :Y
 
Dag beste Monster-temmers,

Ik heb vorige week mijn motor verkocht, en ben uiteraard al een tijdje aan het rond kijken voor wat anders.
Eén van de motoren waar mijn oog op is gevallen, is dus een Ducati Monster.

(Ik hou van het gevoel van "ff doorhalen" maar niet van illigale snelheden.
En een mooi geluid is geweldig, maar niet te hard/luid.)


Nou staat heb ik een M600'98 zien staan, en ik vroeg me zo af of ik dat een beetje kon vergelijken met bv:

  • Kawasaki Versys 650
  • BMW Scarver F650
  • Yamaha XT600

Dat zijn toevallig enkele motoren waar ik veel ervaring mee heb.
Dus als jullie mij kunnen vertellen of een M600 daarbij wegrijd, mee komt of achter blijft, dan heb ik tenminste een indruk van bv de acceleratie.

Ik hoef niet harder dan bv 130 of 140 te rijden, maar als het tot die tijd een beetje knap stappen maakt ben ik al blij :] .
Dus wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben erg benieuwd, en hoop op (nuttige) reacties …

Dan kijk ik tzt wel voor een proefritje.
 
Dag beste Monster-temmers,

Ik heb vorige week mijn motor verkocht, en ben uiteraard al een tijdje aan het rond kijken voor wat anders.
Eén van de motoren waar mijn oog op is gevallen, is dus een Ducati Monster.

(Ik hou van het gevoel van "ff doorhalen" maar niet van illigale snelheden.
En een mooi geluid is geweldig, maar niet te hard/luid.)


Nou staat heb ik een M600'98 zien staan, en ik vroeg me zo af of ik dat een beetje kon vergelijken met bv:

  • Kawasaki Versys 650
  • BMW Scarver F650
  • Yamaha XT600

Dat zijn toevallig enkele motoren waar ik veel ervaring mee heb.
Dus als jullie mij kunnen vertellen of een M600 daarbij wegrijd, mee komt of achter blijft, dan heb ik tenminste een indruk van bv de acceleratie.

Ik hoef niet harder dan bv 130 of 140 te rijden, maar als het tot die tijd een beetje knap stappen maakt ben ik al blij :] .
Dus wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben erg benieuwd, en hoop op (nuttige) reacties …

Dan kijk ik tzt wel voor een proefritje.
Wat is je budget? Zelf zou ik voor een wat zwaardere monster kijken.
 
Ik denk dat je blijer zult zijn met een 900 monster
600 is leuk voor beginnende rijder met een 900 kun je tot je dood lol hebben
Prijs verschil is er ook nauwelijks
 
Monsterliefhebbers:

Een paar jaar geleden had ik een prachtige M900 S.i.e. (rood) uit 2002...die heb ik destijds verkocht om op allroads te gaan rijden..(ook ivm een verhuizing, de motor zou buiten komen te staan, en dat wou ik de duc niet aandoen)

Heb ik nu dus heel veel spijt van (want nu heb ik wel weer een garage 8-) ) en ik ben weer op zoek naar een mooie Monster 900 of 1000 (met injectie dus).

Weet iemand een leuke te koop staan / heeft iemand een leuke te koop staan? Voorkeur gaat uit naar een fiets die voornamelijk zomers voor plezier ritten gebruikt is (dus lage kilometerstand en geen pekelschade / roestplekken).
 
Dag beste Monster-temmers,

Ik heb vorige week mijn motor verkocht, en ben uiteraard al een tijdje aan het rond kijken voor wat anders.
Eén van de motoren waar mijn oog op is gevallen, is dus een Ducati Monster.

~(Ik hou van het gevoel van "ff doorhalen" maar niet van illigale snelheden.
En een mooi geluid is geweldig, maar niet te hard/luid.)[/
small]

Nou staat heb ik een M600'98 zien staan, en ik vroeg me zo af of ik dat een beetje kon vergelijken met bv:

  • Kawasaki Versys 650
  • BMW Scarver F650
  • Yamaha XT600

Dat zijn toevallig enkele motoren waar ik veel ervaring mee heb.
Dus als jullie mij kunnen vertellen of een M600 daarbij wegrijd, mee komt of achter blijft, dan heb ik tenminste een indruk van bv de acceleratie.

Ik hoef niet harder dan bv 130 of 140 te rijden, maar als het tot die tijd een beetje knap stappen maakt ben ik al blij :] .
Dus wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben erg benieuwd, en hoop op (nuttige) reacties …

Dan kijk ik tzt wel voor een proefritje.


Als je een Ducati 600 wil aanschaffen zou ik eerder voor de 620IE gaan. Mijn allereerste Duc was een 620IE en ik heb er enorm veel plezier aan beleefd. Schitterende toermachine en met een goede topsnelheid van rond de 200km/h op de teller.
Mijn dochters rijden allebei een Duc 620ie en ook zij zijn er dik tevreden over.
Zwaarder kan altijd nog.
 
Monsterliefhebbers:

Een paar jaar geleden had ik een prachtige M900 S.i.e. (rood) uit 2002...die heb ik destijds verkocht om op allroads te gaan rijden..(ook ivm een verhuizing, de motor zou buiten komen te staan, en dat wou ik de duc niet aandoen)

Heb ik nu dus heel veel spijt van (want nu heb ik wel weer een garage 8-) ) en ik ben weer op zoek naar een mooie Monster 900 of 1000 (met injectie dus).

Weet iemand een leuke te koop staan / heeft iemand een leuke te koop staan? Voorkeur gaat uit naar een fiets die voornamelijk zomers voor plezier ritten gebruikt is (dus lage kilometerstand en geen pekelschade / roestplekken).

Bij Verduyn Motoren staat een S2R 1000 te koop.
 
Ja mooie fiets ook! Zit zelf toch meer te kijken naar een m1000 of m900...alhoewel 95pk ook niet verkeerd is natuurlijk :)
 
Jajaja.

Ik wil mijn 620 wat sneller maken.

Kan ik bij de dealer wat spullen kopen zodat hij harder gaat?
 
Heren Monstertemmers,

Bedankt voor de antwoorden.
Maar een zwaardere lijkt mij zeg maar wat uhh, onnodig.
Ik rij enkelt de omgeving, waar een gangetje van 100 vaak al bekeurings waardig is.
Vandaar dat ik die 600 in gedachten had.
Maar een 620 is natuurlijk ook een optie.

Ik heb her en der begrepen dat de 600 ten opzichte van bv de 900 een stuk onderhouds vriendelijker is, zogezegd financieel vriendelijker.

O en mijn budget houd in eerste instantie op bij ± €2500,-
Dan blijft er nog wat over voor bv een flyscreen, buddy cover, hugger, belly pan, en misschien nog wat verbeteringen aan het motorboetje (schuurtje) + nog wat centen voor onverwachtte kosten.
O en zo'n nummerplaat houder als die van GeorgeDuc en MonsterMarc.

Maar terug naar mijn eerste vraag;
Wat doet de motor bv tegen een BMW F650 of Yamaha XT600/660?
Puur om een beeld te krijgen van acceleratie.

(Nogmaals, een mogelijke proefrit zit er vanzelf wel aan te komen.)
 
Laatst bewerkt:
En dan niet om reclame te maken ofzo, maar heeft er hier iemand ervaring met dit bedrijfje?
Ze verkopen mooie buddy covers, belly pans en zo nog wel meer.
Kwam ze via MP tegen, en het is voor mij maar een km of vijf hier vandaan.
 
Heren Monstertemmers,

Bedankt voor de antwoorden.
Maar een zwaardere lijkt mij zeg maar wat uhh, onnodig.
Ik rij enkelt de omgeving, waar een gangetje van 100 vaak al bekeurings waardig is.
Vandaar dat ik die 600 in gedachten had.
Maar een 620 is natuurlijk ook een optie.

Ik heb her en der begrepen dat de 600 ten opzichte van bv de 900 een stuk onderhouds vriendelijker is, zogezegd financieel vriendelijker.

O en mijn budget houd in eerste instantie op bij ± €2500,-
Dan blijft er nog wat over voor bv een flyscreen, buddy cover, hugger, belly pan, en misschien nog wat verbeteringen aan het motorboetje (schuurtje) + nog wat centen voor onverwachtte kosten.
O en zo'n nummerplaat houder als die van GeorgeDuc en MonsterMarc.

Maar terug naar mijn eerste vraag;
Wat doet de motor bv tegen een BMW F650 of Yamaha XT600/660?
Puur om een beeld te krijgen van acceleratie.

(Nogmaals, een mogelijke proefrit zit er vanzelf wel aan te komen.)
Kijk even bij Motorfun daar kan je wellicht iets vinden met je budget.
Wat betreft de verschillen tussen een Ducati en de yamaha/BMW, daar heb ik geen ervaring mee. De zit houding zal in iedergeval anders zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan