Het Duin & Bollenstreek, Leiden, Alphen e.o Topic Deeltje 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand nog een adresje waar je kwalitatief goede winterhandschoenen kan kopen?
Het is al aardig fris in de ochtend,ik had vanochtend al tintelende vingertoppen
 
Hans van wijk of Goedhart.
Of misschien verwarmde handvatten? Persoonlijk vind ik winterhandschoenen ruk: totaal geen gevoel en uiteindelijk worden je handen toch weer koud :r
Dan werk handvatverwarming beter.
 
Hans van wijk of Goedhart.
Of misschien verwarmde handvatten? Persoonlijk vind ik winterhandschoenen ruk: totaal geen gevoel en uiteindelijk worden je handen toch weer koud :r
Dan werk handvatverwarming beter.

Heb gisteren de handvatverwarming van de K1200R getest, op z'n heetste stand was ie echt heerlijk :9
 
Weet iemand nog een adresje waar je kwalitatief goede winterhandschoenen kan kopen?
Het is al aardig fris in de ochtend,ik had vanochtend al tintelende vingertoppen

:?

[me="motor_arie"]kachelt nog vrolijk elke dag in zomer modus over de A4[/me]
 
Nog een poging voor de handige onder ons:

Ik heb een inlaat liggen voor m`n auto (een grotere, waardoor ik met een ECU aanpassing 40 pk extra krijg) :) Echter met een beschadigd ventiel. Zie hieronder:
imag0404.jpg


imag0403g.jpg


Het ventiel is dus afgebroken op het punt waarover je een slangetje schuift. Ik dacht die föhn ik wel even warm en draai ik hem er zo uit. Zoals je ziet wordt het ventiel wel lekker warm en is van veel zwakker plastic dan de inlaat en draai je dus aan gort. Temperatuur van de inlaat was 90 graden.

Als ik door ga draaien draai ik het ventiel stuk en scheurt het open waar het schroefdraad begint. Dit werkt dus niet. Weet iemand met hoeveel graden die "lijm" los breekt of vloeibaar wordt?

Ik zat er aan te denken om de inlaat maar in de oven te leggen, maar ik weet niet op hoeveel graden? Met de föhn op 1 plek verwarmen is niet echt ideaal aangezien die föhn 200 graden uitblaast en het ventiel weg smelt.

Graag u ideeën? Komt er veel druk op dit slangetje te staan?, anders kan ik misschien op het afgebroken stuk iets fabrieken?
 
Als ik door ga draaien draai ik het ventiel stuk en scheurt het open waar het schroefdraad begint. Dit werkt dus niet. Weet iemand met hoeveel graden die "lijm" los breekt of vloeibaar wordt?

Ik zat er aan te denken om de inlaat maar in de oven te leggen, maar ik weet niet op hoeveel graden? Met de föhn op 1 plek verwarmen is niet echt ideaal aangezien die föhn 200 graden uitblaast en het ventiel weg smelt.

Graag u ideeën? Komt er veel druk op dit slangetje te staan?, anders kan ik misschien op het afgebroken stuk iets fabrieken?
Kan je die schroefdraad niet van binnenuit met fohn verwarmen? Dan draai je 'm waarschijnlijk zo los. (Stofzuigerslang, dunnere buisjes)
 
goede middag allemaal. ik ben ook weer terug in ht land van de levende na een weekendje vaardagen in haarlem. hopelijk kan ik ook weer een rondje mee het weekend of volgende week. leuke fòto`s uit duitsland jongens...
 
Nog een poging voor de handige onder ons:

Ik heb een inlaat liggen voor m`n auto (een grotere, waardoor ik met een ECU aanpassing 40 pk extra krijg) :) Echter met een beschadigd ventiel. Zie hieronder:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het ventiel is dus afgebroken op het punt waarover je een slangetje schuift. Ik dacht die föhn ik wel even warm en draai ik hem er zo uit. Zoals je ziet wordt het ventiel wel lekker warm en is van veel zwakker plastic dan de inlaat en draai je dus aan gort. Temperatuur van de inlaat was 90 graden.
Als ik door ga draaien draai ik het ventiel stuk en scheurt het open waar het schroefdraad begint. Dit werkt dus niet. Weet iemand met hoeveel graden die "lijm" los breekt of vloeibaar wordt?

Ik zat er aan te denken om de inlaat maar in de oven te leggen, maar ik weet niet op hoeveel graden? Met de föhn op 1 plek verwarmen is niet echt ideaal aangezien die föhn 200 graden uitblaast en het ventiel weg smelt.

Graag u ideeën? Komt er veel druk op dit slangetje te staan?, anders kan ik misschien op het afgebroken stuk iets fabrieken?

Gewoon het kniestukje eraf dremelen? Als er toch alleen een slangetje op hoeft, het zal niet minder functioneren :)
Of dat ding afzagen net boven de schroefdraad, aftoppen met een bout oid en een nieuw gat maken, draad tappen en een messing nippel erop zetten.
 
Kan je die schroefdraad niet van binnenuit met fohn verwarmen? Dan draai je 'm waarschijnlijk zo los. (Stofzuigerslang, dunnere buisjes)

Dat is wel een aardig idee ja :)

De ingang is erg klein en de föhn erg heet 200+ graden... Ik had de Fohn al eens gericht op de binnenkant, maar dan smelt daar alles weer zo weg, maar misschien met een buisje direct het ventiel in wel een handig idee. Alleen even een verloop zoeken tussen de föhn en ventiel...
 
Middag, wat een weertje!
Gelukkig maar voor een dagje schijnt...


Ik heb van het weekend nog een erg leuke aankoop gedaan:


(Eigenwijs als ik ben.. O-) )
Dus volgend jaar ben ik van plan om voornamelijk circuit te gaan rijden.

Mocht het bevallen, zal de straatmotor waarschijnlijk worden ingeruild voor iets met een minder zenuwappig karakter. Ook zal het financieel gezien iets een stuk verstandiger zijn, maar kijk ik nog even aan.
Ik ben nu in iedergeval superblij met dit ding. Is een R6 uit 2001 voor de duidelijkheid.
Erg net voor een circuitmotor, hoop reserve onderdelen + blok en hij liep als een tierelier (mocht een proefritje maken in een industrieterrein). :9~

Van de winter lekker rustig op en top maken voor het volgende seizoen, leuk leuk *D


Matrix, sorry dat ik je voor was :P
 
Laatst bewerkt:
Middag, wat een weertje!
Gelukkig maar voor een dagje schijnt...


Ik heb van het weekend nog een erg leuke aankoop gedaan:
[~[url="http://img190.imageshack.us/img190/1272/13092009099.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

(Eigenwijs als ik ben.. O-) )
Dus volgend jaar ben ik van plan om voornamelijk circuit te gaan rijden.

Mocht het bevallen, zal de straatmotor waarschijnlijk worden ingeruild voor iets met een minder zenuwappig karakter. Ook zal het financieel gezien iets een stuk verstandiger zijn, maar kijk ik nog even aan.
Ik ben nu in iedergeval superblij met dit ding. Is een R6 uit 2001 voor de duidelijkheid.
Erg net voor een circuitmotor, hoop reserve onderdelen + blok en hij liep als een tierelier (mocht een proefritje maken in een industrieterrein). :9~

Van de winter lekker rustig op en top maken voor het volgende seizoen, leuk leuk *D


Matrix, sorry dat ik je voor was :P

ok matrex is het nog steeds..

ik wilde hem alleen voor het extra blok. Heb namelijk al een r1 voor op het circuit om mee te blazen. Alleen mijn r6 blok ligt in gruzelementen, denk dat is een leuk donorblok voor mij ;)
 
ok matrex is het nog steeds..

ik wilde hem alleen voor het extra blok. Heb namelijk al een r1 voor op het circuit om mee te blazen. Alleen mijn r6 blok ligt in gruzelementen, denk dat is een leuk donorblok voor mij ;)

is er al duidelijk wat het is :/

@svdvlugt: veel plezier ermee :)
 
ok matrex is het nog steeds..

ik wilde hem alleen voor het extra blok. Heb namelijk al een r1 voor op het circuit om mee te blazen. Alleen mijn r6 blok ligt in gruzelementen, denk dat is een leuk donorblok voor mij ;)


Sorry voor de typfoudt :+

Tja, altijd handig zo'n donorblok...ik snap je gedachte.
Maarja, heeft ook nog een nokkenas revisie nodig dat extra blok.

Had hem ook wel aan je doorwillen verkopen, maar ik wil eerst even kijken hoe de R6 zich houdt op het circuit. Snap je denk wel ;)
Ben je er al achter wat de exacte schade bij jouw blok is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan