long
Die hard MF'er
- 25 jan 2007
- 561
- 0
Nog een poging voor de handige onder ons:
Ik heb een inlaat liggen voor m`n auto (een grotere, waardoor ik met een ECU aanpassing 40 pk extra krijg) Echter met een beschadigd ventiel. Zie hieronder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ventiel is dus afgebroken op het punt waarover je een slangetje schuift. Ik dacht die föhn ik wel even warm en draai ik hem er zo uit. Zoals je ziet wordt het ventiel wel lekker warm en is van veel zwakker plastic dan de inlaat en draai je dus aan gort. Temperatuur van de inlaat was 90 graden.
Als ik door ga draaien draai ik het ventiel stuk en scheurt het open waar het schroefdraad begint. Dit werkt dus niet. Weet iemand met hoeveel graden die "lijm" los breekt of vloeibaar wordt?
Ik zat er aan te denken om de inlaat maar in de oven te leggen, maar ik weet niet op hoeveel graden? Met de föhn op 1 plek verwarmen is niet echt ideaal aangezien die föhn 200 graden uitblaast en het ventiel weg smelt.
Graag u ideeën? Komt er veel druk op dit slangetje te staan?, anders kan ik misschien op het afgebroken stuk iets fabrieken?
Als je er iets op gaat fabrieken zo ik het doen met qbond. Dit is een soort poederachtig kunststof wat je met seconde lijm mengt. 3 sec en het is droog en je kan het bewerken.
Ooit een motor mee aan elkaar geplakt. Na een andere crash was alles aangort behalve de onderdelen met qbond.
http://www.qbond.net/pg_3/pg_3.htm
Laatst bewerkt: