Het Duin & Bollenstreek, Leiden, Alphen e.o Topic Deeltje 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een poging voor de handige onder ons:

Ik heb een inlaat liggen voor m`n auto (een grotere, waardoor ik met een ECU aanpassing 40 pk extra krijg) :) Echter met een beschadigd ventiel. Zie hieronder:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het ventiel is dus afgebroken op het punt waarover je een slangetje schuift. Ik dacht die föhn ik wel even warm en draai ik hem er zo uit. Zoals je ziet wordt het ventiel wel lekker warm en is van veel zwakker plastic dan de inlaat en draai je dus aan gort. Temperatuur van de inlaat was 90 graden.

Als ik door ga draaien draai ik het ventiel stuk en scheurt het open waar het schroefdraad begint. Dit werkt dus niet. Weet iemand met hoeveel graden die "lijm" los breekt of vloeibaar wordt?

Ik zat er aan te denken om de inlaat maar in de oven te leggen, maar ik weet niet op hoeveel graden? Met de föhn op 1 plek verwarmen is niet echt ideaal aangezien die föhn 200 graden uitblaast en het ventiel weg smelt.

Graag u ideeën? Komt er veel druk op dit slangetje te staan?, anders kan ik misschien op het afgebroken stuk iets fabrieken?

Als je er iets op gaat fabrieken zo ik het doen met qbond. Dit is een soort poederachtig kunststof wat je met seconde lijm mengt. 3 sec en het is droog en je kan het bewerken.
Ooit een motor mee aan elkaar geplakt. Na een andere crash was alles aangort behalve de onderdelen met qbond.

http://www.qbond.net/pg_3/pg_3.htm
 
Laatst bewerkt:
Rondje door de omgeving, weet niet precies waarheen. Suggesties zijn altijd welkom.
Het wordt al weer vroeg donker dus het ritje zal hooguit 1,5 uur zijn.

@Djeepert: Welkom :W

Edit: Heb een rondje in mijn hoofd zitten waar we iets meer dan een uur over doen. Voornamelijk bekende wegen en een aantal minder/niet bekende wegen. (voor mij dan)

Ik was net ff te laat, jullie waren ws al lang weg -O-
 
Laatst bewerkt:
Als je er iets op gaat fabrieken zo ik het doen met qbond. Dit is een soort poederachtig kunststof wat je met seconde lijm mengt. 3 sec en het is droog en je kan het bewerken.
Ooit een motor mee aan elkaar geplakt. Na een andere crash was alles aangort behalve de onderdelen met qbond.

http://www.qbond.net/pg_3/pg_3.htm


Hey Long!! Ik heb je nog gespot op de walserij in Noordwijkerhout ;)

Ik had pauze en toen knalde jij voorbij :9

Duss: U is gespot!! :W


Nu ga ik slapen :9

:Z :W
 
Ah dat klopt inderdaad. Ik zag dat je in Noordwijk woont. Heb je VFR eigenlijk nooit gezien.. Maar je had hem ook niet zo lang natuurlijk ;)

Nee klopt, ik heb er ook veel te weinig op gereden in de tijd dat ik hem had :o
Ik heb vanavond een stukje gereden. Had hem vorige week nog even helemaal nagelopen, caberateurs van wat vuil ontdaan. Dus moest even kijken of alles weer naar behoren werkte :)
Hij staat nu bij m'n oom om binnenkort even keerringen te vervangen die ik nog had besteld toendertijd. Vond ik wel zo aardig voor Wim om die nog even erin te knallen ;)
 
Op weg naar mijn werk ging er een motorrijder op zijn bek op een rotonde -O-
Zag het voor mijn neus gebeuren. Heb mijn motor gelijk aan de kant gezet om te helpen. De man had gelukkig niet veel last. Alleen wat van zijn been. Maar hij reed dan ook in spijkerbroek en was dus boven op zijn telefoon gevallen. Daar zal ie wel ff last van hebben.

Weet nu gelijk weer waarom ik altijd in volledig pak rij, en waarom ik altijd rustig aan doe op rotondes.

Wat me wel opviel is dat automobilisten gewoon door rijden :( Alleen ik en een andere motorrijder waren gestopt.
 
Op weg naar mijn werk ging er een motorrijder op zijn bek op een rotonde -O-
Zag het voor mijn neus gebeuren. Heb mijn motor gelijk aan de kant gezet om te helpen. De man had gelukkig niet veel last. Alleen wat van zijn been. Maar hij reed dan ook in spijkerbroek en was dus boven op zijn telefoon gevallen. Daar zal ie wel ff last van hebben.

Weet nu gelijk weer waarom ik altijd in volledig pak rij, en waarom ik altijd rustig aan doe op rotondes.

Wat me wel opviel is dat automobilisten gewoon door rijden :( Alleen ik en een andere motorrijder waren gestopt.


Dat doen de meeste automobilisten -O- en zelf maar lopen zeiken als er iets met hun gebeurt en niemand helpt.

Ik rij tegenwoordig ook weer helemaal in vol ornaat. Rijd toch een heel stuk prettiger.
 
Op weg naar mijn werk ging er een motorrijder op zijn bek op een rotonde -O-
Zag het voor mijn neus gebeuren. Heb mijn motor gelijk aan de kant gezet om te helpen. De man had gelukkig niet veel last. Alleen wat van zijn been. Maar hij reed dan ook in spijkerbroek en was dus boven op zijn telefoon gevallen. Daar zal ie wel ff last van hebben.

Weet nu gelijk weer waarom ik altijd in volledig pak rij, en waarom ik altijd rustig aan doe op rotondes.

Wat me wel opviel is dat automobilisten gewoon door rijden :( Alleen ik en een andere motorrijder waren gestopt.

-O- altijd lullig.
Ben ook altijd voorzichtig op rotondes, maar ja, het is zo gebeurt!
 
Wat me wel opviel is dat automobilisten gewoon door rijden :( Alleen ik en een andere motorrijder waren gestopt.
Klopt. Ben zelf 5 jaar geleden een dijk afgegaan ('s nachts) en vervolgens door een paar Hells Angels (ja echt) geholpen. Midden voor een auto gaan staan en om hulp vragen (met 3 volwassen kerels erin) en ze rijden gewoon door, tenminste, dat deden de 20 auto's in het halfuur daarvoor. Ik stop altijd voor anderen als dat veilig kan, ook als ik haast heb of fraude vermoedt, afgelopen zomer een Spaanse oplichter nog bijna een dreun verkocht :$
Als je zelf een keer met pech/schade hebt gestaan weet je precies hoe het voelt als iedereen maar gewoon doorrijdt :/
 
Klopt. Ben zelf 5 jaar geleden een dijk afgegaan ('s nachts) en vervolgens door een paar Hells Angels (ja echt) geholpen. Midden voor een auto gaan staan en om hulp vragen (met 3 volwassen kerels erin) en ze rijden gewoon door, tenminste, dat deden de 20 auto's in het halfuur daarvoor. Ik stop altijd voor anderen als dat veilig kan, ook als ik haast heb of fraude vermoedt, afgelopen zomer een Spaanse oplichter nog bijna een dreun verkocht :$ Als je zelf een keer met pech/schade hebt gestaan weet je precies hoe het voelt als iedereen maar gewoon doorrijdt :/

Bijna telt niet :N

Wel een spannend verhaal verder :+

Mogguh iedereen, bijna weekend!
 
Bijna telt niet :N

Wel een spannend verhaal verder :+

Mogguh iedereen, bijna weekend!
:^

Pics or it didn't happen! :+

biblepicsoritdidnthappen.jpg

ter illustratie :o
 
Laatst bewerkt:
Dr kwam bij ons vanochtend iemand solliciteren. Normaal niet zo wereldschokkend, maar deze had zn eigen bedrijfskleding bij zich:
full


Koksmuts over zn hoofd op, klaar...

Heb er snel een fototje van gemaakt anders krijg ik te horen dat het niet gebeurt is :+
 
Mijn week niet :N

Op de rotonde waar vanochtend die man onderuit ging lag ik net ook gestrekt :(

Moest afremmen voor wat auto's en op eens was mijn voorwiel weg. Het is daar dus spekglad. Zelf heb ik niets, en ook mijn pak heeft geen/ nauwelijks schade. De motor heeft een kapote topkuip en kont. Verder wat krassen in het dynamodeksel en onderkuip. Klein plekje op de koppelingshendel en voetsteun, en een geschaafde valbeschermer.

Kan ik een wegbeheerder of gemeente hier voor aansprakelijk stellen? Het was namelijk exact de zelfde plek als de man van vanochtend.
 
Dr kwam bij ons vanochtend iemand solliciteren. Normaal niet zo wereldschokkend, maar deze had zn eigen bedrijfskleding bij zich:
[afbeelding]

Koksmuts over zn hoofd op, klaar...

Heb er snel een fototje van gemaakt anders krijg ik te horen dat het niet gebeurt is :+

Laat je niet meeslepen door uiterlijk, het is zo lullig als ie er toch niets van blijkt te bakken :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan