Droog kan ook zijn als ie al helemaal uitgelekt is...
Stap 1 is kijken of de demper zelf lek is of niet, bv door m hard/snel in te drukken (de achterkant van de motor) en als ie net zo hard weer terugkomt issie lek of slecht in/af gesteld, dat is nl wat de uitgaande demping verzacht, dat terugkomen.
Ook in de voorvork is olie verversen en eventueel wat dikkere olie een oplossing om de vering/demping aan jou gebruik (&gewicht/duo) aan te passen.
Het idee (dus geen technische onderbouwing) dat de vering steeds stugger wordt naarmate deze verder ingedrukt wordt zoals met progressieve vering heeft me altijd aangesproken, en persoonlijk als de demper van de shock niet lek is zou ik die (hyperpro) veren set wel willen (bij MLMparts waarschijnlijk goedkoper, maar wel/ook zelf monteren) wil m ook nog op mijn TDM, voorkant is wel net gedaan
Als je bv naar HK Suspension rijdt, krijg je alles aangemeten op je gewicht en gebruik (staand verkeersdrempelen?), dat heb ik 11 jaar geleden ns met een XTZ750 gedaan
http://www.mcha.nl/2004/07/21/wp-std-rear-shock-with-preload-adjuster-and-progressive-forksprings/, en reed met een nieuwe shock (toen nog WP) met juiste (gewicht) lineaire veer en hydraulische veervoorspanning + semi progressieve vorkveren en dikkere olie op t juiste niveau terug. Kost wel wat... maar de motor rijdt echt anders
In mn laatste verings onderzoek is de meeste vering die bijvoorbeeld webshops verkopen voor een gemiddeld eigen gewicht van 70-95kg meen ik, dus als je meer weegt is iets specifiekere aanpassing waarschijnlijk wel nodig.
Ook bij Morren (hagon) kun je op afspraak aanrijden en de vering naar je gewicht en wensen laten aanpassen. De vorkveren zijn semi-progressief (zoals de meesten) Hagon shocks zelf hebben lineaire veren maar de ingaande demping wordt voor 1/3e mee ingesteld bij het veranderen van de uitgaande demping en is niet heel duur.
Aanpassen kost bij een webshop altijd extra, bij bv HK of Morren pakken ze gewoon een andere veer van de plank en kost of niets extra of maar een fractie