Goed punt ja, de eerste alu frame modellen zijn inmiddels ook weer 10 jaar oud.Waar ik zelf ook naar kijk: Hoe makkelijk verkoop ik hem weer over een paar jaar. Nu is er al een verminderde vraag naar de uitvoeringen met de stalen frames, dat wordt alleen maar minder. Ik zou zelf voor de alu uitvoering gaan.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Als er iets goedkoops voorbij komt is dat ook een optie.Ik zou eerst eens kijken of OTR überhaupt iets voor je is. Dat kan al op een fietsje van € 250.- met noppen bandjes.
folks!
Mijn TT350 komt te koop, Iemand hier interesse?
Betreft een wedstrijdmotor: o.a Snelgas en snellere nokkenassen
zit gewoon heel veel verschil in , je kan stalen frame niet met allu vergelijken ...Ik ben langzaam aan het kijken/zoeken naar een WR450F. Note: ik heb 0,0 offroad ervaring, en wil dit als nieuwe hobby oppakken
Nu heb ik mij al redelijk verdiept in de WR-serie, en ook al veel gezocht op marktplaats e.d., en ik zie een grove prijsverdeling, ongeveer als volgt:
- <3000 euro voor de latere modellen met stalen frames (t/m 2006)
- >3000 euro voor de modellen met aluminium frames (vanaf 2007)
Als ultra newbie in het OTR gebeuren, ga ik veel verschil merken tussen een nieuwer model met alu frame of een oud model met stalen frame? Ik lees dat de nieuwere modellen (met alu frame en nog met carburateur) een stuk minder toegankelijk zijn qua onderhoud/sleutelen. Verder dat het qua totaal gewicht weinig uitmaakt en dat de veringcomponenten wat beter zijn. Ook hebben de modellen met het alu frame geen oliereservoir meer in het frame maar voorop het blok (maar nog steeds dry-sump) als ik het goed heb. Dat lijkt mij wel een voordeel bij een eventuele crash?
Mijn budget zal rond de 3000 euro liggen, voor alleen de motor, alle andere OTR meuk moet ik nog kopen (helm, kleding etc.). Ik wil er voornamelijk OTR ritten mee rijden en af en toe de crossbaan mee op.
Is het slim om specifiek voor een nieuwer model (met alu frame) te gaan, maar dat wordt dan wel goed zoeken, of zal het uiteindelijk weinig uitmaken?
Iemand een xt600e te koop?
Echt jammer dat de ttr250 nooit in Nederland is uitgebracht.250, dat moet toch iets uitzonderlijks zijn tegenwoordig.
Onbeperkt ?OP het internet staan diverse Yamaha YZ-tjes te koop met kenteken.
Nu vraag ik mij af in hoeverre die kentekens rechtsgeldig zijn?
In alle gevallen betreffen het kentekens van originele Yamaha WRen.
In sommige gevallen zijn het op kenteken oudere WRen met stalen frame terwijl de YZ recenter is met een alu frame.
Zolang je natuurlijk geen controle krijgt zal het wel goed gaan, maar "wat als?":
-Je een ongeval krijgt waarbij je motor ter controle meemoet voor nader onderzoek?
Trekt de verzekeraar haar handen dan van deze motor af?
Krijg je vervolgstappen, boetes e.d.?
-Er een apk komt waar ze erachter komen dat het kenteken niet deugt?
-Of een "wok-status"
krijgt na een controle van een wakkere agent?
Wie heeft er ervaring met "vaute" kentekens?
250, dat moet toch iets uitzonderlijks zijn tegenwoordig.
Hha bestaan die dan ? De meesten wten niet eens het verschil tussen een Yamaha en een bmw bv.OP het internet staan diverse Yamaha YZ-tjes te koop met kenteken.
Nu vraag ik mij af in hoeverre die kentekens rechtsgeldig zijn?
In alle gevallen betreffen het kentekens van originele Yamaha WRen.
In sommige gevallen zijn het op kenteken oudere WRen met stalen frame terwijl de YZ recenter is met een alu frame.
Zolang je natuurlijk geen controle krijgt zal het wel goed gaan, maar "wat als?":
-Je een ongeval krijgt waarbij je motor ter controle meemoet voor nader onderzoek?
Trekt de verzekeraar haar handen dan van deze motor af?
Krijg je vervolgstappen, boetes e.d.?
-Er een apk komt waar ze erachter komen dat het kenteken niet deugt?
-Of een "wok-status" krijgt na een controle van een wakkere agent?
Wie heeft er ervaring met "vaute" kentekens?