Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Een maat van mij heeft ook een YZ450 met kenteken. Ik meen dat het destijds via Duitsland makkelijk ging. In het oosten van het land zat ook een crosszaak, die dit deed.
 
Sterkte. Ik zal even kijken of ik de foto's nog kan vinden. Als de kop er toch af moet, slijp dan de bochten maar door, dan kan je makkelijker de flenzen operatief verwijderen.



Verzwakken door inboren, overal, steeds maar weer, rustig aan. En dan met een scherpe beitel naar het midden tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat zijn plaatjes die weinig hoop geven.

Eerst nog maar eens met een brander aan de gang dan. Proberen kan geen kwaad.
 
Is er nog iemand die z n xt600e kwijt wil ,ik heb nog een retegoeie 350 als inruil.
 
Goeiemorgen,

Ik heb een probleem met mijn XT en misschien kan iemand mij hier uit de brand helpen

Ben nu ongeveer 3 weken de eigenaar van een XT 600 uit 2002.
2 weken terug stond mijn XT buiten in de flinke sneeuw storm. toen ik weg wou rijden, kreeg ik hem wel nog in ze vrij maar het vrij-lampje ging niet meer branden en starten deed helemaal niks.

touw om het stuur en met de auto aangetrokken, maar dat werkte niet. de startknop bleef dood en lampje uit. De vrijschakelaar doorgemeten, maar die doet het helemaal prima. Verder doet al mijn licht het ook gewoon. Het lampje van vrij is in de tussentijd nog een keer spontaan gaan branden, toen kon ik hem ook gelijk starten zonder problemen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Groet
 
Als je de vrijschakelaar helemaal hebt doorgemeten, heb je dan ook de draden van de vrijschakelaar naar lichtje etc. doorgemeten? Er kan ook gewoon ergens vocht bijgekomen zijn, of een kabelbreuk of zoiets.
 
Nee nog niet de hele kabel doorgemeten. heb van het weekend tijd om hele boom te checken.
Vocht is inderdaad niet zo'n gek idee. bedankt
 
Dodemansknop?
Zijstandaard?

ja de zijstandaard zal ik even doormeten. maar ik weet vrijzeker dat het neutraal lampje gewoon zou moeten branden als de standaard uit is. dodemans knop stond hij zeer zeker niet op. maar die kan idd ook kapot gaan
 
In maart 2016 hoopje spullen opgehaald in Groningen en naar Gouda verplaatst.



Motor inmiddels aan het rijden, blokje loopt erg netjes.



kleppen zijn gesteld, luchtschroef afgesteld (co2 meting) nieuwe accu, nieuwe aanzuigrubbers, nieuw luchtfilter, vlotterhoogte afgesteld, diverse afdichting van carburateur vervangen en de vlotternaald vernieuwd.
ik heb echter 1 probleem, koud is hij bijna niet te starten.
is hij eenmaal warm dan start hij perfect, en ook als hij koud eindelijk aanslaat dan laat ik hem 30 seconden met 2000 rpm lopen en kan dan het gas loslaten en hij loopt dan prima stationair.
Vanochten heb ik de cilinder met een straalkacheltje handwarm opgewarmd en toen sloeg hij zonder choke direct aan.
Iemand een gouden tip hoe een XT600E koud te starten?