Bij mij ging hij pas stuk na 5 jaar en ongeveer 55K. Hoe vaak het gebeurd heb ik geen echte informatie over, er zijn wel wat geruchten, bijvoorbeeld dat het bij de politie motoren een regelmatig probleem is.Nou....dat zou netter kunnen.....Ik had gehoopt n redelijk betrouwbare motor aan te schaffen...
Ik denk dat het al een tijdje speelt bij de K1600. Opvallend was nu dat recent het onderdeel nummer van de as waar mijn motor op wacht is veranderd. Wat er volgens mijn dealer op kan duiden dat er een andere leverancier is. En waarom dat is kan je dan weer lekker over speculeren.maar goed. Is eea bouwjaar gerelateerd of...is t n bekend probleem waar verder niets mee is gedaan. Ik lees nergens iets over verholpen kinderziektes namelijk.
Ik ben natuurlijk helemaal niet blij met deze situatie (understatement), dus ik schrijf het graag van mij af.Eerlijk gezegd had ik zeker de versnellingsbak problemen niet verwacht, althans niet regelmatig.
Wel erg ok dat jullie dit willen delen, dank jullie.
Bij mij ging hij pas stuk na 5 jaar en ongeveer 55K. Hoe vaak het gebeurd heb ik geen echte informatie over, er zijn wel wat geruchten, bijvoorbeeld dat het bij de politie motoren een regelmatig probleem is.
Met mijn vorige motor de K1200GT had ik wat minder geluk, daar is de versnellings bak na bijna 2 jaar en nog een keer na 4 jaar stuk gegaan, maar dat was toen binnen 2 weken gemaakt. De 1e keer geheel onder garantie en de 2e keer deels onder coulance.
Ligt misschien aan het schakelgedrag van de berijder dat bij hem de versnellingsbakken stuk gaan.
Is de turbulentie met deze ruit wel minder?
Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Net wezen tanken, omdat ik morgen een rit heb. Hij gaf nog ongeveer 270 km aan. Ik rij weg en de benzineteller begint met ongeveer 1 km per seconde op te lopen. Thuis aangekomen en even af- en weer aangezet, en toen gaf ie weer de goede stand aan. Raar toch?
Wat wel klote is dat de verzekering ineens 41 euro duurder is geworden.
Motivatie: je bent verhuist naar Rotterdam is een risicogebied zeggen ze.
Hier weer eens gekeken, oude liefde roest niet. Mijn k van 2015 deed dit altijd. Net als de meeste bmw’s die een lint in de tank hadden, wat nogal eens stuk ging. Bij de nieuwste jaargangen is dit veranderd.Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Net wezen tanken, omdat ik morgen een rit heb. Hij gaf nog ongeveer 270 km aan. Ik rij weg en de benzineteller begint met ongeveer 1 km per seconde op te lopen. Thuis aangekomen en even af- en weer aangezet, en toen gaf ie weer de goede stand aan. Raar toch?
Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Net wezen tanken, omdat ik morgen een rit heb. Hij gaf nog ongeveer 270 km aan. Ik rij weg en de benzineteller begint met ongeveer 1 km per seconde op te lopen. Thuis aangekomen en even af- en weer aangezet, en toen gaf ie weer de goede stand aan. Raar toch?
Ligt misschien aan het schakelgedrag van de berijder dat bij hem de versnellingsbakken stuk gaan.
Maar inderdaad BMW's schakelen over het algemeen minder geruisloos dan de gemiddelde Japanse motorfiets maar stuk gegaan zijn ze bij al mijn vorige BMW's nog nooit.
Maar man man man wat is de 1600 een onwijs fijne machine~
Dus de bovenste 5000 toeren van het bereik niet gebruiken omdat anders de bak stuk gaat??? Dan is het dus eigenlijk een waardeloze bak...Lekker schakelen tussen de 2500 en 3500 toeren. Dan blijft he gewoon heel. Als je gaan schakelen richting de 6000 grijpen de tanden veel minder soepel in elkaar..
Boven de 5.000 toeren schakelt het ook nog prima bij mij.
Vorige week in de eifel een paar keer boven de 8.000 toeren opgeschakelt en dat gaat zonder een klak.
Laag in de toeren hoor ik meer klakken dan bij hogere toeren.
Dus de bovenste 5000 toeren van het bereik niet gebruiken omdat anders de bak stuk gaat??? Dan is het dus eigenlijk een waardeloze bak...