Dit is een Australisch bericht uit 2013, en het gaat vooral over het geluid dat de versnellingsbak maakte, als ik het goed gelezen heb... En toen hadden ze blijkbaar nog wel een voorraad versnellingsbak onderdelen om de vervanging uit te kunnen voeren.Exclamation Transmission Recall BMW K1600 series.
BMW K1600 Transmission Recall
There is about to be a total recall of the older k1600’s that have the older defective gearboxes.
23007721500 - TRANSMISSION
23007721500 was superseded by 23008531100.
- There is a new part number for the transmission (complete assembly).
My dealer has been denying that there is a problem with the transmission in my K1600 for over a year.
But once I gave him the new Transmission part number along with the court decision from New Zealand everything changed.
Within three weeks I had a full replacement transmission in my bike.
And guess what? NO TRANSMISSION CLUNKING!!!!!!
Here is the link to the court decision in New Zealand:
Couling v Experience Motorcycles Limited - Reference No. MVD 151/12 (Auckland) [2012] NZMVDT 126 (28 November 2012)
A result at last.
Elders....gaat men er WEL goed mee om dus??
vandaag ben ik de nieuwe leverdatum voor de as te weten gekomen. Die staat nu op 25-10-2018 in het bmw ordersysteem. Er staan er nu in Europa 31 in backorder. Het schijnt dat BMW weer een nieuwe leverancier in de arm genomen heeft...
Maar 31 in backorder en dan pas oktober.... als het mij zou overkomen ging de bmw vandaag nog de deur uit.... dat heeft niets met klantvriendelijkheid of service meer te maken. Ik zou een goede advocaat nemen!
Klopt......t zou gaan om de 11 en 12 bakken......
Ruim ja.Dat is dan anderhalf jaar?
Het was een rechtszaak in Nieuw Zeeland. Zover mij bekend is er in Europa niets mee gedaan.Ik rijd er een uit 2011. Had deze dan nu gemodificeerd moeten zijn, en zo ja, kan ik dat ergens laten checken?
Ik vind deze: http://www.ukgser.com/forums/showthread.php/340703-Transmission-Recall-BMW-K1600-seriesIk zal t hele bericht s opzoeken. Daar in Nw Zeeland was t n terugroepaktie. Maar zal morgen thuis zien of ik t hele verhaal kan vinden.......
... In Nieuw Zeeland.Die bedoel ik...dr is dus wel degelijk n recall geweest...
Ik kan met niet voorstellen dat daar de bak anders was, maar ik weet het niet.Weet ik.... maar die zijn t zelfde neem ik aan....toch?
Daar is BMW gedwongen door een gerechtelijke uitspraak, hier niet. Zo lang het in hun ogen geen gevaar oplevert voor de gebruikers, dus aansprakelijkheid, zullen ze niet uit zichzelf een dure terugroep actie doen. Dat is simpele commercie...Dus waarom daar wel de aandacht en word men hier " vergeten".....
Vandaag zijn de verstralers en de bodemverlichting geplaatst.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad want ik heb de nieuwe Nano verstralers die standaard op het 2018 modellen zitten en de oude zijn nu ook niet meer leverbaar.
De aansluiting van deze lampen is anders en past niet meer op de loze stekkers die al klaar liggen.
Ondanks het feit dat alle kabels, beugels en kappen waren besteld zoals BMW opgeeft voor mijn motor zaten de verloopstekkers er dus niet bij.
Nu is er een rechtstreekse verbinding gemaakt ipv van de stekkers en werkt alles prima.
De nieuwe verstralers(Nano) hebben een grotere reflector t.o.v de oude en schijnen meer licht te geven.
De bodemverlichting werkt ook en geeft in het donker behoorlijk wat licht en schijnt alleen te werken als het donker is. (tijd- en datum gestuurd)
En overdag in een donkere garage...?... en schijnt alleen te werken als het donker is. (tijd- en datum gestuurd)
De nieuwe verstralers(Nano) hebben een grotere reflector t.o.v de oude en schijnen meer licht te geven.
De bodemverlichting werkt ook en geeft in het donker behoorlijk wat licht en schijnt alleen te werken als het donker is. (tijd- en datum gestuurd)