Dan had ik vanochtend op de motor (met een voorband waarvan het rubber loslaat van het karkas) naar de dealer moeten rijden. Dan 10km naar huis lopen.Voor die paar tientjes extra, doe ik dus ook niet de moeite, noch loop ik het risico op schade of slechte montage en moeilijker verhaal bij daarna vastgestelde trillingen enz .... trouwens, dan moet je die wielen toch ook nog met de auto gaan brengen/afhalen...
De luiheid wordt hier dus beloond !!!!
Vanmiddag ga ik de velgen met nieuwe rubbers ophalen
Het zijn pirelli's geworden aangezien de conti's laat hadden van loslating (rubber en karkas zin gescheiden)
Dan had ik vanochtend op de motor (met een voorband waarvan het rubber loslaat van het karkas) naar de dealer moeten rijden. Dan 10km naar huis lopen.
Vanmiddag met en zijspan zonder achterrem naar het zwembad met Benjamin in de bak om vervolgens vandaar naar de dealer te rijden en het span daar laten staan en terug met de kleine (5 jaar) achterop weer naar huis.
Tegen nu: manlief haalt de remklauw eraf, 4 bouten van het achterwiel los en achterwiel is gedaan.
Vervolgens ook zoiets bij het voorwiel. Achterin de auto, werkkleding voor het weekend ophalen (dienst op Terschelling), door naar de motorzaak en velgen afgeven.
Vanmiddag met de jongste in de auto naar zwemles, vandaar naar de dealer waar manlief op het span rustig heen kan rijden, velgen achterin de auto een met elkaar weer terug.
Op de één of andere manier vind ik het 2e wel beter...
Blijkbaar ben IK wel de enige die de wielen van mijn brommers er door de DEALER/bandenboer laat uithalen voor een bandenwissel... gebrek aan handigheid van mij of verregaande gierigheid van jullie ???
Conti TA2 ? Heb ik ook gehad; allemaal 'eieren' op het loopvlak. Band was overigens al vergaand versleten, maar heb toen toch een nieuwe band gehad.
Hé Miekusss, je hoeft je niet te verantwoorden, hoor...
Ik roep maar wat (in de woestijn, als het ware), teneinde de wintermotorblues enigszins verbaal te verdrijven... ofschoon ik me moedig voorneem om, als de aangekondigde regen morgen de TONNEN zout een beetje zal weggespoeld hebben, as. vrijdag met de rijstkoker te gaan werken...
Ik geef grif toe dat ochtendlijke negatieve temperaturen en verraderlijke rijmplekken tot dusver mijn tweewielig enthousiasme behoorlijk gefnuikt hebben....
Voor mijn KTM'ert wil ik zelf een paar bandenlichters bestellen, maar daarbij is balanceren niet nodig, dat is alleen maar extra gewicht.
Waarschijnlijk gaan wij ook nog even naar de beurs, maar nog geen idee wanneer. Het is even puzzelen tussen de agenda's door. Ik ben toch wel serieus benieuwd naar de 750 en 850GS.
Klopt, op de weg heb ik nog nooit zo'n beroerde motor gehad. Het schud, maakt herrie, boven de 120 is het op, maar als je het eerste zandpad op rijdt klopt het ding weer als een bus.Jep, de vullingen daveren sowieso geheid uit je kiezen....
Met betrekking tot Conti's denk ik dat je net even pech hebt. Ik heb al een paar of 6 Conti's opgereden en nooit problemen gehad. Bijzonder dat het pas aan het eind van de levensduur gebeurd en niet meteen na montage!
Die heb ik ook. En ik vind het mooi.
Niets belachelijk aan.
Desinteresse Slijk, heb je niet gezien hoe mooi dat gras groeit in die promo film? Jammer dat er geen wind stond, anders had je ook nog kunnen zien hoe mooi het kan bewegen.Sjonge, verf zien drogen is spannender....