Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goh lekker aardig hier. Dit was voor mij al motor-forum. Als je niks zinnigs te antwoorden hebt doe dit dan ook niet, daar vraag ik niet om.
Even een demper met dezelfde diameter scoren op markplaats en zelf beugeltje maken, specifiek voor cb1 is duur. Ik heb er een 916 uitlaat op gemaakt
Weet wel dat een stickertje met blauw wel echt lijkt maar het neeeeet niet is
Hier een review van een vers setje banden: Michelin Pilot Street Radial, schijnbaar de beste straatband die in 140/70/17 te krijgen is. Er zijn ook moderne sportbanden in die maat zoals de S20, maar ik vraag me af of die veel toevoegen op een CB-1 en ze zijn in ieder geval slechter voor woonwerkkilometers in slechte omstandigheden. Also. Vandaag ongeveer 100 mijlen gereden met de Pilot Street.
[afbeelding]
Hiervoor had ik een set Bridgestone BT-45s waar ik onder andere ook mee op het circuit heb gereden. In verse toestand waren dit prima banden, ook voor circuitgebruik weinig mis mee. Alleen richting het einde van de levensduur was de voorband heftig gecupt en spits afgesleten. Het cuppen was zo ernstig dat je de band kon horen fluiten in de bocht (met oordoppen in). Aan de zijkant zat de voorband op de slijtnokken maar in het midden was nog voldoende profiel, terwijl de achterband juist een plat middenvak had. Die nieuwe set banden hebben de motor volledig getransformeerd. De eerste kilometers voelen zeker niet lekker aan door het nieuwe stuurgedrag en de buitenste laag die er even af moest worden gereden. Na een kilometer of dertig kwam het vertrouwen en in combinatie met het lekkere weer was het heerlijk rijden. Wat ook opviel is dat deze banden ook oneffenheden in de wegdek beter dempen en dat er eigenlijk geen oprichtmoment is. Het profiel is radicaal anders dan de BT-45 en deze band heeft een riadiale constructie en daarom verwacht ik niet de cupping van hiervoor.
Met de CB-1 ga ik niet meer het circuit op, een ik twijfel of deze Michelins het daar zo goed zouden doen als de Bridgestones, want ze zijn wel heel duidelijk bedoeld voor straatgebruik. De straatbanden van Michelin staan bekend om het smeren als ze echt warm worden.
Heren, ik heb een vraag. Ik heb lang geleden kennis gemaakt met de CB-1 en er een stukkie op gereden (was van een toenmalige motormaat). Dit beviel mij best goed, de CB heeft i i g een blijvende indruk achter gelaten
Nu, jaren later, zit ik nog altijd te overwegen om er eentje te kopen. Ik ben een fan van wat oudere (sorry: retro) motoren, ik hoef niet op een nieuwe GSXR 1000000 RRRRR met een miljoen pk rond te rijden. Ik heb vroeger ook een Hawk GT gehad. Momenteel rijd ik op een XT660 X rond. Ook erg leuk, maar heel wat anders. Toch blijft het jeuken om een CB te scoren. Echter zit ik met wat puntjes.\
- wordt de CB, zeker als je al zwaardere motoren gereden hebt, qua vermogen niet erg snel saai? (te weinig 'real world' power, altijd vol in de toeren moeten janken)
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Het zijn Honda's maar intussen wel zwaar bejaarde Honda's.
- Kan je met een CB-1 een beetje goed lange afstanden richting buitenland toeren en op het circuit loltrappen?
Ik heb niet de luxe om 2 motoren kwijt te kunnen dus dan zou de XTX moeten wijken...
Ik hoor graag wat advies