Ik heb er zelf 2 gehad; nooit enig probleem ondervonden. Die blokken zijn hufter-proof en zijn volledig tandwiel-aangedreven dus geen opgerekte nokkenasketting en/of versleten spanners.
Ik vind de zit ruim comfortabel te noemen al heb ik er zelf nooit een hele lange afstand mee gereden.
Die 57 pk zijn niet erg wild maar een CB-1 is licht en behoorlijk vlot voor deze hoeveelheid vermogen.
Als je zwaardere motoren gewend bent zou het misschien wel meer iets voor 'erbij' zijn dan een vervangende motor maar dat is heel persoonlijk...
De uitlaat is wel een probleem want die zijn redelijk roestgevoelig maar er zijn geen vervangende meer te koop.
Als je al een Hawk GT hebt gehad, vraag ik me af waarom je dan juist nu naar de CB-1 kijkt?
Vwb fun en vermogen kom je niets tekort op de openbare weg. Het leuke aan de cb1 is dat je hem met de korte versnellingen ook op de openbare weg nog lekker tot 14000 toeren kunt lostrekken zonder grote problemen.
Kwa betrouwbaarheid zouden ze goed moeten zijn, alleen omdat ze zo oud zijn zul je puur vanwege de leeftijd problemen tegen gaan komen. Ik heb de volgende dingen al moeten vervangen aan mijn cb1 die ik met 8000 mijl op de teller heb gekocht (nu ongeveer 30000): Koppelingskabel, gaskabels, koppelingsplaten, brandstofpomp, dynamo, kettingset, hoofdremcilindercomponenten voorrem, transmissiedempers.
Dank u! Gelijk de volgende vraag: ik wil graag de voorkant aanpakken van de CB-1. Standaard vering en remmen zijn echt scary. Ik wil graag de vorkvorken + remmerij van een CBR er op zetten voor betere vering en remmen. Dit schijnt een vrij gangbare en 1 op 1 modificatie te zijn.
Heeft iemand deze mod uitgevoerd? En welke type CBR voorkant past 1 op 1 op de CB-1?
Koppelingsplaten en kettingset zijn gewoon slijtagedelen.
Circuitwerk met de cb-1 ben ik mee gestopt: er komt al snel een eind aan de grondspeling en op het circuit kreeg ik dus wel serieus last van fading van de voorrem, maar ik weeg zelf al meer dan 90 kg. Als je wat kleiner van postuur bent zal het misschien meevallen. Toch zijn deze eigenschappen gecombineerd met het beperkte vermogen niet wenselijk vanuit het oogpunt van veiligheid.
Als je echt wat wil voor op het circuit en het mag niks kosten, dan zijn er genoeg CBR600'jes te vinden waarmee dat een stuk beter gaat.
Door de smalle velgen ben je gelimiteerd tot de wat oudere bandensoorten lijkt het. Wat zijn voor de standaard velgen een beetje goeie bandjes voor op straat maar ook voor incidenteel circuitwerk?