inderdaad! Voor mij onbegrijpelijk dat Honda ooit heeft bedacht dit in de showroom te zetten. Mja, smaak verschilt, en voor het rijden maakt het ook niet uit.Hij staat in ieder geval al in de grondlak
Was ter ere van een jubileum.....inderdaad! Voor mij onbegrijpelijk dat Honda ooit heeft bedacht dit in de showroom te zetten. Mja, smaak verschilt, en voor het rijden maakt het ook niet uit.
Jeetje een hoop tips Bassie, ik ga hier zeker wat mee doen, helaas geen tijd om ff een stukkie te blazen, al heb ik heel misschien vanmiddag even tijd om er wat mee te doen... anders niet eerder dan deze zondag...
Dat stuk rijden dat kreeg ik ook al als tip van een collega, alleen aangezien de motor bij het stilstaan /stationair lopen ook afslaat als ik gas geef... vraag ik me af of ik nu wel wil gaan rijden hiermee... Ik heb overigens geen idee hoe ik sensors moet uitlezen?
Ik begreep via zoekwerk dat het kan zijn:
Vuil in de benzine/brandstof filter (dan moet de tank er weer af, dus een laatste zoek punt, filter zag er de laatste keer schoon uit had ik gechecked)
Slechte benzine, mijn laatste rit 3 weken geleden (toen ik problemen met mijn oude accu had) heb ik getanked bij een station waar ik meestal niet tank (misschien slechte benzine?)
Valse lucht aanzuigen (mijn filterbox heeft ook open gelegen aangezien ik de originele filters door BMC heb vervangen... kan dit de oorzaak zijn?)
Bougies... kan zo maar, helaas heb ik zelf niet de tools thuis om die te checken denk ik...
Ik las ook iets over een kapotte spanningsregelaar, hoe zou ik dit kunnen checken?
Dankzij Bassie nog wat oorzaken:
FPR module?
Stekkers
75th anniversary of the invention of primer?Was ter ere van een jubileum.....
Jeetje een hoop tips Bassie, ik ga hier zeker wat mee doen, helaas geen tijd om ff een stukkie te blazen, al heb ik heel misschien vanmiddag even tijd om er wat mee te doen... anders niet eerder dan deze zondag...
Dat stuk rijden dat kreeg ik ook al als tip van een collega, alleen aangezien de motor bij het stilstaan /stationair lopen ook afslaat als ik gas geef... vraag ik me af of ik nu wel wil gaan rijden hiermee... Ik heb overigens geen idee hoe ik sensors moet uitlezen?
Ik begreep via zoekwerk dat het kan zijn:
Vuil in de benzine/brandstof filter (dan moet de tank er weer af, dus een laatste zoek punt, filter zag er de laatste keer schoon uit had ik gechecked)
Slechte benzine, mijn laatste rit 3 weken geleden (toen ik problemen met mijn oude accu had) heb ik getanked bij een station waar ik meestal niet tank (misschien slechte benzine?)
Valse lucht aanzuigen (mijn filterbox heeft ook open gelegen aangezien ik de originele filters door BMC heb vervangen... kan dit de oorzaak zijn?)
Bougies... kan zo maar, helaas heb ik zelf niet de tools thuis om die te checken denk ik...
Ik las ook iets over een kapotte spanningsregelaar, hoe zou ik dit kunnen checken?
Dankzij Bassie nog wat oorzaken:
FPR module?
Stekkers
voor het kijken van bougies...heb je niet meer nodig dan wat er in gereedschapszakje zit.Jeetje een hoop tips Bassie, ik ga hier zeker wat mee doen, helaas geen tijd om ff een stukkie te blazen, al heb ik heel misschien vanmiddag even tijd om er wat mee te doen... anders niet eerder dan deze zondag...
Dat stuk rijden dat kreeg ik ook al als tip van een collega, alleen aangezien de motor bij het stilstaan /stationair lopen ook afslaat als ik gas geef... vraag ik me af of ik nu wel wil gaan rijden hiermee... Ik heb overigens geen idee hoe ik sensors moet uitlezen?
Ik begreep via zoekwerk dat het kan zijn:
Vuil in de benzine/brandstof filter (dan moet de tank er weer af, dus een laatste zoek punt, filter zag er de laatste keer schoon uit had ik gechecked)
Slechte benzine, mijn laatste rit 3 weken geleden (toen ik problemen met mijn oude accu had) heb ik getanked bij een station waar ik meestal niet tank (misschien slechte benzine?)
Valse lucht aanzuigen (mijn filterbox heeft ook open gelegen aangezien ik de originele filters door BMC heb vervangen... kan dit de oorzaak zijn?)
Bougies... kan zo maar, helaas heb ik zelf niet de tools thuis om die te checken denk ik...
Ik las ook iets over een kapotte spanningsregelaar, hoe zou ik dit kunnen checken?
Dankzij Bassie nog wat oorzaken:
FPR module?
Stekkers
Bekijk bijlage 1398803
M'n laatse aanwinst. Niet de mooiste (is zachtjes uitgedrukt), maar technish in orde, dus een goede basis om te gaan verbouwen.
voor het kijken van bougies...heb je niet meer nodig dan wat er in gereedschapszakje zit.
benzine filter...pas op er zitten er twee in...een is schuimachtig en kun je zo zien, het fijnfilter zit in dat ijzeren blikje wat ook aan je pomp hangt.
spanningsregelaar?...denk het niet, niet bij lage toeren, dit zou alleen je laden kunnen beinvloeden.
valse lucht?...ja dat zou kunnen,
foutmeldingen al uitgelezen?...daaruit zou je evt uit op kunnen maken dat een sensor niet juist werkt of niet is goed aangeslaoten (1 op de snorkel en een op je luchtbox.)
zit er geen powercommander tussen? de problemen lijken erg op de problemen die ik gehad heb door een kapotte powercommander. paar nieuwe bougies kan nooit kwaad.bougies schoongemaakt, achterste was wel iets zwarter dan de voorste (en man wat is die lastig te verwijderen)...
stekkers nagelopen, geen eigenaardigheden ontdekt...benzine filter dus schoongemaakt, zat wel wat in, maar viel mee... luchtfilters waren nog brandschoon, zijn dan ook vrij vers erin gezet.... misschien toch maar nieuwe bougies erin zetten, kijken of dat nog verschil maakt... anders weet ik het even niet meer...
Want na alles gedaan te hebben, weer even gestart en stationair laten lopen, maar na een minuutje ofzo ging stationair weer een paar honderd toeren naar beneden en klinkt de motor niet 'normaal'.... en op gegeven moment sloeg hij weer spontaan af.
vindt hem eigenlijk met die standaard uitlaten ook al een mooie fiets, die kleur blijft wennen als het geen audi is