Het grote Honda X-11 topic deel 2

Nee, ze hebben het NIET nagemaakt. Ze hebben alleen de maten nagemaakt.
Als je dat imitatie vindt, dan zijn alle merken motorbanden imitatie omdat ze allemaal de Dunlops hebben nagemaakt (de uitvinder van de luchtband).

De "originele" Honda remblokken zijn dan trouwens ook imitatie, zij kochten ze namelijk gewoon van de standaard productielijn van Nissin.
 
Nee, ze hebben het NIET nagemaakt. Ze hebben alleen de maten nagemaakt.
Als je dat imitatie vindt, dan zijn alle merken motorbanden imitatie omdat ze allemaal de Dunlops hebben nagemaakt (de uitvinder van de luchtband).

De "originele" Honda remblokken zijn dan trouwens ook imitatie, zij kochten ze namelijk gewoon van de standaard productielijn van Nissin.
Ja ja,je zou een Chinees moeten zijn,die redeneren ook zo.:P
Imitatie? hoe komt u daarbij,wij maken alleen maar de maten na.
Maar doet er verder niet toe,of het nou imitatie is of niet,het gaat om de kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de adviezen. Inmiddels remblokken (lucas) en conische lagers besteld. Ook een nieuw setje banden staan klaar. Oude lagerschalen zijn er uit, was wel een klusje maar met een beetje geduld en beleid is het gelukt. Met poetsen schiet het ook al aardig op en ga ook maar de voorvorkolie verversen.Alles ligt nu toch uit elkaar. Nog ff een plaatje.
 

Bijlagen

  • 4.jpg
    4.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 12
  • 2.jpg
    2.jpg
    165,1 KB · Weergaven: 13
  • 5.jpg
    5.jpg
    122,7 KB · Weergaven: 13
Verkocht: -= Donorfiets / Restauratieproject =-

Ja, het is gebeurd.
Na 127K+km ben ik overgestapt op een andere fiets, een Varadero XL1000.

Mijn X-11 staat nog voor de deur, want ik kan hem moeilijk weg doen, maar hij moet weg.
Voordat ik hem op Marktplaats zet, wil ik hem eerst binnen deze groep aanbieden...

Het is een oud beestje, waar veel mee mis is maar voor een handige sleutelaar kan het nog iets worden.
Anders zitten er onderdelen op, die jullie nog kunnen gebruiken.

- KM-stand: 127.813
- Voorband: Slick
- Achterband: Redelijk
- Schijven: aan de dunne kant
- Topkoffer: Hepco & Becker TC55 met bagagerek
(twee ongebruikte en nieuwe sloten, met sleutels, aanwezig)
- Onderhoudshistorie niet/beperkt aanwezig, maar altijd tijdig en goed laten onderhouden!
(distributieketting en koppeling (incl. korf) vervangen bij 60K km)
- Knipperlicht linksachter afgebroken
(gratis ductape)
- Olietemperatuurmeter i.p.v. peilstok (aanwezig), wit
- Chromen sierplaat rechtsonder de uitlaat verloren op de A4

Zoals je ziet is hij redelijk afgeleefd; 'what you see is what you get'.
Mechanisch goed: starten-lopen! / Stuurt als een mes!

Prijs: €500,- (overschrijvingskosten voor de koper)

Hieronder een impressie ...

A.jpg


B.jpg


C.jpg


D.jpg


E.jpg


F.jpg


G.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een tijdje ook maar eens hallo roepen 8-)

Heeft iemand nog een elektrisch schema van de X? Ik wil een ander dashboard op zetten en dan is een schema wel handig.
 
Oma even weg jagen met het goede nieuws dat er weer een X11 liefhebber bij is. Een zwarte natuurlijk, want die zijn veel sneller.
 
Goedemorgen x11-liefhebbers,

In mijn zoektocht maar een naked bike kreeg ik een X11 aangeboden uit 2000 met een kmstand van ongeveer 30k. De motor is opties mooi opgeleukt en als ik de foto's moet geloven een nette fiets.

Komend weekend wil ik een kijkje gaan nemen en als het weer oke is een stukje rijden. Nu kan ik op het web vinden dat het een machine is met veel power en koppel, maar eigenlijk niets over de rijeigenschappen. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn?

Hoe stuurt de motor? Wat is het effect van een superbike stuur (zit er namelijk op)? Hoe is de fiets in het snellere korte bochtenwerk?
Wat zijn punten waar ik echt op moet letten behalve de standaard punten?
Is er makkelijk aan onderdelen te komen? En hoe is de verhouding van prijzen?

Ik hoor graag van jullie!
 
Het is in feite een Blackbird zonder kuip en met een breder stuur. Ook het blok is iets aangepast, 5 i.p.v. 6 versnellingen, iets minder vermogen maar meer koppel.
Rijdt prima, accelereert als een gek, en zijn oerbetrouwbaar.
Met normaal onderhoud is 200.000km zonder hoge kosten prima te doen.

Zwakke punten:
1. Spanningsregelaar (zoals bijna elke Honda uit die tijd)
2. Nokkenaskettingspanner (zie boven)
3. Balhoofdlagers en wiellagers (zie boven)

Pluspunten:
1. Vrijwel onverslijtbaar
2. Het is een Honda
3. Goede kwaliteit lakwerk en overige materialen
 
Goedemorgen x11-liefhebbers,

In mijn zoektocht maar een naked bike kreeg ik een X11 aangeboden uit 2000 met een kmstand van ongeveer 30k. De motor is opties mooi opgeleukt en als ik de foto's moet geloven een nette fiets.

Komend weekend wil ik een kijkje gaan nemen en als het weer oke is een stukje rijden. Nu kan ik op het web vinden dat het een machine is met veel power en koppel, maar eigenlijk niets over de rijeigenschappen. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn?

Hoe stuurt de motor? Wat is het effect van een superbike stuur (zit er namelijk op)? Hoe is de fiets in het snellere korte bochtenwerk?
Wat zijn punten waar ik echt op moet letten behalve de standaard punten?
Is er makkelijk aan onderdelen te komen? En hoe is de verhouding van prijzen?

Ik hoor graag van jullie!

De motor stuurt als een motor. Effect van een superbike stuur is dat je wat rechter op de motor zit, waardoor er minder kracht op je pols terecht komt. Wellicht kan je dan ook iets makkelijker sturen aangezien je stuur iets breder is.
Ik heb er zelf ook een superbike stuur op gezet. Was ook wel beter voor mijn rug.

Aan onderdelen is altijd wel te komen denk ik. Ligt eraan wat je zoekt.

En voor prijzen. tja.. het is een hobby en een hobby kost eenmaal geld. Gelukkig daar nog niet heel veel voor hoeven te zoeken. Wel een kofferrek en een front fender extender in engeland besteld.

Als de motor gewoon naar behoren is, gewoon doen hoor. laat je niet tegenhouden of onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn.






Voor de rest zie hierboven.
 
Onderdelen te koop;


Onderdelen voor een Honda X11 te koop.
Alle onderdelen zijn in goede conditie. Remschijven zijn bijna nog als nieuw.

Oa;

Bobbins
Remschijven
Remklauwen
Cdi
Stuurcontrols
Achteras
Suberbike stuur
Electronica
 

Bijlagen

  • 0742A94A-3E2D-4C86-A60B-A2201746C2CD.jpeg
    0742A94A-3E2D-4C86-A60B-A2201746C2CD.jpeg
    2 MB · Weergaven: 9
  • F14E2D7F-4FD5-4873-B460-241D7CA57279.jpeg
    F14E2D7F-4FD5-4873-B460-241D7CA57279.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 13
  • 7635A047-86C7-4013-997F-1998212D06D1.jpeg
    7635A047-86C7-4013-997F-1998212D06D1.jpeg
    2 MB · Weergaven: 8
  • D81B76EA-ECDB-41CF-A551-DCFA0C4471C1.jpeg
    D81B76EA-ECDB-41CF-A551-DCFA0C4471C1.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • E2F7ABCD-8CA1-4686-BCEB-CEA9595762BF.jpeg
    E2F7ABCD-8CA1-4686-BCEB-CEA9595762BF.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 7
  • AF9B610B-5228-424D-95D7-CD07EDA0C9B3.jpeg
    AF9B610B-5228-424D-95D7-CD07EDA0C9B3.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 8
  • E8CC4EC5-D089-40A1-BA58-1CCF48A49F9C.jpeg
    E8CC4EC5-D089-40A1-BA58-1CCF48A49F9C.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 8
  • 64772D52-443B-4198-A2C6-403DEDCBDEA8.jpeg
    64772D52-443B-4198-A2C6-403DEDCBDEA8.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 9
  • DD88C584-2496-4FE1-B07C-EEB8D19416C3.jpeg
    DD88C584-2496-4FE1-B07C-EEB8D19416C3.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 7
  • DD5FD8B8-F009-4AFE-AA6A-34B76C2B8C8F.jpeg
    DD5FD8B8-F009-4AFE-AA6A-34B76C2B8C8F.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 6
  • 5F856A23-C21A-4281-B10C-D2B31B6BEE51.jpeg
    5F856A23-C21A-4281-B10C-D2B31B6BEE51.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 5
  • 6ABEA1D1-92DE-42EE-ACF4-C9F3AFA29885.jpeg
    6ABEA1D1-92DE-42EE-ACF4-C9F3AFA29885.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 8
  • 8B4AB85C-81CC-4FD7-B364-3AC361A25752.jpeg
    8B4AB85C-81CC-4FD7-B364-3AC361A25752.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 6
  • BBF42E7E-A44C-4848-87DB-2DC72AA862ED.jpeg
    BBF42E7E-A44C-4848-87DB-2DC72AA862ED.jpeg
    2 MB · Weergaven: 6
Nieuw x11 lid hier, gisteren opgehaald. Nu nog even wachten op het roze pasje😎. Wil nog wel een aantal dingen veranderen aan de motor, de grote knipperlichten wil ik nette led’s voor hebben, andere uitlaat dempers, misschien een superbike stuur, handvat verwarming. Daarnaast heb ik ook nog een vraagje, is het mogelijk het glas van de koplamp af te halen bij dit model? Wil er graag een lens inzetten met xenon.
 

Bijlagen

  • 924FA5AF-2F4D-48BA-83B5-B2D100793BD8.jpeg
    924FA5AF-2F4D-48BA-83B5-B2D100793BD8.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 10
Nieuw x11 lid hier, gisteren opgehaald. Nu nog even wachten op het roze pasje😎. Wil nog wel een aantal dingen veranderen aan de motor, de grote knipperlichten wil ik nette led’s voor hebben, andere uitlaat dempers, misschien een superbike stuur, handvat verwarming. Daarnaast heb ik ook nog een vraagje, is het mogelijk het glas van de koplamp af te halen bij dit model? Wil er graag een lens inzetten met xenon.


Mooie bike.. ik heb ook een rode 8-) veel plezier ermee :)

de koplamp komt er wel af met de huidige reflector. maar het glas gaat er niet zomaar af.


Aantekening 2020-04-28 182256.jpg
 
Aah das minder, ik dacht net al bij auto’s dat het gekit zat dus goed warm maken en voorzichtig loswrikken. Ik ben trouwens in contact met iemand uit Duitsland, die verkoopt carbon sport dempers van een blackbird uit ‘99. Mijn inziens en wat ik ervan terug kan vinden zouden deze hier gewoon op moeten passen echter blijft de beste man bij hoog en laag volhouden dat het echt niet past/bochten heel anders zijn van de mid-pipe? Kan iemand hier bevestigen dat dit past?
 
Terug
Bovenaan Onderaan