Het grote Honda X-11 topic deel 2

Het koppel en het vermogen vab de X11 staat buiten discussie daar kan niet veel tegen op.
Als je de X11 beter wil laten sturen Hyper Pro inbouwen. Hierbij zijn de voorpoten veruit het belangrijkst.
Maar ook de achterveer aanpassen helpt zeker.
Echt een wereld van verschil..
 
En gewoon een skelter in bijpassende kleuren op de achtergrond!

Leuk om te horen dat je door gaat met het verder personaliseren van je X11! Paar weken geleden was ze nog op Marktplaats te vinden?

Ja klopt. Staat nu nog op speurders nu. Ik gebruik m weinig maar vind het wel een mooie motor. Beetje lastig. Maar goed. Is niet echt een hele gewilde motor dus verkoop zal wel niet lukken. Wil er geen verlies op hebben en 3700€ zie ik zomaar niet gebeuren. Dus dan maar naar eigen smaak aanpassen.
 
Ik heb twee jaar geleden een proefritje op een hornet 900 gemaakt, daar ligt een terug getuned fireblade blok uit de vorige eeuw in. Qua sturen echt een verademing toz van de X11, maar ik kreeg ook meteen heimwee naar de souplesse en de manier waarop de x11 zijn vermogen afgeeft. Volgens mij heeft Honda op dit moment geen naked in de aanbieding die op dat gebied de X11 overtreft.

Als ik nu een andere motor aan zou moeten schaffen, zal het waarschijnlijk weer een X11 worden.
Mocht ik wat meer budget hebben, dan ging ik eens kijken naar een bmw k1300r, ktm 1290r, of een suzuki b-king.
Als je iets anders wilt dan een X11, maar wel ongeveer dezelfde prijs klasse, Kawasaki zrx 1200? Heb ik een paar keer mee gekregen als leenmotor. Stuurt net iets makkelijker dan de X11, maar ook iets minder verogen in het midden gebied.
En de Honda CB1300 dan?
 
Ik heb twee jaar geleden een proefritje op een hornet 900 gemaakt, daar ligt een terug getuned fireblade blok uit de vorige eeuw in. Qua sturen echt een verademing toz van de X11, maar ik kreeg ook meteen heimwee naar de souplesse en de manier waarop de x11 zijn vermogen afgeeft. Volgens mij heeft Honda op dit moment geen naked in de aanbieding die op dat gebied de X11 overtreft.

Als ik nu een andere motor aan zou moeten schaffen, zal het waarschijnlijk weer een X11 worden.
Mocht ik wat meer budget hebben, dan ging ik eens kijken naar een bmw k1300r, ktm 1290r, of een suzuki b-king.
Als je iets anders wilt dan een X11, maar wel ongeveer dezelfde prijs klasse, Kawasaki zrx 1200? Heb ik een paar keer mee gekregen als leenmotor. Stuurt net iets makkelijker dan de X11, maar ook iets minder verogen in het midden gebied.

Ik heb een jaar of 2 na mijn CB1000R een Hornet 900 gehad. Het verschil in sturen tussen CB1000r en de Hornet is even groot als tussen de X-11 en de hornet. En de CB1000r heeft meer power en koppel dan de Hornet.Reed op beide motoren graag maar vind de CB1000r beter (wat logisch is => evolutie...).
 
Het koppel en het vermogen vab de X11 staat buiten discussie daar kan niet veel tegen op.
Als je de X11 beter wil laten sturen Hyper Pro inbouwen. Hierbij zijn de voorpoten veruit het belangrijkst.
Maar ook de achterveer aanpassen helpt zeker.
Echt een wereld van verschil..


Ik heb de voorpoten al aan laten passen, was idd verbetering. Het probleem is eigenlijk dat ik soms op het circuit rijdt met een R6'je en dan heb je een giga verschil natuurlijk. Verder gebruik ik de X eigenlijk alleen voor ritjes in en naar de Eiffel en verder weinig.
 
Ik heb twee jaar geleden een proefritje op een hornet 900 gemaakt, daar ligt een terug getuned fireblade blok uit de vorige eeuw in. Qua sturen echt een verademing toz van de X11, maar ik kreeg ook meteen heimwee naar de souplesse en de manier waarop de x11 zijn vermogen afgeeft. Volgens mij heeft Honda op dit moment geen naked in de aanbieding die op dat gebied de X11 overtreft.

Als ik nu een andere motor aan zou moeten schaffen, zal het waarschijnlijk weer een X11 worden.
Mocht ik wat meer budget hebben, dan ging ik eens kijken naar een bmw k1300r, ktm 1290r, of een suzuki b-king.
Als je iets anders wilt dan een X11, maar wel ongeveer dezelfde prijs klasse, Kawasaki zrx 1200? Heb ik een paar keer mee gekregen als leenmotor. Stuurt net iets makkelijker dan de X11, maar ook iets minder verogen in het midden gebied.

Wil toch het liefste bij Honda blijven 😁
 
En de Honda CB1300 dan?

Dat is weer een andere categorie! Nog meer koppel bij lage toeren maar mist een eindschot! Net als de suzuki gsx 1400, Yamaha mt-01, Yamaha xjr 1300. Heb niet al deze motoren gereden, maar dat is wat ik hoor van een paar kennissen die deze motoren hebben gehad.
 
Wil toch het liefste bij Honda blijven 😁

Dan kun je ook het volgende overwegen!
Honda Firestorm!
Lage aanschafprijs, klein stukje van de kuip er af zagen, superbikestuur monteren, en je hebt echt het gevoel op een naked rond te rijden!
Na er twee jaar met veel plezier op rond gereden te hebben helaas total loss door een slapende automobilist.

full
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je ook het volgende overwegen!
Honda Firestorm!
Lage aanschafprijs, klein stukje van de kuip er af zagen, superbikestuur monteren, en je hebt echt het gevoel op een naked rond te rijden!
Na er twee jaar met veel plezier op rond gereden te hebben helaas total loss door een slapende automobilist.

[afbeelding]


2 cilinders zijn niet mijn ding, sorry hahaha
 
Vanmiddag bezig geweest om het lelijkste deel van een standaard x11 weg te halen en te vervangen door een stukje polyester.
7ebcbfcfebea4394c9af48a94c8b7b8c.jpg


717547cfd562fe6d5a5bcdc5bd32e841.jpg


Ipv
742a8dd3ab83c9578a4f1f0308270a9f.jpg


Morgen verder. Even kijken hoe ik de stroom voor de knipperlichtjes netjes weg kan werken en of m'n kentekenplaat wel recht zit..
 
Prijs idee?

Heb je hem ook op een X11 gehad?
Hoor heel verschillende berichten over de zin op een X11.


Nee , ik had hem op mijn Hornet900 maar past op beide. Bij mijn 900 was het echt wel een verschil! Moet wel zeggen dat er andere uitlaten , luchtfilter , e.d. op stonden.
 
Onlangs onderweg een x11 tegengekomen en wel onder de indruk!

Ik rij momenteel een cbr600 1995 en misschien is de x11 een mooie opvolger. Standaard is deze geleverd met clipons zo te zien maar wel redelijk hoge volgens mij.

Hoe is de zithouding hierop? Ik wil juist rechterop gaan rijden. Nu zie ik dat sommige nog een superbikestuur hebben geplaatst, maakt dit nog veel verschil?

Reden dat ik het vraag is dat ik op mijn cbr nu ook een sbk stuur heb waardoor je idd rechterop zit maar het stuur is ook breder dan de clipons waardoor ik merk dat ik toch best nog wat druk op de handen heb.
 
Verwar jij een X-11 niet met de grote broer, de CBR1100XX Super Blackbird?
Dat is de logische opvolger voor de CBR600F, heeft clip-ons die af en toe vervangen worden door een Superbikestuur......
De X-11 is de naked-versie hiervan (met wat meer aanpasingen).
 
Laatst bewerkt:
Verwar jij een X-11 niet met de grote broer, de CBR1100XX Super Blackbird?
Dat is de logische opvolger voor de CBR600F, heeft clip-ons die af en toe vervangen worden door een Superbikestuur......
De X-11 is de naked-versie hiervan (met wat meer aanpasingen).

Nope, bedoel echt de x11. Ik wil juist meer naked
 
[afbeelding]

Ik heb er een superbike stuur opgezet. ik ben er erg blij mee, rijdt voor mij stukken beter.

En in welk opzicht? Je zit dan nog een stuk rechter dan met het originele stuur?

Moet er veel worden aangepast? Bij mijn cbr heb ik een stukje van de kuip moeten afhaken (bij de x11 natuurlijk niet) maar ik heb er ook langere remleidingen op moeten zetten en en de gas en koppelingskabel voor de voorvork langs laten lopen
 
Topkoffer ?!? _O-

Ja, we gaan het doen: een motorvakantie...
Dus ik ben naar een topkoffer aan het kijken.

Vraag aan de mede-Elevenaars:
1) Wat voor een topkoffers hebben jullie gemonteerd?
2) Past een kofferrack voor een Blackbird ook op een X11?
(Het lukt mij niet om een rack te vinden op het type van onze naakten.)
Ik weet niet of de grips op onze kont overeenkomt met die van een Bird.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen: thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan