HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik reed wedstrijden met 1,9 bar achter, dat was met 180ers. Smallere banden hebben relatief een iets hogere druk nodig. 2,5 lijkt me voor straatgebruik prima. Als je niet sportief rijdt dan wordt 2.8 aangeraden. Lagere spanning dan nodig resulteert in onnodige bandenslijtage, het is net wat je wil.

Met 1,9 achter reed ik ongeveer 150 km voor de band op was ;)

Ofroad is natuurlijk een heel ander verhaal en daar heb k geen verstand van, praat dus echt over SM wielen met straatbanden :Y
Op m'n 510 hou ik meestal 1,6 voor en 1,8 achter aan voor op 't circuit. Op de weg verhoog ik dat meestal met 0,2 tot 0,3 per band. Zijn geen rare waarden voor een SM.
 
Ik heb op mn 610 een sport demon achterband, maar hoeveel bar moet daar in?

Ik heb wel lopen zoeken, maar ik vind alleen maar waarden voor slicks of noppenbanden.
Ik gebruik de husqy alleen op de weg.
volgens het boekje wordt voor Diablos 1,8 om 2 geadviseerd
 
Yeah vandaag kwam het gereedschap binnen, waaronder een poellietrekker. Heb het tandwiel eraf gekregen, zat gruwelijk vast, dus schroevendraaiertje erachter had sowieso niet gewerkt. Meteen de nieuwe nokkenasketting en nokkenastandwiel erin gefrot, van t weekend maar even af maken en weer knallen *O*
 
Spulletjes,
UUJ6eOf4yI0eL4Pu9wBS4w==.jpg


463065_BB_00_FB.EPS.jpg

Imbus en dop T-sleutels
CTS_USA_volume_p_4d80ccfad3252.jpg

booster-t-sleutel.jpg

Nokkenastandwiel
PICT0153.JPG

NAK
C200912132112281610_Motorcycle_Timing_Chain.jpg
 
volgens het boekje wordt voor Diablos 1,8 om 2 geadviseerd

Ik heb ef nu 2.3 achter en 2.1 voor in zitten en dat rijd al een stuk fijner dan de minder dan 1 die er in zat. :X

Maar nog een vraagje, kan ik de nokas ketting spanner er zo uithalen? Of komt er dan ook een berg olie uit, of zitten er onmogelijk terug te plaatsen veertjes achter?

Want ik wil wel eens kijken hoe mn nokasketting er bij staat.
 
Kun je er gewoon zo uit draaien, wel eerst het boutje van het veertje(middelste) doen.

:Y Dan de spanner zelf loshalen en dan de piston van de spanner aantrekken en tellen hoeveel klikjes je nog hebt voordat je aan het einde van zn bereik zit. Ik had nog 1 klikje :o

De oude ketting was bijna 1 cm langer dan de nieuwe :')
 
Vol laten lopen? :+


Yep man..had wat te vieren! offroadrit in maart mijn kuitbeen gebroken,trombose erin en hopla een longembolie. via de goede uitslag van de doc over alles is weer in orde en stoppen met bloedverdunners regelrecht de kroeg in. (offroadrijder herstellen nooit helemaal)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

pssst hey KNALLEN :]
 
Na veel gepruts met afstellen heb ik de husky aan de praat gekregen, met Ether in t luchtfilter :)

En de juiste manier gevonden om mn decompressiehendel te monteren, alleen nu wordt het hendeltje bij de uitlaatklep niet bedient, kan trekken wat ik wil maar hij doet niets. ook niet als zuiger iets na bdp staat etc, iemand ervaring mee?
 
Na veel gepruts met afstellen heb ik de husky aan de praat gekregen, met Ether in t luchtfilter :)

En de juiste manier gevonden om mn decompressiehendel te monteren, alleen nu wordt het hendeltje bij de uitlaatklep niet bedient, kan trekken wat ik wil maar hij doet niets. ook niet als zuiger iets na bdp staat etc, iemand ervaring mee?

Ik gebruik de decompressie hendel bijna nooit. Zit toch een automatische op :)
 
Laatst bewerkt:
:Y Dan de spanner zelf loshalen en dan de piston van de spanner aantrekken en tellen hoeveel klikjes je nog hebt voordat je aan het einde van zn bereik zit. Ik had nog 1 klikje :o

De oude ketting was bijna 1 cm langer dan de nieuwe :')

Dus als ik het goed begrijp eerst het boutje dat "op" de kettingspanner zit en dan de boutjes waar de kettingspanner mee vast zit?

En dan nog een vraagje; aan de tank zit een een slangetje van het kraantje naar een ander soort kraantje aan de linker kant van de tank. Waar is deze voor?
En kan ik die los trekken als ik mn kraantje dicht heb? Want dat slangetje zit onder het spruitstuk door, en moet los om de tank te kunnen verwijderen.
 
Dus als ik het goed begrijp eerst het boutje dat "op" de kettingspanner zit en dan de boutjes waar de kettingspanner mee vast zit?

En dan nog een vraagje; aan de tank zit een een slangetje van het kraantje naar een ander soort kraantje aan de linker kant van de tank. Waar is deze voor?
En kan ik die los trekken als ik mn kraantje dicht heb? Want dat slangetje zit onder het spruitstuk door, en moet los om de tank te kunnen verwijderen.


Dat slangetje is gewoon om de benzine van beide kanten van de tank goed te benutten, kan er gewoon af.
Kettingspanner inderdaad zo monteren.

(auto)decrompressie zorgt gek genoeg voor em ja decompressie :Y :+
 
Ben net nog even met de husky bezig geweest.

Maar ik heb op mn Nokas ketting spanner nog maar 3 klikjes over. Er gaat dus een nieuwe ketting in moeten.

Maar waar kan ik het best zo'n kettinkje halen?

En voor het vervangen moet het hele blok dan uit elkaar? Of kan het af met alleen de kleppen deksel?
En heeft iemand daar misschien een beschrijving voor? Ik ben redelijk technische, maar een beschrijving er bij maakt het allemaal wat makkelijker. ;)

Het gaat om een TE 610 uit 1997

Gr. Kasper
 
Ik heb er een gesloten tsubakiketting opgezet van €55. Je kunt ze ook wel goedkoper vinden, maarja het is wel een belangrijk onderdeel van je motor ;)
 
Kan, maar is een stuk lastiger met monteren omdat het tandwiel van je krukas moet.
Een openketting kun je eenvoudig met een stukje gebogen ijzerdraad erom heen vissen, en goed geklonken komt die dan echt niet meer los.
 
Moet je wel goed kunnen klinken ;) Heb het tandwiel van de krukas gehaald en eigenlijk was dat maar 15 mins werk incl de ketting erop zetten. Alles weer in elkaar zetten duurt natuurlijk wat langer ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan