Biker-mouse
MF veteraan
Heren,
ik zoek nog 2 benzinekraantjes van een husky 610.
Iemand nog iets liggen? (graag pb)
Ik heb nog wel een tank liggen waar twee werkende kraantjes op zitten.
Als je interesse hebt, hoor ik het wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heren,
ik zoek nog 2 benzinekraantjes van een husky 610.
Iemand nog iets liggen? (graag pb)
Maar hij liep eerst geweldig , ik snap dat alles trilt / lostrilt
Maar dat hij opeens zo van slag is vind ik zo vreemd ,
Zal morgen nog even klooien met mengelschroef.
en uitlaat / inlaat even goed nazien ,
Heb trouwens nog nooit naar het filter gezien , misschien zit die wel vol.
Paulus ,
Ja dat vind ik ook zo vreemd , hij liep zo mooi ,
Maar ik zal vertellen hoe ik hem heb gedaan , misschien ook verkeerd aan mijn kant .
Ik ging naar het hok , starte de motor , en ging weer even naar binnen (huis)
na minuut of 4 ging ik terug en was al een klein beetje warm geworden , dus
motor uit en olie eruit , nieuwe olie erin , toen even warm draaien ( hij werd ook een STUK heter dan de keer ervoor , misschien waterpomp / warmloper ? ) en rijden , na
+- 200 meter ging hij opeens vreemd doen , dus met 'lage' toeren stotteren / inhouden
Net als hij geen lucht of benzine genoeg krijgt , Henk pel gebeld ,
Hij kan zoveel zijn zij hij , CDI / scheur in kleppen / scheur in rubber carb / kleppen krom
etc etc ,
Jammer dat je 220 km ver weg woont.
Dwarrl , met koude motor stond hij mooi in het midden van het glaasje .
Nieuw in dit topic.
Wat ik niet in dit topic heb gelezen, maar wel nieuwsgierig naar ben is hoe iedereen die z'n TE 610 van 92-2000 heeft omgebouwd naar SM de vering heeft aangepast, zowel voor als achter. Wat is er met name zoals te veranderen aan de voorvork om iets lager en stugger uit te komen? Aanpassing van bestaande vork? Ander veren?
Ligt er ook een beetje aan wat je met je motor wilt doen.
Wil je enkel SM gaan rijden of ook nog wel eens enduro/off the road?
Ik wil de mogelijkheden open houden en heb dus andere voorpoten gekocht (SM afgesteld en korter) en een andere achterveer (ook stugger).
Maar je kunt natuurlijk ook de huidige poten aanpassen
Interessant. Heb je meer details: merk, type, ed? In mijn geval is er geen bedoeling om terug naar Enduro. En aanpassen van de huidige poten, wie heeft daar ervaring mee ?
Gelukkig heb ik zon Hella stroboscoop , zal ik even proben
In ieder geval al zeer bedankt voor alle info.
Compressie >> geen idee wat normaal is , heb ook nog een suzuki DR400(de oude , 1988 ofzo)
Die heeft 40x zo veel compressie als de Husq , maar ik denk dat de Husq ook een vertraging heeft , Ik kan hem (vrij) makkelijk met de hand kicken , alleen niet aankrijgen (terug slag)
De DR zit direct op de getande ring @ koppeling.
Simon Sram is Honda dealer toh ? nouja die blokken zijn in de grote lijnen hetzelfde
Paules PB .
Yep! Veel voorkomend probleem! De magneten in het vliegwiel laten los. Paul Bon kan dit verhelpen.
Onstekingstijdstip controleren zoals hier staat beschreven is eigenlijk de enige methode om je CDI te checken.
Waar auto-deco opzit is mij nog steeds niet helemaal bekend Diverse blokjes hier liggen, sommige zijn er wel mee voorzien en andere weer niet.
Als je geen auto-deco hebt en je hebt zogoed als geen compressie dan is er behoorlijk iets mis in ieder geval
Om distr. ketting te vervangen is het belangrijk om hem in de juiste positie te monteren.
Zuiger op TDC en dan je boutjes van je nokkenastandwiel in lijn met de bovenkant van je cilinderkop, maar dat wil ook nog wel eens per type verschillen volgens mij...