HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is dan ook weer een goed argument.

"ze" vroegen nog of ik ook mee ging naar pottendijk op 7 mei in emmen en weet dus inderdaad niet of die leo onder de 102 db blijft.
al heeft ie wel e-keur.

btw. heb jouw oude topic over de sm610 ook gevonden. handig al die how-to's, piccies etc. :}


Op emmen heb ik ook gereden met die leo uitlaat, zelfs met een afgebroken voorbocht :+ Maar je ken beter het zekere voor het onzekere nemen inderdaad.
 
Ik heb ook met die leo op Emmen gereden, 1x gemeten maar nooit wat over gehoord. Verder zou ik de uitlaat zeker houden zo vaak kom je ze niet tegen op Marktplaats.

En als je vragen hebt over de 610 moet je maar PM sturen. Kan je aanraden een 5 of 5,5 inch velgrand te nemen dat was een wereld van verschil! En er kan wel wat aan gewicht af :Y

Ohja en een SMR570 nokkenas monteren :Y
 
Distributie ketting checken is trouwens zeker nodig bij een 2006 model. Fabrieks af een budget model gemonteerd, vanaf 2007 zitten er betere in.

Ohja en de gasnaald vervangen door een R of T versie zal de motor stukje feller maken
 
Ik heb ook met die leo op Emmen gereden, 1x gemeten maar nooit wat over gehoord. Verder zou ik de uitlaat zeker houden zo vaak kom je ze niet tegen op Marktplaats.

En als je vragen hebt over de 610 moet je maar PM sturen. Kan je aanraden een 5 of 5,5 inch velgrand te nemen dat was een wereld van verschil! En er kan wel wat aan gewicht af :Y

Ohja en een SMR570 nokkenas monteren :Y

Heb een aantal dingen besteld bij bonmotoren en zo kwam ook die 570 nokkenas even ter sprake. Zoals ik het begreep levert die wel meer topvermogen, maar lever je weer in onderin of in het middengebied. ik weet niet of ik dat koppel wil inleveren.

Gasnaald is geloof ik standaard de T toch?

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is zo'n 5 5,5 inch velg.
Wat is dat verschil dan dat je merkt? Meer grip ofzo?
 
Je leverd iets wat aan koppel in maar hij trekt veel beter door. Ik vond het de moeite waard iig.

Als de gasnaald standaard T is dan moet je de R hebben :Y

Een 5,5 of 5 inch achtervelg laat je bredere banden monteren die veel beter op de velg staan. Je hebt daardoor veel meer rubber aan de grond als je door de bocht gaat. Het geeft veel vertrouwen en je kan stukken enthousiaster op het gas de bocht uit!
 
Laatst bewerkt:
Je leverd iets wat aan koppel in maar hij trekt veel beter door. Ik vond het de moeite waard iig.

Als de gasnaald standaard T is dan moet je de R hebben :Y

Een 5,5 of 5 inch achtervelg laat je bredere banden monteren die veel beter op de velg staan. Je hebt daardoor veel meer rubber aan de grond als je door de bocht gaat. Het geeft veel vertrouwen en je kan stukken enthousiaster op het gas de bocht uit!

Hhhm interessant, zo'n velg, maar best prijzig, schat ik.

Wat de nokkenas betreft. Wat jouw betreft weegt het verlies niet op tegen de winst. Nou ben ik nogal van de wheelies O-)
Heb jij het idee dat ie dan moeilijker op het achterwiel gaat?
 
Dat verschilde niet zoveel, maar het is sowieso geen wheelie monster, dan moet je een 690SMC hebben ofzo.

EN als je geld overheb gewoon HD zuiger eruit om het verschil te overcompenseren :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor 100euro een tweedehands velgrand gekocht, 80 euro voor setje spaken en 1 arbeids uur later had ik een 5,5inch. Veruit de beste mod.

Weet overigens dat paul nu een 5,5 compleet heeft liggen van een SMR570 waar die wel vanaf wilt voor niet al te veel.
 
165 is de perfecte maat, 160 kan ook maar die is weer beter voor een 5inch velg.

Probleem is dat er geen straatlegale Goldspeeds zijn in maat 165... 160 zijn er wel street versie verkrijgbaar..
 
Heb een aantal dingen besteld bij bonmotoren en zo kwam ook die 570 nokkenas even ter sprake. Zoals ik het begreep levert die wel meer topvermogen, maar lever je weer in onderin of in het middengebied. ik weet niet of ik dat koppel wil inleveren.

Gasnaald is geloof ik standaard de T toch?

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is zo'n 5 5,5 inch velg.
Wat is dat verschil dan dat je merkt? Meer grip ofzo?

Bij mijn 570 had ik ook een bredere velg laten spaken. Grootste geldverspilling ooit ! Voor hardcore circuitrijders is het misschien interesant maar voor ons stervelingen op straat absoluut niet. Geen extra grip, niet beter sturen. Stuurt in theorie zelfs slechter omdat je wielen niet meer in een lijn staan.
 
haha, zo zie je maar. ieder heb zijn eigen voorkeuren en ervaringen.
maar het maakt keuzes maken zo wel erg lastig :P

laat ik het eerst even bij mijn geplande mods houden en vanaf daar kijk ik wel verder.
als alles binnnen is ga ik sleutelen en dan dus ook de distributieketting checken.
Mocht die echt aan vervanging toe zijn, dan ga ik nog nadenken of ik dan meteen die 570 nokkenas ook meeneem in het verhaal.

Maar in de tussentijd ben ik nog op zoek naar een mooie "how to" voor het kleppen stellen.
Heb jouw topic ook doorgespit Dani en gezocht op de links naar die amerikaanse sites, maar kon daar helaas niks over vinden.

Ik kom er vast wel uit, maar vind het toch prettig dat ik ergens een leidraadje heb zodat ik me kan voorbereiden zeg maar.
Weet iemand nog een mooie "how to" te vinden hierover?
 
Nou de kop is hetzelfde als die van een 570 dus zoek daar eens op een "how to"

het werkt ook met contra moertjes dus het is vrij simpel zelf te doen, je kan door de twee kleine kleppendekseltjes erbij komen. Het is wel een kut klus als je het kvs er niet afhaalt. De twee radiateurs zitten behoorlijk in de weg...

Wat betreft een bredere velg, de 610 is 30kilo zwaarder dan een 570 dus hij gaat behoorlijk glijden en moeilijk doen de bocht uit. Ik vond een bredere velg een absolute must door het extra gewicht. Daarnaast heeft de 610 een brede brug en kan je een 5inch velg gecentreerd spaken zonder dat de ketting de velg raakt.. Daarnaast ziet de motor es een stuk vetter uit met een bredere velg })
 
Laatst bewerkt:
Huskybijnaaf7-1.jpg


Velg55inch3-1.jpg
 
Mannen, ben aan het kijken naar een husq 610 uit 1994. Noem eens wat voor en nadelen op voor mij. Oliepomp heb ik iets over gehoord, sleutelen is geen probleem. Echter elke week onderdelen kopen wel haha. Ik hoor jullie graag want wil de stap eens gaan maken naar een supermoto!
 
Gewoon doen zeg ik! beetje mazzel moet je hebben bij de aanschaf van een fietsie. Deze zal wel een passende prijs hebben en als je het zelf leuk vind om wat te sleutelen is het prima toch. Netjes onderhoud geven en vroeg olie verversen en de standaard onderdelen in de gaten houden en je kan er een fijn fietsje aan hebben. Kan ook de andere kant op gaan en na de aanschaf wat kleine probleempjes ontdekken wat na een hoop irritatie uiteindelijk een revisie van 1000 euro kan kotsen. Neem iemand mee die de blokgeluiden van een husky wel eens eerder heeft gehoord. Onderdelen zijn goed te vinden echter schijtduur vind ik zelf maar misschien heb ik teveel hobby's. Hierop terug komende...de mijne staat ook te koop.
 
Nou de kop is hetzelfde als die van een 570 dus zoek daar eens op een "how to"

het werkt ook met contra moertjes dus het is vrij simpel zelf te doen, je kan door de twee kleine kleppendekseltjes erbij komen. Het is wel een kut klus als je het kvs er niet afhaalt. De twee radiateurs zitten behoorlijk in de weg...

Wat betreft een bredere velg, de 610 is 30kilo zwaarder dan een 570 dus hij gaat behoorlijk glijden en moeilijk doen de bocht uit. Ik vond een bredere velg een absolute must door het extra gewicht. Daarnaast heeft de 610 een brede brug en kan je een 5inch velg gecentreerd spaken zonder dat de ketting de velg raakt.. Daarnaast ziet de motor es een stuk vetter uit met een bredere velg })

we houden 'm in het achterhoofd :Y ;)

jij bent geloof ik ook op pottendijk met SMT is't niet?
 
Gewoon doen zeg ik! beetje mazzel moet je hebben bij de aanschaf van een fietsie. Deze zal wel een passende prijs hebben en als je het zelf leuk vind om wat te sleutelen is het prima toch. Netjes onderhoud geven en vroeg olie verversen en de standaard onderdelen in de gaten houden en je kan er een fijn fietsje aan hebben. Kan ook de andere kant op gaan en na de aanschaf wat kleine probleempjes ontdekken wat na een hoop irritatie uiteindelijk een revisie van 1000 euro kan kotsen. Neem iemand mee die de blokgeluiden van een husky wel eens eerder heeft gehoord. Onderdelen zijn goed te vinden echter schijtduur vind ik zelf maar misschien heb ik teveel hobby's. Hierop terug komende...de mijne staat ook te koop.

Voor mijn beeldvorming voor hoeveel staat de jouwe te koop en heb je er een foto van?? Kan ik eens vergelijken en misschien ga ik je wel een bod doen!
 
@Sput: ja ik ben op SMT 7mei. Jij ook dan?

@ Baver, hou rekening bij het kopen van een oude 610 dat een 2004 SMR450 rond de 3 tot 3500 mag kosten. Dus voor een 610 uit 1994 moet je zeker niet te veel betalen :N
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn beeldvorming voor hoeveel staat de jouwe te koop en heb je er een foto van?? Kan ik eens vergelijken en misschien ga ik je wel een bod doen!

Als je iets sportievers zoekt heb ik nog een TE610 uit 1992 met een 2001 SMR570 blok ingebouwd. Snel een degelijk blok.
Enduro wielen en SM wielen/remsets erbij.
 
Heren bedank ik heb op het moment nog mijn cbr600f je. Die ik kan inruilen op de husq die 2000 moet kosten. Dus ik ga eerst eens even kijken hoe en wat met die fiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan