HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben op zoek naar een vliegwiel van een 2006'er
iemand een idee waar ik een 2e handsje kan vinden, of heeft iemand er toevallig eentje liggen?
 
Wil wel ruilen, maar ding is veel te duur :P

Ik ben eigenlijk op zoek naar het model husqvarna vanaf 2006.
Ik weet dat mijn motor niet de goedkoopste is, maar daar integen is hij wel goed onderhouden, en heeft hij een berg met opties.

De reden van verkoop is gewoon dat ik weer eens wat anders wil proberen.
Wat betreft de prijs, het is een vraagprijs dus ik sta open voor een goed bod.
 
Heren,

Ik ga zo naar Tilburg om te kijken voor een Husky 610.

Dit wordt mn eerste motor, dus ik denk ik post hier nog even voordat ik de weg op ga.
Waar moet ik opletten en waarom moet ik deze vooral NIET kopen?

http://link.marktplaats.nl/568679252

Ik heb gebeld en de motor is pas geleden gereviseerd (deze motor was van de eigenaar van dat revisie-bedrijf) en daarna is er bijna niet meer mee gereden. De banden, ketting, enz. zijn goed en vorige week is de olie vervangen en de carb schoongemaakt.

De motor is een keer gevallen doordat deze af en toe gebruikt werd in voor cross/sm. Dit gaf men ook eerlijk toe, maar hij was daardoor ook goed onderhouden. Hierdoor zitten er wel wat krasjes op de kappen, maar dit lijkt me 2e hands nog wel te regelen?

Om een lang verhaal kort te maken, is dit wat ik zoek/wat ik wil?

PS. Ik ga de motor gebruiken voor woon-/werkverkeer en ritjes door de polder in m'n weekend.
 
Heren,

Ik ga zo naar Tilburg om te kijken voor een Husky 610.

Dit wordt mn eerste motor, dus ik denk ik post hier nog even voordat ik de weg op ga.
Waar moet ik opletten en waarom moet ik deze vooral NIET kopen?

http://link.marktplaats.nl/568679252

Ik heb gebeld en de motor is pas geleden gereviseerd (deze motor was van de eigenaar van dat revisie-bedrijf) en daarna is er bijna niet meer mee gereden. De banden, ketting, enz. zijn goed en vorige week is de olie vervangen en de carb schoongemaakt.

De motor is een keer gevallen doordat deze af en toe gebruikt werd in voor cross/sm. Dit gaf men ook eerlijk toe, maar hij was daardoor ook goed onderhouden. Hierdoor zitten er wel wat krasjes op de kappen, maar dit lijkt me 2e hands nog wel te regelen?

Om een lang verhaal kort te maken, is dit wat ik zoek/wat ik wil?

PS. Ik ga de motor gebruiken voor woon-/werkverkeer en ritjes door de polder in m'n weekend.
Deze specifieke motor ken ik niet, maar Nippon-bikes is een hele goede zaak :}
Ik ben er wel eens geweest en heb er een goede indruk van!

Komen over als behulpzame, eerlijke jongens :Y
 
De motor is het niet geworden, hij was voor mij toch wat te spartaans (de woorden van de verkoper, maar hij had wel gelijk).

Er miste wat spiegels, de motor viel snel uit en kicken moest ook met een gebruiksaanwijzing haha. Verder waren er nog wel een aantal kleine dingetjes waardoor ik maar gelijk heb gezegd dat ik hem in ieder geval niet ga kopen. Dat uitvallen kwam waarschijnlijk doordat de koppeling niet helemaal ontkoppelde (stationair lopen geen probleem, maar zodra ik hem in z'n 1 zette viel hij gelijk uit).

Voor de geïnteresseerde: Motorisch was de motor perfect, 1x kicken en lopen.

Verder erg aardige gasten bij Nippon-Bikes en gewoon eerlijk. Een van de weinige motorzaken waar ik goed gevoel bij heb (dat is in de randstad wel anders). Het is voor mij alleen 95 km rijden vanaf mijn huis, haha.
 
De motor is het niet geworden, hij was voor mij toch wat te spartaans (de woorden van de verkoper, maar hij had wel gelijk).

Er miste wat spiegels, de motor viel snel uit en kicken moest ook met een gebruiksaanwijzing haha. Verder waren er nog wel een aantal kleine dingetjes waardoor ik maar gelijk heb gezegd dat ik hem in ieder geval niet ga kopen. Dat uitvallen kwam waarschijnlijk doordat de koppeling niet helemaal ontkoppelde (stationair lopen geen probleem, maar zodra ik hem in z'n 1 zette viel hij gelijk uit).

Voor de geïnteresseerde: Motorisch was de motor perfect, 1x kicken en lopen.

Verder erg aardige gasten bij Nippon-Bikes en gewoon eerlijk. Een van de weinige motorzaken waar ik goed gevoel bij heb (dat is in de randstad wel anders). Het is voor mij alleen 95 km rijden vanaf mijn huis, haha.

Voor een 610 TC model is nooit een kenteken uitgegeven. Dus dat kan al niet kloppen.

Een TC model is gemaakt voor de cross en heeft hierdoor 4 versnellingen en een spitsere nokkenas. Dit levert iets meer (piek) vermogen.

Zo'n SM zonder startknoppie lijkt mij sowieso niet echt ideaal voor woon-werk. Voor een rondje door de polder is juist weer fantastisch :)
 
Zal wel Is een TC blok in een TE frame. Die ''mankementjes'' zijn vast makkelijk te verhelpen maar de prijs is best stevig voor een oud type (geen oliepomp).
 
Gaaf apparaat! idd voor deze prijs zou ik ook een fiets aanschaffen welke af is. Hadden ze vanaf 1998 niet allemaal een oliepomp dan? Blijft wel een toffe bike om te zien om maar te zwijgen om eens helemaal los te gaan.
 
Voor een 610 TC model is nooit een kenteken uitgegeven. Dus dat kan al niet kloppen.

Een TC model is gemaakt voor de cross en heeft hierdoor 4 versnellingen en een spitsere nokkenas. Dit levert iets meer (piek) vermogen.

Zo'n SM zonder startknoppie lijkt mij sowieso niet echt ideaal voor woon-werk. Voor een rondje door de polder is juist weer fantastisch :)



Een TC heeft toch n stompere nok, met stijle flanken?! Sneller openen en sluiten en een langere duratie..... Of snap ik t nou niet meer :)


Zo'n oudere 610 is echt een motor waar je vaak veel aan moet sleutelen. Als je er niet heel veel verstand van hebt, dan moet je zo'n 610 niet kopen. Vrijwel iedere sm is regelmatig sleutelen hoor, maar als je met een 610 een beetje pech hebt maakt ie je arm :+
 
2vtumpd.jpg



klopt paul klopt :] :] :]
 
hallo mensen,

ik heb sinds kort een husqy te610 uit 2001 gekocht. het is de oude van Grayson dus de motor zal wel bekend zijn hier, maar ben der toch trots op.
20120609155053.jpg

20120609155021.jpg


@Grayson als je hier nog meeleest: bedankt nog voor je mailtje met het pdf. bestand en de motor loopt top. *O*
Gr. michel
 
we houden 'm in het achterhoofd :Y ;)

jij bent geloof ik ook op pottendijk met SMT is't niet?


en als je dan echt wil weten of je er vlot de hoek om kan met n 610 met 5,5 inch velg, en alle mods die dani verder heeft gedaan (werkt nog steeds super!) dan kunnen we wel s kijken of t nut heeft, ik ben namelijk de koper van de 610 van Dani.. en ik heb t idee dat ik t al aardig door begin te krijgen...snelgas is ook n aanrader, hoef je je hand niet steeds zo ver te draaien voor vol gas }) 2 juli ben ik er ook weer bij !! :)

er zijn verschillende filmpjes waarop deze sm 610 te zien is op youtube. Dit is mijn persoonlijke favoriet van de demowedstrijd in overasselt 10 juni. (thnx to Dirt harry!) helaas leg ik m na n ronde of 7 neer na met de handkap zo'n rood witte waterbak te hebben geraakt, stuur uit mn handen geslagen en zo met mn snufferd op de stenen. maar dan komt weer naar voren hoe sterk t ding is, alleen de stuurverhogerbouten krom. de rest is prima in orde :)

wellicht tot 2 juli :)

 
Laatst bewerkt:
Olla Husqvisten ;) ,

ik ben van plan om via een aantal 610's en daarna een 570 smr en nu een Duc monster toch maar weer een husky te gaan sturen. Ik had de Monster gekocht omdat de kids dan achterop kunnen en dat wil ik nog steeds. Maar ik mis enorm de fun factor van de Husky's. Nou wil ik eigenlijk een Sm 610 ( met duostepjes ;) ) Maar ik ben een beetje bang dat dat weer wat te tam is, die 570 was zo'n geweldig wendbaar en explosief ding. (mijn fijnste fiets ooit :] ) Ik had al wel wat gelezen over 570 nokken erin of draait de boel dan weer snel in de soep :? .

Kan iemand mij hier uit de droom helpen? zijn ze echt veel tammer en lomper of valt dat wel mee.

Misschien iemand met een sm 610 in de buurt van Arnhem die ff een rondje op elkaars fiets wil doen *O* *O*

Groeten Mel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan