HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke inbus (nr) heb ik nodig voor de aftapplug van m'n TE610 (2001)? Wilde olie verversen, maar m'n imbus sleutels zijn niet de juiste maat, dus moet ik eigenlijk ff weten welke inbus ik moet kopen.
 
Welke inbus (nr) heb ik nodig voor de aftapplug van m'n TE610 (2001)? Wilde olie verversen, maar m'n imbus sleutels zijn niet de juiste maat, dus moet ik eigenlijk ff weten welke inbus ik moet kopen.

Maat weet ik niet, maar pas op '( als je de verkeerde los draait valt er een veertje en een balletje van je schakelmechanisme uit en blijft ie niet meer in de vrij staan !!

FF werkplaatshandboek downloaden staan ook de maten in :Y S6
 
Maat weet ik niet, maar pas op '( als je de verkeerde los draait valt er een veertje en een balletje van je schakelmechanisme uit en blijft ie niet meer in de vrij staan !!

FF werkplaatshandboek downloaden staan ook de maten in :Y S6

Oeh. Thanx, zat bijna aan de verkeerde "plug" te draaien. :}
 
Oeh. Thanx, zat bijna aan de verkeerde "plug" te draaien. :}


Ik deed het eigenlijk nooit aan de onderkant maar aan de zijkant waar de olieleiding het blok in loopt. Daar zit je filter ook achter pak je die gelijk mee (gaasjes spoelen en klaar). Beetje schuin zetten en drainen die zooi :9
 
Ik deed het eigenlijk nooit aan de onderkant maar aan de zijkant waar de olieleiding het blok in loopt. Daar zit je filter ook achter pak je die gelijk mee (gaasjes spoelen en klaar). Beetje schuin zetten en drainen die zooi :9

:^

Zo doe ik het ook meestel.

Maar op de inbus onder in je blok zit een magneetje. Ook wel eens goed om die schoon te maken ;)
 
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn husqvarne te610 van het bouwjaar 1999.
Ik weet niet mee precies hoe de veer aan het versnellingspootje bevestigt moet worden.
Heeft iemand toevallig een foto hiervan? Of kan iemand me uitleggen hoe ik deze terug juist bevestig? Er is een beentje met verschillende bochten in en een beentje met maar 1 bocht in dit is ook iets langer dan het andere beentje.
Het is de veer die je ziet als je de linkercarter erafvijst, de veer zit over de schakelas.
Hoop dat iemand me kan helpen want wil graag terug rijden :D
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn husqvarne te610 van het bouwjaar 1999.
Ik weet niet mee precies hoe de veer aan het versnellingspootje bevestigt moet worden.
Heeft iemand toevallig een foto hiervan? Of kan iemand me uitleggen hoe ik deze terug juist bevestig? Er is een beentje met verschillende bochten in en een beentje met maar 1 bocht in dit is ook iets langer dan het andere beentje.
Het is de veer die je ziet als je de linkercarter erafvijst, de veer zit over de schakelas.
Hoop dat iemand me kan helpen want wil graag terug rijden :D


Als je kijkt naar je koppeling/kickstart deksel, dan zit daar een pen in ter hoogte van die veer. Deze pen moet tussen de 2 "benen" van de veer komen.
De veer hoort 2 rechte "benen" te hebben, welke elkaar kruisen bij spiraal en daarna paralel aan elkaar lopen.

Ik vermoed dat je het deksel een keer verkeerd gemonteerd hebt, en daarna geschakeld.
Je pedaal gaat dan niet terug, en helaas is de veer dan ook gesneuveld (verbogen, extra knik in 1 van beide "benen"). Als dat zo is, zou ik als ik jou was even een nieuwe veer bestellen.

Het is best lastig om het deksel er in één keer goed op te krijgen. Het is mij ook al eens overkomen dat ik de veer krom heb gedrukt. Je deksel moet makkelijk met de hand aangedrukt kunnen worden (pasvlakken vlak op elkaar), zo niet, dan zit er wat bij de veer niet goed. Na montage even voorzichtig met je hand aan je schakelpedaal voelen of hij naar boven en naar onder terug veert.

Succes!
 
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het vervangen v/d startmotor bij een husq LT 610 E ?

Ik heb vanalles los, maar krijg hem er niet uit .. Moet de deksel links (versn. bak) eraf ??
 
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het vervangen v/d startmotor bij een husq LT 610 E ?

Ik heb vanalles los, maar krijg hem er niet uit .. Moet de deksel links (versn. bak) eraf ??

sorry geen ervaring, dus kan je niet helpen. Al in het wph gekeken?
 
ja, maar daar kom ik alleen een stuk tegen over de complete assemblage van het motorblok incl startmotor.

Vervanging van een gemonteerd exemplaar staat niet beschreven (of iig heb ik dit (nog) niet gevonden))
 
Op dit moment zitten er flinke noppenbanden onder de husq, prima voor offroad.. maar ik rij toch ook overwegend on-road.

Wat hebben de onroaders onder ons zo al onder de husq zitten?

Ik overweeg zelf om een setje michelin sirac aan te schaffen.
 
Op dit moment zitten er flinke noppenbanden onder de husq, prima voor offroad.. maar ik rij toch ook overwegend on-road.

Wat hebben de onroaders onder ons zo al onder de husq zitten?

Ik overweeg zelf om een setje michelin sirac aan te schaffen.

Ik heb een SM 610 die heeft al iets andere vering en is al meer voor straat gebruik gemaakt.
banden: Maxxis Goldspeed.
 
Hallo,
Ik wil mijn 610 te/e verkopen uit '99.. Nu zijn de koppelingsplaten aan vervanging toe en ik ben van mening dak de motor sneller kwijt ben met nieuwe platen.. Wie kan mij vertellen welke platen ik moet bestellen op www.enduro-versand.de ?? Ik kom er namelijk nie uut...

Alvast bedankt
 
He bedankt man,

Je zegt ze kosten de kop niet maar heb contact gehad met kappers motoren en daar kosten mij die dingen 170 euro... De prijs die ik op jou link zie vind ik netter..
 
had je al eens contact gehad met ben van erp of paul bon van bon motoren, JST motoren?

Denk er trouwens aan om de stalen platen ook te vernieuwen en kijk even of de huls niet erg is ingeslagen

:] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan